1.045 visninger
|
Oprettet:
1 søndag i advent {{forumTopicSubject}}
Vil lige ønske jer alle en god 1 søndag i advent
Hvor mange af jer har egentlig pyntet op til jul nu?
Jeg har i dag fundet adventskransen frem og pyntet lidt ude ved fordøren. Det udendørs julelys kommer også op i dag. Men resten må vente til 1 december og fremefter(da jeg aldrig pynter alt på en dag)
Jeg ved ikke om jeg bare er mere opmærksom i år, men jeg synes jeg har set en del huse på min vej til arbejde som allerede nu har haft pynt op i de sidste 14 dage.
Så hvad er jeres traditioner mht julepyntningen?
aug 2012
Følger: 32 Følgere: 37 Katte: 6 Emner: 13 Svar: 357
Skal til bankospil i eftermiddag så ikke mere pyntning.
jul 2008
Følger: 8 Følgere: 88 Katte: 3 Emner: 8 Svar: 125
Det er også begrænset hvor meget vi kan have stående da Evie går ind for en meget minimalistisk indretningsstil Hun vælter ting ned hvis hun ikke synes om dem
dec 2006
Følgere: 102 Katte: 2 Emner: 68 Svar: 9.958
Følger: 5 Følgere: 482 Katte: 5 Emner: 5 Svar: 496
dog ikke med blinkende tivoli kæder
det bliver spændende i år,at have pynt og juletræ med 5killinger
dec 2009
Følger: 5 Følgere: 29 Katte: 5 Emner: 118 Svar: 843
udenfor er vi klar nu. Her er vores lys
dec 2009
Følger: 5 Følgere: 29 Katte: 5 Emner: 118 Svar: 843
jul 2008
Følger: 57 Følgere: 734 Katte: 12 Emner: 705 Svar: 7.967
faktisk hele ca 10-12 store flyttekasser. så der er nisser mm overalt i huset, udenfor huset, hos hestene i løbegården mm
der er lavet adventskrands og 2 kalenderlys (køkken og stue) - vi skal ikke have mere levende lys. mest fordi både min mor og jeg har astma, og så har vi respekt for levende lys. vi prøvede for mange år siden at vores lys på juletræet startede sig selv. til alt held var det et meget frisk træ så grenen blev kun lidt sort, og der var starin på gulvet - vi sov altså ovenpå.... så levende lys er ikke noget vi bruger for tit. LED lys er fint for os - og kattene
udenfor er der en del lyskæder, 2 lysnisser (på 1m +) og så er der 3 trænisser. gren overalt.
vi plejer altid at have pyntet til min fødselsdag d 7/12. Og de sidste år har vi holdt familie-kom-sammen den 1 søndag i advent. Og der er flere som bare forventer at jeg har pyntet op. og man skuffer da ikke folk
der er faktisk ikke nogen steder hvor der kan være ret meget mere - måske en meget lille nisse....
vi - mine forældre og jeg - har julesokker hvor vi får adventsgaver i. samtidigt så ligger der (måske) slik i den fra d 1/12. d 24 giver vi små gaver om morgen til hinanden. bare til 20-25 kr. det er nu meget sjovt - og hyggeligt
I får lige et billede af mit eksperiment - min adventskrans. har altid noget som jeg lige skal prøve at få lavet
aug 2010
Følger: 50 Følgere: 370 Katte: 4 Emner: 181 Svar: 7.218
Ellers skal jeg lige på loftet og hente "Æ sture kass mæ æ juelpønt" (Citat Gertrud Sand).
Og så har jeg ellers bare kattevenligt julepynt og en enkelt svensk lysestage
Og de blinkende julelys - ja det minder mig om "Fars Fede Juleferie"
jan 2012
Følger: 9 Følgere: 110 Katte: 3 Emner: 132 Svar: 11.512
Jep her er blevet pyntet op til den store guldmedalje, min bror plejer at sige at der er sprunget en julebombe i huset
Jeg skal indrømme at fordi jeg skulle noget både lørdag og søndag idenne weekend, så pyntede jeg faktisk op torsdag og fredag, normalt siger jeg at jeg pynter op 1 . Søndag i advent eller 1. December afhængigt af hvad der kommer først, men i år måtte jeg lige snyde lidt
Vi har ikke så meget lys uden på huset, faktisk har jeg for første år købt en lys hængepil til at stå ved siden af hoveddøren og så har jeg en dørkrans på døren, det er hvad vi har af julepynt udenfor. Men i denfor i huset der er der skruet helt op med nisser og lys overalt
Jeg elsker julen, og Adventskrans har jeg selv lavet så tjek
1 søndag i advent