1.201 visninger
|
Oprettet:
Svinefarm med filter = ingen lugtgener? {{forumTopicSubject}}
Hejsa
Det er mit indtryk, at flere af jer enten bor på landet, eller måske har gjort. Helt specifikt søger jeg erfaringer fra nogen, som har boet i nærheden af en svinefarm.
Sagen er den, at min kæreste og jeg har forelsket os i et dejligt hus, som dog ligger to matrikler væk fra en stor svinefarm.
Ifølge mægleren har farmen et godt filter, som gør at lugtgener for nuværende ejere samt omkringliggende naboer er minimale.
Men er det ren mægler-snak? Eller kan man installere filtre som er så gode, at både lugt og larm formindskes?
På forhånd tak for input!
Hilsen Mia.
maj 2015
Følger: 1 Katte: 2 Svar: 2
nov 2013
Følger: 14 Følgere: 795 Katte: 20 Emner: 113 Svar: 7.255
jul 2008
Følger: 57 Følgere: 734 Katte: 12 Emner: 705 Svar: 7.967
men kører vi bare 600 meter op i byen, ja så lugter det kraftigt af gris
men vi har vel max 10 dage om året hvor vi ikke lige hænger tøj ud
men vi har da boet i en mindre landsby, og her kunne vi slet ikke hænge noget ud, i det meste af efteråret. det kunne godt lugte i 14 dage af gangen.
et godt råd, prøv at tjek huset ud mere end bare 1 gang. kør forbi og prøv at lugt dig frem. bedst er nok at spørger evt naboer.
det kan godt lade sig gøre at sætte div filter op så det meste er luften er væk. men det kræver at landmanden vil bruge pengene på det.
feb 2011
Følger: 3 Følgere: 6 Katte: 1 Emner: 33 Svar: 580
Den støjer også lidt. Den udluftningsdims larmer altså en smule. Her er det især hendes naboer, der er generede af den, da den vender lige hen mod dem.
Fluer er det sidste "problem". Der er enormt mange fluer om sommeren. Min mor har fået speciallavet netdøre og vinduer, da hun ellers ikke ville kunne have noget åbent uden at blive invaderet af fluer.
Men hun har boet der siden 1978, og har absolut ingen intentioner om at flytte Jeg er vokset op der, men må da indrømme at jeg nok aldrig ville bosætte mig SÅ tæt på!
Ps. Hendes hus kom før svinefarmen blev udvidet!
jul 2008
Følger: 57 Følgere: 734 Katte: 12 Emner: 705 Svar: 7.967
så kan man ikke tåle lidt lugt, ja så er det nok ikke ude på landet - hvor grisene jo bor, at man selv bør slå sig ned.
feb 2011
Følger: 3 Følgere: 6 Katte: 1 Emner: 33 Svar: 580
dec 2012
Følger: 21 Følgere: 229 Katte: 2 Emner: 77 Svar: 2.873
aug 2014
Følgere: 1 Katte: 2 Emner: 12 Svar: 52
Vi er selvfølgelig klar på, at flytter man på landet, så lugter der af landet. Det er jo en del af charmen
Men der er langt fra et par gyllestinkende dage om året og så til konstante lugtgener. Så det er rart at få så mange forskellige vinkler på det!
nov 2015
Følger: 3 Følgere: 3 Emner: 3 Svar: 18
jan 2012
Følger: 9 Følgere: 110 Katte: 3 Emner: 132 Svar: 11.512
Men mit råd til dig ville egentligt være at i kører ud til huset en dag uden mælger og banker på hos et par af naboerne til huset og fortæller at i har set på huset og finder det charmerende men at i er betænkelige pga svinefarmen så at i vil høre hvor store lugt og støjgener der er, naboerne har jo ingen gavn af at bilde jer noget ind og jeg er sikker på at de vil svarer jer ærligt.
aug 2014
Følgere: 1 Katte: 2 Emner: 12 Svar: 52
maj 2007
Følger: 14 Følgere: 119 Katte: 32 Emner: 58 Svar: 969
Men ja, når der sprdes gylle på de omkringliggende marker, ja så lugter det, men det er kun mens de gør de da gyllen de fleste steder nedfælles og ikke ligges på jorden som i gamle dage.
nov 2013
Følger: 14 Følgere: 795 Katte: 20 Emner: 113 Svar: 7.255
Da vi boede overfor svinegården, da måtte vi flygte ud i et telt, når det var værst, fordi vi ikke kunne holde ud at være inde sammen med den million fluer, som vi havde på trods af insektfanger (elektrisk), fluestrimer (klisterpapir) og noget til at klæbe i vinduerne med fluegift på.
Svinefarm med filter = ingen lugtgener?