Kommune og bolig Kommune og bolig
Så har jeg været hos min nye sagsbehandler (som jeg har fået da jeg nu er på ressourceforløb) og vi snakkede så om hvilke problemer det er jeg har, og hvad Ressourceteamet snakkede om at der skulle ske nu.
Een af tingene er at jeg skal flytte ud hjemmefra. Så jeg har nu gået 2 måneder og ventet på en samtale med sagsbehandler så jeg kunne søge bolig. Min tidligere sagsbehandler snakkede om at lave et tillæg så jeg kunne søge hos kommunen, selvom jeg ikke opfylder de officielle "krav".
Men nu siger min nye sagsbehandler at jeg lige så godt kan glemme at søge, da de har rigtig mange hjemløse i kommunen og hun tror ikke jeg vil få en bolig.
Så nu skal jeg finde en anden måde at få bolig på.
Jeg har kigget på de private lejeboliger, og de er alt, alt for dyre i min kommune (Albertslund).
Men jeg tror ikke jeg vil skifte kommune, da de er rigtig dårlige til at overdrage sager til hinanden, og da jeg er meget afhængig af min familie, som alle bor i denne, eller nærliggende kommuner.
Jeg døjer med meget angst, bundet til at være væk fra mit "sikre" hjem og er meget sensitiv overfor andres følelser, lugte og larm. Jeg er pt hos distrikspsykiatrien hvor de (nu) tror at jeg har Asperger.(Hvilket min familie og jeg selv slet ikke er enige i)
Dele af min familie mener, at jeg "bare" må tage mig sammen og få et arbejde eller starte på uddannelse.
Er der andre der har erfaring med sagsbehandlere i deres egen kommune, eller nogen der måske har ideer til, hvordan jeg hurtigst muligt kan flytte alene?
Udeboende vil jeg få udbetalt ca. 5600kr om måneden, og må ikke arbejde ved siden af.
Jeg er rigtig rastløs, for der sker ikke rigtigt noget - Jeg laver ikke noget herhjemme, og jeg må indrømme at det er virkelig stressende
nov 2013
Følger: 14 Følgere: 804 Katte: 20 Emner: 115 Svar: 7.327
jan 2014
Følger: 5 Følgere: 99 Katte: 3 Emner: 54 Svar: 382
jan 2014
jul 2015
Følger: 30 Følgere: 310 Katte: 5 Emner: 88 Svar: 995
Jeg synes det er lidt forvirrende, for først da jeg kom til samtale sagde de "personlighedsforstyrrelse" og sendte mig videre til en psykolog. Psykologen sagde Asperger, og sendte mig videre til distrikspsykiatrien. Der sagde overlægen "Det er i hvert fald ikke Asperger, for dem har jeg haft flere af og du er slet ikke sådan" hvorefter de tænkte Borderline/Bipolar, men nu, efter 2 samtaler, er de gået tilbage til Asperger.
Jeg ville da gerne have en diagnose, så de kan gøre noget ;/ Det er over 6 måneder siden jeg startede med psykisk udredning
dec 2006
Følgere: 102 Katte: 2 Emner: 68 Svar: 9.943
Men du må da kunne blive skrevet op til en ungdomsbolig? Er det ikke noget, man selv kan gøre uden sagsbehandlerindblanding?
jul 2015
nov 2013
dec 2006
Er det helt udelukket at du kan følge en uddannelse? Der er vist efterhånden en del uddannelser der kan tages on-line.
Og er der en uddannelse du kunne tænke dig, hvis det ikke var for dine vanskeligheder?
aug 2010
Følger: 50 Følgere: 383 Katte: 4 Emner: 189 Svar: 7.269
Så han vaskede tøj for alle elever der var interesserede det skoleår
Han var populær og havde ingen vanskeligheder med at følge undervisningen, så ja, Aspergers er mange ting
Mht. til bolig, så er ungdomsbolig måske heller ikke lige noget når du er lydfølsom.
Du kan helt sikkert få boligsikring. Jeg tror endda at du kan få det maksimale beløb når du ikke har mere.
nov 2013
aug 2010
Nå, undskyld, det var OT.
dec 2006
jan 2014
maj 2012
Følger: 2 Følgere: 64 Katte: 4 Emner: 74 Svar: 9.467
Din sensitivitet med lyd og andre ting kan også være en del af en Asbergers, men tit bliver piger med Asbergers fejldiagnostiseret fordi de er piger og derfor er mere sociale end drenge med samme diagnose, og tit får de diagnoser inden for angst og borderline.
Men får du diagnose, uanset hvilken, så se det som en hjælp til at forstå dig selv bedre, og at familien også får info så de bedre forstår dig, og ikke bare tror du kan tage dig sammen og så går alt godt.
Min personlige erfaring er så fra mit barnebarn som er infantil autist, og normalt begavet, men hun er endnu ikke 5 år, i august kom hun i en special børnehave, og hold da op hvor er det godt for hende
jul 2015
Jeg prøvede sidste år at starte på uddannelse på et universitet i KBH, men det gik rigtig dårligt.
Oveni det psykiske så har jeg IBS - Irritabel Tyktarm, som jeg har fået efter jeg begyndte at spise store mængder ibuprofen hver gang jeg havde menstruation(600mg 3 gange dagligt i 12 dage). Dog har jeg kun menstruation hver 2 1/2 måned. Dette skyldes at jeg lider af Endometriose, som bliver holdt nede ved at man forkorter menstrustionsperioder og tager p-piller.
OG (ja der er et og) så lider jeg også af Spiserørsbrok, som giver mig ekstreme smerter i brystkassen ca. 1 uge efter jeg har spist ibuprofen. Dette bliver holdt ned med mavesyre nedsættende som jeg spiser hver dag.
Men for at komme tilbage til uddannelse, så var jeg så uheldig at få blærebetændelse efter min 3 dag på studie, og en uge efter fik jeg menstruation -.- Jeg har det de kalder "dysmenoré" hvilket betyder at min menstruation er enormt smertefuld. Så endte jeg med næsten 3 uges fravær. Jeg kunne simpelthen ikke følge med, især da det mest var gruppearbejde.
---
Faktisk, så har jeg haft en mentor i over 7 måneder tildelt af kommunen som hjalp mig med at gå ture, tage til fitness, ringe til folk for mig og snakke med mig om de ting der plager mig.
Men her D. 31/08 der udløb min mentorordning. Det viser sig så at kommunen har droppet alle mentorer der var tilknyttet. Dette fik jeg at vide af min tidligere mentor, da jeg ringede til hende for at høre om hun havde hørt noget.
Min gamle sagsbehandler var ikke til at komme i kontakt med, og min nye var på ferie.
Da jeg så snakkede med min nye,så blev hun meget overrasket over, at jeg ikke længere havde mentor. Hun vidste ikke at de havde taget mentoren fra mig. Så hun har lovet at finde ud af hvorfor de har gjort det, da Ressourceteamet var meget opsat på at jeg skulle have mentor.
Jette,
Jeg har meget høj intelligens, hvilket mine brødre også har.
De kunne ikke klare folkeskolen og kom på privat skole, med en adgangs IQ på min. 120 point.
Når man spørger dem, om de mener jeg er lige så intelligent som dem, så svarer de "ja. De var enormt glade for skolen, hvor de mødte andre drenge og piger med samme interesser og samme vanskeligheder.
Tinka,
Jeg startede originalt på en uddannelse henvendt til IT, kreativitet, og vigtigst af alt Computerspil.
Men nu tænker jeg, at jeg faktisk bare gerne vil lave noget.
Jeg kan godt lide IT og at hjælpe andre - Så jeg har tænkt IT support XD eller Human Ressources.
Jeg kan også rigtigt godt lide at være kreativ og elsker at tegne, skrive, finde på etc. Så jeg er også åben for noget med reklamer
Vi har tjekket lidt med online-studie, men det kræver enorm selvdisciplin - noget jeg virkelig mangler i mine dårligere perioder - Der falder jeg virkelig ned i et sort hul og kan slet ikke overskue noget
dec 2006
Tror du forresten ikke, at hvis du flytter hjemmefra, og skal bo helt alene for første gang, at det så kan risikere at blive nedtur, hvis du ikke har gang i noget beskæftigelse/uddannelse?... Det behøver jo ikke være fuldtidsbeskæftigelse, men fx noget deltidspraktik indenfor et fag (fx IT) som du har interesse og talent for.
Håber du får en mentor igen, som forhåbentlig kan hjælpe med at støtte og afklare, hvordan du når videre med det ene og det andet.
feb 2011
Følger: 3 Følgere: 6 Katte: 1 Emner: 33 Svar: 579
Jeg boede i Rødovre Kommune, og havde endelig fundet en kommune og en sagsbehandler, der rent faktisk lyttede til mig! Så jeg fik en kontaktperson tilknyttet, fik tilbud om behandlingsforløb, og alt begyndte så småt at ordne sig. Så mistede jeg mit hjem (boede med min eks). Jeg kom efter mange tovtrækkerier på kommunens akutboligliste, men det var bare op af bakke. De havde simpelthen ikke boligerne. Så jeg måtte flytte op til min mor 100 km væk, og dermed gik mit behandlingstilbud jo i vasken.
Jeg ville blive i Rødovre Kommune, da jeg var super glad for den støtte jeg fik. Min kontaktperson kom endda op og besøgte mig hos min mor. Han var lige så frustreret som jeg, og gjorde alt hvad han kunne for at skaffe mig bolig.
Jeg endte med at bo hos min mor i 1 år. Hvilket bestemt ikke hjalp på min psykiske situation. Fremad gik det i hvert fald ikke.
Jeg fandt selv den lejlighed, jeg nu har. Jeg er så heldig at kende nogen, der ejer to blokke med lejligheder her i Rødovre. Men ja de er dyre. Jeg er dog over 30, så får en del mere i KH. Derudover får jeg boligstøtte plus særlig boligtillæg fra kommunen.
Men det er en hård kamp og meget op af bakke. Hvis ikke jeg havde haft min kontaktperson, var jeg aldrig nået så langt. Kommuner er SÅ tunge at danse med, men på den anden side så forstår jeg det jo også godt, når der er så mange derude, der udnytter loven på alle tænklige måder.
Jeg kan ikke komme med et konkret bud på, hvad du skal gøre, andet end at kæmpe videre. For selvfølgelig findes der en løsning derude for dig også!
nov 2013
dec 2006
Jeg er sikker på, at Ida nok skal klare sig på trods af sine vanskeligheder. Der er brug for hendes talenter. Jeg kunne i hvert fald godt bruge en IT-kyndig med interesse for at hjælpe andre. Ville synes det var fedt, hvis man lejlighedsvis kunne hyre en "IT-pædagog" fra et"'IT-hjælpeteam" til rimelige penge.
nov 2013
jul 2015
Ungdomsboligerne i mit område er totalt optagede - Min bror som også gerne vil flytte ud har søgt om een af dem. Men intet svar endnu.
Desværre er det "højsæson" for unge der søger bolig.
Vi kender een som fik en ungdomsbolig af kommunen da han søgte hos dem og de ikke havde andet. Desværre skal man virkelig være i problemer hvis man skal søge.
Min sagsbehandler snakkede om noget Boligteam, som jeg måske kunne snakke med. Så jeg ringer lige og hører hvor langt hun er imorgen.
Ellers må jeg jo søge hos kommunen selvom jeg ikke er hjemløs - Det kan jo være man kan komme på en venteliste alligevel
aug 2010
Det der er vigtigt for dig er at finde et sted med rummelighed. Så har du tag over hovedet så længe, lærer noget og får med stor sandsynlighed forståelse fra de andre elever.
Det er bare vigtigt at du finder et sted med rummelighed
jul 2015
Jeg fik menstruation og så fik jeg simpelthen så ondt, så ondt.
Og så kunne jeg heller ikke holde maden ud. Jeg kan ikke spise krydderi og spiser efter en diæt der hedder Low Fod-Map for at holde mavesmerter fra irritabel Tarm på det laveste
Kommune og bolig