Handicap hjælper + studie {{forumTopicSubject}}
Hej,
Jeg er ikke lige medlem andre steder, hvor man kan stille spørgsmål på den her måde.
Men jeg har et spørgsmål. Er der nogen der har erfaring med at være handicap hjælper eller have handicap hjælpere der samtidig studere.
Jeg er uddannet social og sundhedshjælper og vil gerne videre udanne mig til socialrådgiver. Men da det kun er på SU skal jeg have et job ved siden af. Jeg tænkte på handicap hjælper, fordi man kan arbejde på forskellige tidspunkter og i flere timer så man evt ikke behøver arbejde så mange dage, men mere flere timer på engang og så ville jeg stadig have et job der betyder noget.
Er der nogen der har erfaring med hvordan det fungere at være handicap hjælper ved siden af studie?
Håber der er nogen der kan hjælpe.
Knus
sep 2014
Følger: 1 Katte: 2 Emner: 2 Svar: 123
Når du har oprettet profil bliver du kontaktet af dem efter et stykke tid og kaldt til samtale. Når du udfylder profil, skal du osse oplys hvornår du kan arbejde, med hvad, osv.
Ellers gå på de gængse jobsider, stepstone, Jobnet, jobindeks mm. Og søg efter handicaphjælper
sep 2014
Følger: 1 Katte: 2 Emner: 2 Svar: 123
jun 2012
Følger: 25 Følgere: 74 Svar: 262
Syntes bestemt ikke du skal lade dig skræmme men husk når man er hjælper for en handicappet så skal man jo netop være personens manglede dele så hvis personen ikke kan gå er du personene ben - osv...
Det er tit noget man glemmer og vil sige især hvis du er ansat af en privat som man ofte er så er det jo dem der giver dig timerne og ikke dig der vælger dem. Ellers skal du tænke i noget som plejehjem og være der i nogle timer i ugen og hjælpe allround der ? (tror det vil være meget fleksibelt end handicap hjælper)
Pøj pøj med det hele
maj 2011
Følger: 4 Følgere: 4 Katte: 2 Emner: 106 Svar: 344
Juventus: Okay, super. Jeg var ikke klar over, at der ikke var så fleksibelt. Jeg har godt kunne se i ansøgningerne, at der står at man skal være behjælpelig ved sygdom, men tænkte hvis de kendte mit skoleskema så kunne det måske lade sig gøre.
Jeg havde bare tænkt handicaphjælper, fordi det ofte er længere vagter og så ville jeg kunne arbejde det intenst og mindre i stedet for mellem 6-8 timer på et plejehjem - så skal jeg arbejde af flere gange for at tjene det samme tænkte jeg. Og det kommer til at lyde så helt forkert - som om der hele bare handler om penge. Det handler jo selvfølgelig også om de mennesker jeg skal hjælpe - det er også derfor jeg gerne vil have styr på det - så det vil kunne fungere ordentligt for alle. Men det kan godt være det er bedre med plejehjem - så kan man måske få 10-15 timer fast. Tal for svar
jun 2012
Følger: 25 Følgere: 74 Svar: 262
Så mit råd vil stadig være prøv at få noget på et plejehjem der passer til dit skema.
Handicap hjælper + studie