{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.201 visninger | Oprettet:

Svinefarm med filter = ingen lugtgener? {{forumTopicSubject}}

Hejsa smiley

Det er mit indtryk, at flere af jer enten bor på landet, eller måske har gjort. Helt specifikt søger jeg erfaringer fra nogen, som har boet i nærheden af en svinefarm.

Sagen er den, at min kæreste og jeg har forelsket os i et dejligt hus, som dog ligger to matrikler væk fra en stor svinefarm.
Ifølge mægleren har farmen et godt filter, som gør at lugtgener for nuværende ejere samt omkringliggende naboer er minimale.

Men er det ren mægler-snak? Eller kan man installere filtre som er så gode, at både lugt og larm formindskes?

På forhånd tak for input!

Hilsen Mia.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Svinefarm med filter = ingen lugtgener?
  • Emma M
    Emma M Tilmeldt:
    maj 2015

Følger: 1 Katte: 2 Svar: 2
    #1   7. jan 2016 Der ligger en stor svinefarm omkring Brande, har en veninde som bor små 200 meter derfra, og hos hende kan du hverken lugte eller høre dem.. smiley selvfølgelig vil der være nogen dage vinden ligger træls og man kan nænne lugten lidt, men som hun siger er det få dage i året.. smiley

• #4   7. jan 2016 Vi havde altid en million fluer. Vi boede overfor svinegården, men heldigvis var gyllebeholderen længere væk.

• #5   7. jan 2016 vi bor på landet, og vi kan faktisk ikke lugte noget.
    men kører vi bare 600 meter op i byen, ja så lugter det kraftigt af gris
    men vi har vel max 10 dage om året hvor vi ikke lige hænger tøj ud

men vi har da boet i en mindre landsby, og her kunne vi slet ikke hænge noget ud, i det meste af efteråret. det kunne godt lugte i 14 dage af gangen.

et godt råd, prøv at tjek huset ud mere end bare 1 gang. kør forbi og prøv at lugt dig frem. bedst er nok at spørger evt naboer.

det kan godt lade sig gøre at sætte div filter op så det meste er luften er væk. men det kræver at landmanden vil bruge pengene på det.

• #6   7. jan 2016 Min mor har en svinefarm i baghaven. Og ja den STINKER. Ikke til hverdag som sådan men når gylletanken bliver åbnet og der skal røres i den, eller der skal køres gylle så er det helt vildt. Nogen gange er det så voldsomt vi ikke kan trække vejret udenfor. Men det er nu kun et par gange om året, det er så slemt.
    Den støjer også lidt. Den udluftningsdims larmer altså en smule. Her er det især hendes naboer, der er generede af den, da den vender lige hen mod dem.
    Fluer er det sidste "problem". Der er enormt mange fluer om sommeren. Min mor har fået speciallavet netdøre og vinduer, da hun ellers ikke ville kunne have noget åbent uden at blive invaderet af fluer.
    Men hun har boet der siden 1978, og har absolut ingen intentioner om at flytte smiley Jeg er vokset op der, men må da indrømme at jeg nok aldrig ville bosætte mig SÅ tæt på!
    Ps. Hendes hus kom før svinefarmen blev udvidet!

• #7   7. jan 2016 man skal jo så også huske på at der vil altid være lugt/fluer på landet.
    så kan man ikke tåle lidt lugt, ja så er det nok ikke ude på landet - hvor grisene jo bor, at man selv bør slå sig ned.

• #8   7. jan 2016 Det skal self også lige siges at vinden skal være i den "rigtige" retning for at lugte det! Plus når jeg siger min mor har det tæt på, så mener jeg virkelig lige på den anden side af hækken! smiley

• #9   7. jan 2016 jeg bor i ballerup, har boet 3 forskellige steder i byen og alle 3 steder har jeg kunne lugte toms. det lugter bedre end en svinestald, men dæleme klamt når de laver lakrids!!! og det er tarveligt når de laver marcipanbrød smiley

• #10   7. jan 2016 Tak for svar allesammen! smiley

Vi er selvfølgelig klar på, at flytter man på landet, så lugter der af landet. Det er jo en del af charmen smiley
    Men der er langt fra et par gyllestinkende dage om året og så til konstante lugtgener. Så det er rart at få så mange forskellige vinkler på det! smiley

• #11   7. jan 2016 Vi bor tæt på 2 svinefarme. Da vi flyttede ind var der ikke filter, og nogle dage var lugten så slem at du kunne smage den smiley efter der er kommet filter på lugter det kun i nogle minutter når de lufter ud i anlægget (ca 1 gang om ugen). Vi har aldrig haft fluer. Jeg ville idag ikke være bange for at købe nær en svinefarm smiley

• #12   7. jan 2016 Jeg vil ikke lige udtale mig om svinestank, trods jeg bor på landet og med hele 5 gårde i meget nærhed af min bopæl så tror jeg faktisk ingen af dem har svin, og gylle ja det lugter man her næsten udelukkende når det bliver spredt på markerne og hvis der lige bliver åbnet for den.

Men mit råd til dig ville egentligt være at i kører ud til huset en dag uden mælger og banker på hos et par af naboerne til huset og fortæller at i har set på huset og finder det charmerende men at i er betænkelige pga svinefarmen så at i vil høre hvor store lugt og støjgener der er, naboerne har jo ingen gavn af at bilde jer noget ind og jeg er sikker på at de vil svarer jer ærligt.

• #13   8. jan 2016 Det var et godt råd, Heidi. Det tror jeg, vi vil prøve smiley

• #14   8. jan 2016 500m fra os ligger der en stor svinefarm, jeg ikke det er så tit vil kan lugte og høre den. og fluer har vi ikke voldsomt mange af om sommeren.
    Men ja, når der sprdes gylle på de omkringliggende marker, ja så lugter det, men det er kun mens de gør de da gyllen de fleste steder nedfælles og ikke ligges på jorden som i gamle dage.

• #15   8. jan 2016 Anja, jeg er vokset op på landet, men vi havde dælme ikke en million fluer. Til tider havde vi mange - men ikke en million. Gårdene deromkring var så også kvæggårde.

Da vi boede overfor svinegården, da måtte vi flygte ud i et telt, når det var værst, fordi vi ikke kunne holde ud at være inde sammen med den million fluer, som vi havde på trods af insektfanger (elektrisk), fluestrimer (klisterpapir) og noget til at klæbe i vinduerne med fluegift på.

Kommentér på:
Svinefarm med filter = ingen lugtgener?

Annonce