Handicap hjælper + studie {{forumTopicSubject}}
Hej,
Jeg er ikke lige medlem andre steder, hvor man kan stille spørgsmål på den her måde.
Men jeg har et spørgsmål. Er der nogen der har erfaring med at være handicap hjælper eller have handicap hjælpere der samtidig studere.
Jeg er uddannet social og sundhedshjælper og vil gerne videre udanne mig til socialrådgiver. Men da det kun er på SU skal jeg have et job ved siden af. Jeg tænkte på handicap hjælper, fordi man kan arbejde på forskellige tidspunkter og i flere timer så man evt ikke behøver arbejde så mange dage, men mere flere timer på engang og så ville jeg stadig have et job der betyder noget.
Er der nogen der har erfaring med hvordan det fungere at være handicap hjælper ved siden af studie?
Håber der er nogen der kan hjælpe.
Knus
sep 2014
Følger: 1 Katte: 2 Emner: 2 Svar: 123
Når du har oprettet profil bliver du kontaktet af dem efter et stykke tid og kaldt til samtale. Når du udfylder profil, skal du osse oplys hvornår du kan arbejde, med hvad, osv.
Ellers gå på de gængse jobsider, stepstone, Jobnet, jobindeks mm. Og søg efter handicaphjælper
sep 2014
Følger: 1 Katte: 2 Emner: 2 Svar: 123
jun 2012
Følger: 25 Følgere: 74 Svar: 262
Syntes bestemt ikke du skal lade dig skræmme men husk når man er hjælper for en handicappet så skal man jo netop være personens manglede dele så hvis personen ikke kan gå er du personene ben - osv...
Det er tit noget man glemmer og vil sige især hvis du er ansat af en privat som man ofte er så er det jo dem der giver dig timerne og ikke dig der vælger dem. Ellers skal du tænke i noget som plejehjem og være der i nogle timer i ugen og hjælpe allround der ? (tror det vil være meget fleksibelt end handicap hjælper)
Pøj pøj med det hele
maj 2011
Følger: 4 Følgere: 4 Katte: 2 Emner: 106 Svar: 344