Studieskifter... - Hvad gør jeg?? Studieskifter... - Hvad gør jeg??
Jeg er i 7 sind... - Læser pt på 1 semester til pædagog... men vil helst være noget helt andet, nemlig SSH...
Mit store problem er at grunden til jeg læser til pædagog, er mest pga pres fra min familie, navnligt min far....
De (han) synes at jeg egner mig godt til at ha med børn at gøre.... Det er meget muligt sandt, men jeg føler ikke at det er det jeg vil, men jeg bukkede under og søgte ind og kom så også ind... - Nu har jeg været der siden sept 06 og jeg er så ked af mit valg... Har ondt i maven hver morgen inden jeg skal afsted, og det ender næsten altid med at jeg ingen steder kommer....
Inden jeg startede på Seminariet, var jeg sygemeldt ½ år med en depression, pga. voldeligt forhold og deraf var jeg sygemeldt fra mit gamle job, nemlig som hjemmehjælper... - Jeg var altid glad ved det job.. Nogen vil måske sige ADWR... Kunne du godt vaske de gamle mennesker i røven... - Ja det kunne jeg.. Selvfølgelig var det hårdt ind imellem og Ja gu lugter det, men jeg elskede den feedback jeg fik fra de ældre...
Nu vil jeg så gerne starte på SSH uddannelsen... og komme tilbage til mit gamle fag...
Men hvordan filen får jeg sagt det til min familie.. - igen navnligt min far... - Er jo skide bange for deres reaktioner.....
ØVØVØV!!!
-Undskyld hvis der er stavefejl... - det går lidt stærkt når jeg skriver...
nov 2006
Følger: 12 Følgere: 8 Emner: 88 Svar: 1.294
nov 2006
Men som du siger, man kommer til at skuffe mennesker igennem sit liv... men tror nu også at når han har vænnet sig til det, vil han også blive gladere i det lange løb...
nov 2006
jun 2006
Følger: 18 Følgere: 16 Katte: 4 Emner: 117 Svar: 1.282
så har du langt større muligheder med pædagogudd.
Lønnen er også højere(men ikke alt ! ) og du kan arbejde mange flere forskellige steder.
Som so.su.hjælper er arbejdet "begrænset" til hovedsaglig hjemmeplejen og enkelte afdelinger på sygehusene.
Men...følg dit hjerte og bliv glad,du skal være mange år på arbejdsmarkedet og kan altid senere tage en anden uddannelse.
Tal evt. med en studievejleder på både so.su.skolen og der hvor du læser nu,de er jo til for at hjælpe dig
Så held og lykke fremover,uanset hvad du vælger ;-)))
dec 2006
Følger: 9 Følgere: 8 Katte: 1 Emner: 12 Svar: 85
Pas godt på dig selv og følg dit hjerte - stort knus herfra.
jul 2006
Følger: 16 Følgere: 15 Katte: 1 Emner: 39 Svar: 206
Jeg har selv haft det sådan mht. til min far. Især fordi han måske selv ville ønske han havde haft flere valg dengang han skulle have en uddannelse. Der skulle man bare ud og tjene penge med det samme. Jeg altid været enormt bange for at skulle skuffe ham. Men jeg har efterhånden lært at sige fra og så følge mit hjerte..
Jeg har også taget en snak med ham om det, som har hjulpet meget. Vi kom faktisk frem til at meget af det ikke var så slemt overhovedet som jeg troede. Altså at det måske er lidt mig selv der har gjort det værre end det var.. Fordi jeg selvfølgelig har fået af vide at det var godt med en studentereksamen osv osv Men det var jo bund og grund kun fordi han ville mig det bedste.
Jeg skulle have startet på universitetet som kemiingeniør eller farmaceut efter htx.. Men da jeg skulle til at søge ind havde jeg bare ikke lyst til at skulle læse 5 år på universitet. Jeg er glad for at læse, men det ville bare været for meget for mig.. Var ret stresset på htx nemlig. Det endte så med at jeg fulgte mit hjerte og valgte at læse til bioanalytiker. Nu har jeg lige været i praktik og er bare super glad for det!! Det er virkelig det jeg vil.. Så kan det altså været fløjtende ligemeget om lønnen ikke er så god på sygehusene osv. Hvis det er det man brænder for skal man gøre det! Ved især nu at jeg ville have fortrudt hvis jeg ar startet på universitet..
Har forresten en veninde der er ssh og hun brænder virkelig også for det.. Hun fortæller så meget om hvor glade de ældre bliver og hvad det giver hende.
Men pøj pøj med det.. Håber du vælger hvad der er rigtigt for dig.. Husk at hvis man vinder i lotto er man måske lykkelig i et år, men hvis man vil være lykkelig resten af livet skal man elske det man laver
nov 2006
Jeg har nu besluttet at søge ind på ssh uddannelsen. - For mig er det ikke et pengespørgsmål, men et spørgsmål om at lave noget jeg er glad for... Jeg er også glad for at passe børn, men de giver slet ikke det samme feedback som Gamle Hr. Mortensen på 93 år, der kan fortælle de mest fantastiske historier, og som virkelig værdsætter at man kommer og støvsuger, handler ind eller giver ham et bad... Det er så rart og når jeg er kommet hjem fra mit gamle job, var jeg altid glad...
Så nu skal jeg så lige ha taget konfrontationen med familien... - Der har jeg heldigvis verdens dejligste kæreste, der er så rolig at hvis jeg sparker ham i r**** siger han undskyld... ( :oD ) Ej gas... Men han er så fattet, så hvis jeg kommer lidt ud af fatning og bliver ked, vil han støtte mig uanset hvad....
Endnu engang mange tak for alle jeres støttende ord.... Det er dejligt at have KG at støtte sig til... :o)
aug 2006
Følger: 21 Følgere: 19 Katte: 4 Emner: 18 Svar: 319
Hvis man vælger sin vej, hvor man føler at det er det rigtige... så bliver det også desto bedre... og det vil din far da også kunne forstå.
Hvad du allerede har studeret er heller ikke gået til spilde, for det har jo givet dig erfaring på et område... og erfaringer bliver ens liv jo ikke ringere af, vel .
Held og Lykke med din beslutning
Studieskifter... - Hvad gør jeg??