leddegigt/bio-behandling - hvad ville i gøre leddegigt/bio-behandling - hvad ville i gøre
har brug for lidt fra jer
jeg har fået leddegigt. ja det har jeg nu haft i 1 års tid. men jeg kan ikke tåle ret meget af de produkter sygehuset kan tilbyde. så nu er jeg godtkendt til noget bio-behandling.
hvilket jo er fint nok.
hvis det ikke lige er fordi jeg har astma, og har tit div sygedomme pga mit imunforsvar ikke er optimalt.
nu denne bio-noget går ind og nedsætter ens imunforsvar, hvilket så øgere risikoen for bla lungebetændelser mm (som jeg har en del af i forvejen)
inderst inde har jeg ikke lyst til at deltage i dette forsøg - som det stadig er. pt har jeg ikke nogle problemer med leddegigten - kun slidgigten i ryggen + de andre ting.
det er sidste change for en evt behandling.
jul 2008
Følger: 63 Følgere: 743 Katte: 13 Emner: 711 Svar: 8.001
nov 2008
Følger: 53 Følgere: 67 Katte: 2 Emner: 180 Svar: 8.013
Jeg er på metrotrexat - og har ikke haft et udbrud siden. Ingen smerter eller hævelser, mine sko blev for store. Ikke mere sovende fingre, punktondt i benet, eller nakkesmerter - har heller ikke haft hovedpine siden jeg startede.
De tog mine mandler - derefter havde jeg konstant som en halsbetændelse var i anmarch - så tog jeg colostrum - halspjattet forsvandt i løbet af en uge og har nu været væk i et par måneder.
Hvilke bivirkninger oplevede du Anja på Metotrexat?
jul 2008
havde virkelig ONDT
prøvede flere gange
så jeg kom på noget malarie-piller, men dels virkede de ikke men de gav mig også kraftig hovedepine - har en del hovedpine i forvejen da jeg også har slidgigt i nakken (har i hele ryggen)
jeg har så i dag været hos egen læge, og han syntes ikke at jeg bør starte nu.han syntes at jeg bør vente til vejret bliver varmere, og hvor man ikke bliver ramt af så mange sygdomme.
nov 2008
Følger: 53 Følgere: 67 Katte: 2 Emner: 180 Svar: 8.013
DA jeg havde hentet den første pakke og læste indlægssedlen var jeg overbevist om de piller døde man hurtigt af. Min Rheumatalog siger at leddegigtpatienter der tager dem lever længere.
Da de tog mine mandler - tog de også smagsløgene - det var fælt - spiste for at overleve. Der gik et år så smagte nogen ting normalt - men nu næsten to år efter er der ting der ikke smager mig - kan det virkelig stadig være ødelagte smagsløg - eller er det gigtmedicinen?
jul 2008
så pest eller kolera.....
min skal jeg have pr drop
men piller tjaa har stort set ikke spist andet og ingen af dem smager godt, men man vænner sig til det.
leddegigt/bio-behandling - hvad ville i gøre