720 visninger
|
Oprettet:
Eksamen {{forumTopicSubject}}
Hej allesammen!
Jeg har trukket holocaust til min historie eksamen og har valgt "Auschwitz og Theresienstadt", som er min delemne/underemne. Men problemet er, at jeg ikke ved hvad min problemstilling skal være. (Samt min kreative produkt.)
Jeg håber I kan komme med nogle ideer, da jeg er pænt bagude.
(Skal aflevere min synopse mandag)
Tak på forhånd! ??
maj 2016
Følger: 10 Følgere: 2 Emner: 2 Svar: 7
aug 2010
Følger: 50 Følgere: 370 Katte: 4 Emner: 181 Svar: 7.218
aug 2010
maj 2016
det er noget kreativt, man skal finde på, som passer til ens underemne
maj 2016
det problem skal man prøve at løse eller bevise
aug 2010
Kan du på nogen måde illustrere eks en mand og kone der bliver adskildt? Kvinder, børn og svage blev først ført til gaskammeret
maj 2016
jeg tror ikke lige, jeg kan lave noget af ler som illustrerer det du nævnte, da det skal have en sammenhæng med Auschwitz og Theresienstadt, som jeg derimod også jeg skal forklare hvorfor min kreative emne er relevant til min emne
aug 2010
Der er talrige øjenvidneberetninger, eks. også "Schindlers Liste" som også er en sandfærdig historie, hvor Schindler reddede mange jøder ved at overtale tyskerne til at lade dem arbejde hos sig. Jeg kan ikke huske om det var våbenproduktion, men i hvert fald spillede han dobbeltspil overfor nazisterne.
Filmen kan du sikkert finde på nettet.
aug 2010
Jeg har regnet ud at det er en historieeksamen, men hvordan skal man vise sine kreative evner? Mundtlig eller skriftlig eksamen?
aug 2010
Her er måske lidt du kan bruge
Held og lykke til eksamen
maj 2016
kreative emne kan jo være en tidslinje eller noget andet, der har med min underemne + problemstilling at gøre, men da jeg ikke har fundet min problemstilling endnu, kan jeg ikke gå i gang med min kreative produkt.
og mange tak!
feb 2016
Følger: 1 Følgere: 16 Katte: 2 Emner: 5 Svar: 52
Fx.... Hvilke forskelle var der på hhv. Mænd/kvinders forhold i de to lejre og hvordan kom det til udtryk?
God fornøjelse og held og lykke med arbejdet
maj 2016
Ja det kan også godt være. faktisk havde jeg tænkt på "hvordan var jødernes forholde i Auschwitz og Theresienstadt" eller noget i den stil... Men ved bare ikke om det er godt?!
jul 2012
Følger: 3 Følgere: 26 Katte: 1 Emner: 65 Svar: 1.075
dec 2006
Følgere: 102 Katte: 2 Emner: 68 Svar: 9.958
For nylig har der været nogle fede tyske film på dr - husker især en, der handlede bl.a. om en dreng, der blev smuglet ind i en koncentrationslejr, og fangerne forsøgte at holde ham skjult for fangevogterne.
Stærk, barsk og smuk film, synes jeg.
Det er nok for langt fra historiefaget og dit underemne (?) men sådan noget som hvordan jøderne bevarede deres menneskelighed (omsorg, samvittighed, etik ...) under de helt ufatteligt horrible vilkår, kunne måske være en ide til problemformulering....
Det kreative produkt ... aner ikke om den slags vil gå an, men måske lave en sang, skrive et digt, male et billede eller lave en collage - for at vise hvordan koncentrationslejrenes uhyrligheder stadig kan berøre nutidens mennesker følelsesmæssigt. Den slags er jo nok for langhåret i 2016, (men man kan jo håbe på en gammel hippie som censor )
Eksamen