{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.055 visninger | Oprettet:

Det når man næsten mister hele sit depositum :( {{forumTopicSubject}}

Jeg har lige modtaget dette prisoverslag fra vores tidligere udlejer.

Vi nåede at bo der i 3,5 måned og vi gav 23.000 i indskud.

Jeg syntes det er sindsygt meget vi skal give af vores depositum smiley

Det ødelagde lidt min dag smiley Det mange penge de tager, det var kun enkelte rum der skulle males, gulvet skulle slibes det giver jeg dem ret i.

Men syntes det er i overkanten at male bare fordi man kan, og ikke fordi det behøves.

Har i været i nogen lign. situation?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Det når man næsten mister hele sit depositum :(
  • #1   22. nov 2014 Det er ret normalt

• #4   22. nov 2014 Jeg syntes bare det er lidt vildt når man kun har boet der i 3,5 måneder og hele lejligheden skal males fra gulv til loft, trods den stortset står som ny..

Ja det var kort tid, men vores misling blev ved med at hoppe over terrasse hegnet også hoppede han ned på parkeringspladsen og op i skoven smiley Tog os 3 timer at finde ham igen... Og kunne ikke leve i frygt for misserne også kostede det alligevel 8900 pr måned og det var uden el. Så vi fandt noget nyt med have og det meget bedre til misserne smiley

• #6   22. nov 2014 Ja som sagt var der nogle måske 2 rum der godt kunne trænge pga, mærker fra en sofa men hele lejligheden det vildt syntes jeg smiley

• #7   22. nov 2014 Der er altså nogle regler for at ting der ikke er gjort når man flytter ind må udlejer altså ikke tage penge for at udbedre når man fraflytter - lige til det med gulvet der skulle ordnes i svar #3 Det fremgår af almenlejelovens§ 25, stk.3, at det ved fraflytning ikke kan forlanges, at boligen afleveres i en bedre stand end den, hvori den blev overtaget.

#4; Er det A eller B ordning du bor efter ? For der kan du jo se hvad der kan påkrævet og hvad der ikke kan. Ellers kan du jo altid kontakte LLO hvis du føler dig tager ved næsen.

Min man og jeg har selv stået i noget ligende og fik hjælp af LLO og endte med vi fik hele vores indskud tilbage der vores udlejer altså gik uden om nogle regler som vi overhoved ikke var bekendt med.

• #8   22. nov 2014 Du var vel med da lejligheden blev synet?

• #9   22. nov 2014 Når man ikke bor der så længe er det normalt man betaler meget for at flytte..

Jeg har boet flere steder hvor det som er beskrevet er standart renovring efter hver eneste flytning

• #10   22. nov 2014 det er mange penge men det ser nu ikke urimeligt ud. Det koster at få en maler ud og man kan jo sige at selvom du ikke har boet der ret længe så skal det jo være nyistandsat når ny lejer flytter ind. Hvis det ikke er det, så vil den næste lejer jo sige når han/hun flytter at de ikke vil betale for maling, når nu der ikke var nymalet da de flyttede ind.

• #12   23. nov 2014 Ja det har været uheldigt, men vi blev nød til at sige den op fordi vi på sigt ikke kunne bo der. Vi lejede den 3 mennesker, den ene valgte så at flytte. Også begyndte vores kat at stikke af. Så blev jeg færdiguddannet og kom på dagpenge og min kæreste kom i skolepraktik, så blev nød til at flytte så hurtigt. Ved godt jeg taber penge på flytning. Men 20.000 for noget vi knapt har boet i det virker sygt smiley Lejliheden er 86 kvm og meget vedligeholdt fra vores side. Da vi flyttede ind var der ikke gjort rent på emhætten og ovenpå skabet. Plus der var hakker i gulvet som jeg også har sagt i fejl og mangler. Men jeg tænker hvorfor male når der ikke er behov for det?

• #13   23. nov 2014 fordi det er standart

• #15   25. nov 2014 Lubas, Jeg ved godt jeg mister penge og det er "hul i hoved" som du så fint indikerer. Men vi lejede den 3 mand også ud af det blå siger den ene op også var vi jo nødsaget til at flytte. Og jeg beder folk lade vær med at dømme mig og oplyse mig om at det er spild af penge fordi det kan jeg skam godt se jeg er jo ikke blind. Hold jer venligst til emnet der bliver spurgt om.

• #16   25. nov 2014 Så det helt normalt at miste 20000 ud af 23000 for gulv, maling af et rum og en væg også en rengøring. Jeg har bare altid fået lidt under halvdelen tilbage og der har jeg boet der længere tid.

• #17   25. nov 2014 Jeg havde en lejlighed på ca. 40 m2. Depositum 9000 kr.
    Havde lejligheden i et halvt år, men boede der kun 3 måneder. Der var intet hængt op hverken på vægge eller i loft. Der var aldrig blevet røget eller noget i lejligheden.
    Aldrig lavet mad, udover havregryn og rugbrødsmadder.

Hele mit depositum blev brugt på maler. Så tror det er meget normalt.

• #18   25. nov 2014 Det har også noget med om man har en A-ordning eller en B-ordning.

• #21   1. dec 2014 Nadia
    Selvfølgelig er det ikke hul i hovedet,og du skal aldeles ikke undskylde og forklare da det overhovedet ikke kommer os ved hvorfor du flytter. smiley

Spring det unødvendige indlæg over tænk på at det er skrevet for at få opmærksomhed .....

Det er rigtig mange penge og jeg synes det er svineri at ejer mener det er nødvendigt at male.....

Kommentér på:
Det når man næsten mister hele sit depositum :(

Annonce