Hvepse Hvepse
Jeg har lige opdaget at jeg har fået hvepse enten på loftet eller et eller andet sted under udhænget under taget. Jeg kan ikke rigtig se andet end de forsvinder ind under trælamellerne endnu og har dermed ikke fundet noget indgangs hul. Jeg er ikke særlig bange for dem, de virker heller ikke ret aggressive når man bare står og kigger på dem. Jeg er da heller ikke vildt begejstret og mere bange for at kattene kommer i nærkontakt med dem. Desværre har de slået sig ned lige ved min teresse dør. Så nu er døren nød til at være lukket. Er der nogen der ved om om man skal eller kan fjerne dem selv når man bor til leje eller har erfaringer med hvordan man griber det an. Hvis det nu bare er et lille bo. Der var en inde forleden aften ret sent og det undrede mig de var aktive så sent. Vi har ingen vicevært men jeg prøver selvfølgelig at få fat i varme mesteren men det varer nok dage før der sker noget den vej nu hvor det bliver weekend. Jeg kan kun se en 7 - 12 stykker hele tiden men det er lidt svært at vide hvor mange der er når jeg ikke har fundet boet.
dec 2012
Følger: 21 Følgere: 228 Katte: 2 Emner: 77 Svar: 2.871
jul 2012
Følger: 3 Følgere: 26 Katte: 1 Emner: 65 Svar: 1.075
dec 2012
dec 2012
jul 2012
Jeg fik så en efter lang varm cykle tur til Silvan og HN i går et net til døren.
Jeg spurte så min far i går om de havde haft hvepse og han sagde at kunne jeg finde boet og det var ikke var større end et lille æble, så mente han jeg selv kunne ordne det . Det havde han gjort. Han fortalte så samtidig om at han engang ved en anden lejlighed havde fået en hveps op i et bukse ben og hans ben var hævet helt enormt efter en hel række stik. Og en anden gang var hans arm hævet helt op med en kæmpe bule. Så det var sådan lidt blandet info,der ikke gjorde mig helt tryg som skadedyrs bekæmper selv
Nu lister jeg op på loftet her i weekenden og finder jeg det ikke det bo og det er stort, så må en skadedyrs bekæmper tage sig af det. Om det så bliver gennem boligforeningen eller mig selv . Silke flygter ud med det samme selv om hun bare har ligget på sin puf og snorket når jeg henter fluesmækkeren, hvis der er hvepse jagt indenfor. Men det er da meget godt så bliver hun da ikke stukket.
Jeg havde nok håbet der var nogen der måske havde prøvet at fjerne små boer selv og vidste om det var tilrådeligt at gå op og give det gift, hvis boet er ganske lille og kunne fortælle om man kunne klare det selv og hvordan men det er nok bedst med en fagmand.
N9nna. de er helt gule og sort stribede og vel mellem 1 til 2 cm. men jeg synes de virker mere spinkle end dem jeg kalder hveps. Dem der altid kommer ved supermarket, når man spiser is. Det er ikke fordi de har stukket mig eller generet ret meget endnu. De kommer dog ind om natter og virker meget forstyrrede og kaster sig op i lamper.
jul 2012
dec 2012
Jeg havde en grøn hveps til at bygge i mit skur, den var knapt 5 cm lang og der skulle heftige midler til (kiltin skadedyrsbekæmper klarede sagerne)
jul 2012
Det var dog en en væmmelig stor hveps den grønne. Jeg anede ikke de eksisterede. Godt det ikke er sådan nogle.
dec 2012
Jeg vidste heller ikke at de eksisterede før der flyttede en ind i mit skur.
God fornøjelse
jan 2012
Følger: 9 Følgere: 109 Katte: 3 Emner: 132 Svar: 11.508
Hvis det er at din udlejer siger du elv skal kontakte en fagmand og sende regningen til dem, så kan jeg klart anbefale du kontakter myreekspressen, de klare alle former for skadedyr og til rimelige penge, de kører overalt i landet ( -Bornholm mener jeg): http://myrerexpressen.dk/
jul 2012
dec 2012
jul 2012
De flyver altid op i lys og det er sådan jeg opdager de er kommet ind. Jeg er lidt i tvivl om hvad art det er og mener de er for små til at være gedehams nu. Det er svært at tage et billede af dem når de suser rundt. Men de er faktisk ikke så store .
apr 2014
Følger: 2 Følgere: 19 Katte: 1 Emner: 52 Svar: 944
Jeg gjorde således:
Ventede til det blev mørkt og udstyret med en ny skraldepose og en spartel
- kravlede jeg op på stigen og trak posen tæt udenom boet, tog spartelsen og skrabene boet af hvor det sat fast og vupti, så røg det ned i posen, hvorefter jeg slog en stram knude på posen og så var det klaret
apr 2014
Følger: 2 Følgere: 19 Katte: 1 Emner: 52 Svar: 944
Ja, ved godt de kan være svære at komme til, men hvis det som i mit tilfælde var fæstnet på en måde så det var til at komme til, så kunne man måske bruge den metode :
I øvrigt en interessant oplysning om stikket, men jeg tror nu de fleste fjerner sig hurtig, når de er blevet stukket
Hvepse