563 visninger
|
Oprettet:
Hjælp trille erbange for sin kattesele {{forumTopicSubject}}
Hej alle sammen.
Håber i kan hjæple mig og komme med nogle gode råd.
Jeg har lige givet en lille formue for en katte sele og det hele. Da jeg skulle give Trille den på bliver hun bange/forskrækket og spurtede rundt i lejligheden (havde kun fået lukket den ene af selerne så den larmede og hun blev mere skræmt)
Jeg fik den af hende men nu bliver hun meget bange og løber når jeg tager den. Hvad ville i gøre?
Mvh Heidi
feb 2005
Følger: 247 Følgere: 241 Katte: 4 Emner: 470 Svar: 2.935
- Personligt ville jeg lade hende snuse til selen, stille og roligt, evt. u. snoren på, mens jeg nussede hende, og fortalte hende med en rolig stemme at hun var dygtig. Når det så var gjort nogle gange over nogle dage, så hun kunne se at den ikke var farlig, så ville jeg tage den på hende, evt. mens hun hvilede sig, mens jeg kælede med hende, og stadig talte roligt til hende. Evt. kunne hun få lov at gå rundt med snoren hver dag i nogle timer, eller ja - uden snoren bundet på. Når det så var gjort i en kortere/længere periode, u. snor på, så kunne jeg begynde så stille at give hende den på med snor. Og så ellers aldrig hive i snoren, men lade hende bestemme farten/retningen.
Mon ikke hun så vænner sig til det?
Held & lykke! *SSS*
Poteknus herfra.
mar 2006
Følger: 21 Følgere: 20 Katte: 4 Emner: 37 Svar: 437
Men tror jeg vil prøve når hun sover her senere og huske at rose hende.
Takke for rådende
Mvh Heidi
feb 2005
Følger: 247 Følgere: 241 Katte: 4 Emner: 470 Svar: 2.935
Potekram.
mar 2006
Følger: 21 Følgere: 20 Katte: 4 Emner: 37 Svar: 437
Hjælp trille erbange for sin kattesele