Når telesælgere går over stregen! {{forumTopicSubject}}
Ej hvor sidder jeg i mit eget raseri lige nu!
Godt der er katte at putte med!
Bliver ringet op af teleselskab, som jeg selv har accepteret måtte ringe til mig med et bedre tilbud hvis muligt.
Denne telesælger starter med den sædvanlige salgstale og jeg siger at talen ikke interesserer mig og spørger hvad de kan tilbyde, for at komme videre i samtalen.
Sælgeren kommer så med en masse ting at vælge imellem (intet der overhovedet interesserer mig, da jeg er intra i samme tale og gb til en billigere pris, eller mere for samme). Her begynder han så at presse på og siger at jeg altså er forpligtet til et af tilbudene, da vi nu har brugt så lang tid (2 min) på at snakke sammen.
Jeg takker venligt nej tak og sælger begynder bare at presse mere og mere på til jeg lægger på... Sælger ringer så igen (ja jeg er dum nok til at tage den) og forklarer mig højlydt hvor uhøflig og spild af tid jeg har været!
Jeg ligger på igen og har besluttet ikke at tage telefonen med hemmeligt nummer igen...
Mega ubehagelig oplevelse og er godt sur/fornærmet/utryg over at folk kan opføre sig sådan...
Tror ikke jeg ville noget, bare ud med frustrationen og måske spørge om andre har oplevet lignende før?
Jeg bliver tit ringet op af sælgere og de har altid været venlige når man siger at deres tilbud ikke interesserer en...
feb 2011
Følger: 3 Følgere: 6 Katte: 1 Emner: 33 Svar: 580
Men det dér synes jeg godt nok er frækt! Det kan man da ikke.... H*n skal da ikke bestemme, hvad du skal eller ej. Fordi du har sagt ja til de må ringe er jo ikke ensbetydende med, at du så er forpligtiget til at sige ja til tilbuddet!!!
De er sgu da lidt grove efterhånden!
apr 2014
Følger: 2 Følgere: 19 Katte: 1 Emner: 52 Svar: 947
Når jeg bliver ringet op af en eller anden sælger, så starter jeg som regel med at sige nej tak på en pæn måde og jeg bliver ved at at sige det med stadig stigende stemmeleje, så plejer de at fatte det til sidst.
nov 2013
Følger: 2 Følgere: 2 Katte: 1 Emner: 26 Svar: 208
Synes også det var lige lovlig groft, burde nok have fået navnet, men det tænkte jeg ikke lige over, ville bare gerne have ham ud af røret -.-'
Er efterhånden også begyndt at få mange 'pranks' på hemmeligt nummer, og er ved at være godt træt af det. Overvejer at informere min familie om at de skal sende en sms elle rlignende inden de ringer, så jeg ved det er dem, men det virker også dramatisk synes jeg...
nov 2013
Det da ihvertfald ikke dansk? Ringer ihvertfald ikke tilbage
jul 2013
Følger: 4 Følgere: 32 Katte: 6 Emner: 36 Svar: 406
feb 2011
God idé med at informere familie om at de må sende en sms inden de ringer. Ellers må de lægge en besked, så I kan ringe tilbage.
nov 2013
Kan man ringe til selskabet når man ikke kan huske sælgerens navn?
nov 2008
Følger: 1 Svar: 8
dec 2009
Følger: 5 Følgere: 29 Katte: 5 Emner: 118 Svar: 843
Det er garanteret en "stakkels" studerende der er telefonsælger, oftest under meget dårligt psykisk arbejdsmiljø og pres om at sælge. sikkert derfor at han bruger albuerne for at kunne tjene en nogenlunde hæderlig løn
Men derfor er det ikke ok - så klag endelig til den virksomhed han repræsenterede og fortæl om den dårlige behandling. Ellers holder de aldrig op med at bruge de skide telemarketingvirksomheder, som ikke behandler deres medarbejder godt.
En god service kommer kun fra en glad medarbejder - og det har de tydeligvis ikke.
sep 2011
Følger: 10 Følgere: 18 Katte: 6 Emner: 30 Svar: 1.015
sep 2011
nov 2013
Vil da helt sikkert prøve at klage til dem så de bliver opmærksomme på problemet.
Har ikke noget imod at modtage opkald, sålænge det er i god tone og af høflige sælgere som måske kan give mig en bedre løsning end det jeg har i forvejen
sep 2011
jan 2014
Følger: 5 Følgere: 99 Katte: 3 Emner: 54 Svar: 382
sep 2011
dec 2010
Følger: 2 Følgere: 1 Katte: 2 Svar: 10
nov 2013
Jeg blev også ringet op af en som ringede i forhold til en undersøgelse jeg havde svaret på for halvandet år siden, det grinte mig og sælger lidt af
Men tit så køber de nummre hos dit teleselskab, facebook eller fra andre medier, så de kan komme i kontakt med folk -.-'
feb 2015
Følger: 9 Følgere: 134 Katte: 1 Emner: 73 Svar: 830
Læser ikke avis..
dec 2012
Følger: 21 Følgere: 229 Katte: 2 Emner: 77 Svar: 2.873
nov 2013
Jeg er jo interesseret i tilbud, så længe de opfører sig ordentligt, snakker med ca to sælgere om ugen og har gjort det i et par år efterhånden og 9 ud af 10 gange har de heller ikke noget de kan tilbyde, men derfor får man stadig 'god dag' i en venlig tone eller 'så kan vi desværre ikke hjælpe dig' o.lign og tit ringer de også fra gul strøm eller lignende og så må jeg jo sige at vi ikke kan skifte da el er med i lejen osv.
Blev bare overrasket da det er første gang en sælger har opført sig på den måde overfor mig. Har haft enkelte småsure med en negativ/trist tone sagt 'nå okay så farvel da' men aldrig nogen så flabet som ham her 0.o
dec 2010
aug 2010
Følger: 50 Følgere: 370 Katte: 4 Emner: 181 Svar: 7.218
Adskillige gange har der været "skjult nummer" på både mobilen (er på lydløs når jeg er på arbejde) og når jeg så er kommet hjem, så har der også været prøvet på fastnettet.
I dag var mobilen ved en fejl ikke på lydløs. Så jeg fik ham imens jeg var på arbejde og han ville faktisk ikke acceptere mit nej og ville slet ikke forstå at sådan noget havde jeg ikke tid til på arbejdet.
Så nu er det mig der ringer til dem - og ikke omvendt.
nov 2013
Fik ringet til dem i går og det eneste de kunne sige var 'undskyld det skal ikke ske igen', føler ikk rigtig jeg fik noget ud af det -.-'
dec 2012
nov 2013
Der er som regel stor forskel på et salgsteam og kundeservicen, men derfor forlanger jeg god service begge steder
I know jeg er en meget krævende kunde
dec 2012
nov 2013
aug 2010
Følger: 50 Følgere: 370 Katte: 4 Emner: 181 Svar: 7.218
Nu var min tålmodighed derfor opbrugt og jeg ringede til Kundeservice og beklagede min nød og troede at dét var dét!
Men nej! Ca. et kvarter senere kommer der en sms.. "Kære Telenorkunde!"
Hvor tilfreds er du fra en skala fra 0-10 med bla bla bla..... 0!
Jeg troede at jeg var dem kvit, men i går hvor jeg spenderede min tid på sofaen bevæbnet med lommetørklæder og rabarbersaft.... ringede telefonen! Goddag det er fra Telenor "Nej! jeg skal ikke købe noget! " Rolig jeg skal slet ikke sælge dig et produkt, jeg er kundeserviceleder og skal ringe til dem der har givet en lav score så vi kan forbedre uddannelsen." Se! Det var jo en hel anden snak! Vi fik en konstruktiv samtale og vi blev enige om en formulering der blev videresendt til de rette. Det var en god afslutning
Men det var som om at alle sælgere havde opdaget at jeg lå på langs, for et par timer senere ringede der en flink fyr fra Gul Strøm.... Han var dog både fornuftig og flink.
jan 2012
Følger: 9 Følgere: 110 Katte: 3 Emner: 132 Svar: 11.512
Men det er jo sådan med dem at de blot udfører deres job og de har et skema de skal følge med modsvar hvis "kunden" svare sådan og sådan, de bliver målt på hvor mange nye kunder de tegner på hver vagt og hvis de ikke opfylder deres kvote så er det ud af vagten der er ingen pardon, de får 3 advarsler og når 4 er en fyrreseddel
Min nevø har været ansat som telefonsælger ikke hvor han skulle sælge noget men hvor han skulle aftale møder med en forsikringsagent om tilbud på forsikringer og han skulle lave mindst 5 mødeaftaler på hver vagt af 3 timer. Jeg tror han havde jobbet i 4 mdr. Før han fik at vide at han ikke opfyldt kvoterne tilstrækkeligt og blev fyrret,. Men som han sagde han kan jo ikke tvinge folk til at sige ja og han skulle jo ikke engang sælge noget.
sep 2011
sep 2011
nov 2013
Og så får man reklamerne ca tre dage forsinket, da de først afsendes når 'alle reklamer i pakken' er ankommer, hvilket for vores vedkommende betød at netto og faktareklamer næsten blev en uge forsinket, så man skal også tænke over sammensætningen
dec 2010
feb 2011
Når telesælgere går over stregen!