{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.414 visninger | Oprettet:

Pyyyyyyyha Varme hyggetråd ;) {{forumTopicSubject}}

Pyyyhhh har i det alle lige så varmt som jeg???

Man orker da nærmest intet i denne varme, kattene ligger nærmest sløve hen, men nyder dog begge at der er en skøn brise ind af alle vinduer smiley

Så de ligger ved hvert sit vindue i hver sin ende af stuen så der er dejlig gennemtræk og nyder den let kølige brise smiley

Jeg selv laver stort set intet, venter på at Formel 1 starter her kl. 14, men ellers nyder jeg en dase søndag smiley
For varmen gør da at man absolut intet gider smiley

Her er et par billeder af lømlerne i varmen..

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Pyyyyyyyha Varme hyggetråd ;)
  • #1   20. jul 2014 Smilla nyder i fulde drag den friske brise, så vi ligger helt op af nettet, så luften rammer hende først smiley

profilbillede
  • #2   20. jul 2014 Milo ligger i hans sodavands kasse og slapper helt af tro varmen er for meget for den stakkeles lille panter mis smiley

• #3   20. jul 2014 Ja mine er nu heller ikke til meget spas, grunden til de er vågne på billederne er at jeg lokkede med de allerbedste godbidder og så må man jo lige vågne op og se hvad der sker omkring en, samt så skal der jo vaskes bagefter smiley smiley

• #4   20. jul 2014 Ja men Milo han kommer stærkt igen til aften smiley der er der gang i ham igen smiley

• #5   20. jul 2014 Jeg glæder mig til omkring kl 18, så går vi i haven og vander. Sofus er lidt utilfreds med at de ikke er kommet ud for længst, men der er alt for varmt og ikke meget skygge, så mor her er ond og tvinger dem til at være i det kølige hus/varme havestue smiley

• #6   20. jul 2014 Pyyhh.... dog er der da en dejlig brise i forhold til i går hvor alt stod stille.
    Jeg flygtede til Blåvand, Vejers og Skallingen, fik nogle naturoplevelser (det er ikke hver dag man må holde tilbage for en Hereford, der dovent står og tygger drøv midt på vejen og ikke ved om den skal gå til højre eller til venstre.)
    Så var der jo vand mellem tæerne ... øøøjj det var dejligt smiley
    For slet ikke at tale om den gigantiske is jeg indtog smiley

I dag ligger mine "kræ" stille hen, både store som små. Dog har man fået styr på hierakiet igen efter 7 uger under tøflen smiley
    Elvis var noget morgensur, nu kunne det være nok, missemor blev der knurret af (hun gjorde ellers ikke noget, men det er han overbevist om) Han sang højlydt på badeværelset, hun snakkede som om hun var ved at undskylde alle sine raserianfald, en killing ville snuse til ham, hvilket resulterede i en blid lussing.....
    Nå, så kunne den da gå hen og lege med Freddies hale, han er alligevel så doven så han ikke gider at flytte sig smiley
    Og mig?
    Jeg lider i stilhed, men der er ingen vej tilbage, jeg skal have aftensmad smiley

• #7   20. jul 2014 Hihihi Marianne, det lyder til at Elvis er ved at genvinde sit hjem, nu gider han ikke mismors terror mere smiley

Men ja det er dejligt der er en luftig brise i dag i forhold til i går smiley

• #8   20. jul 2014 Jeg har tilbragt det meste af min dag på sofaen, har blevet ramt af et eller andet i maven, så jeg har bare været skidt til pas. Dog fik vi bevæget os om efter 20kg katte mad. smiley betalte for 10 kg og fik de andre 10 kg gratis, så det var dejligt. smiley

• #9   20. jul 2014 I sådan et vejr må man jo opsøge skygge, og hvis det så kan være under et tørrestativ så findes det ikke bedre - siger Flocke

profilbillede
  • #11   20. jul 2014 # 9) Åh ja, skygge under tørrestativ er godt. smiley
    Hilsen Bjarne

profilbillede
  • #13   20. jul 2014 Ihh sikke fine billeder i kan finde frem smiley
    Jeg fornemmer at kattene faktisk klarer varmen meget bedre end os mennesker smiley

For resten vil jeg lige dele lidt af min glæde med jer..
    De af jer der har læst frustrationstråden ved at jeg var ved dyrlægen med Tøsen i fredags..
    Jeg glemte helt i alt det andet at fortælle at jeg er sååå stolt af Tøsen hun er lige præcis kommet under 9 kg smiley :D smiley :D smiley :D hun har tabt 900 gram siden november måned sidste år, det er sååå flot, og udelukkende ved at give 50% dåsemad og 50% Metabolic fra Hills, så for Tøsen så virker det slankemad altså smiley

Og i dag har Tøsen også fået sin appetit nogenlunde igen, så jeg tror det går fremad, da har hun ikke været på kattebakken i dag, men det er jo også begrænset hvor meget der skal ud når der næsten intet er kommet ind smiley

Men hendes vægttab er jeg såå stolt af smiley smiley

• #14   20. jul 2014 Tillykke med Tøsens vægttab. Her nyder kattene, at vi har et gammelt køligt hus, og i dag hvor det blæser lidt, har vi vinduer åbne, så der kommer lidt bevægelse i luften indendøre. Og de er så småt begyndt at vågne, nu hvor temperaturen er på vej ned.

• #15   20. jul 2014 Så har vi været i haven og gæt lige.......... Der er et lysegrønt skær næsten over hele "græsplænen" jubiiiiiiiii! Så er græsset begyndt at spire \o/
    Tillykke med tøsen, det er flot!
    Smukke pigen herhjemme har kun tabt sig 200 g, men det er bedre end at tage på!
    Sofus har til gengæld tabt sig en del og jeg syntes han var for tynd i forvejen :-\
    Men græsset gror og jeg har plantet flere campenula (kanindyret spiser dem som slik :-\)

• #16   20. jul 2014 Ja pu ha her er varmt. Vi har lige haft besøg af Svigerfar, og mine forældre. Rigtig hyggeligt :D. Hvor er det super med Tøsens vægt. Kan godt forstå du er stolt smiley Her er lige et billede fra i dag. Tilde har ikke lavet meget andet , end at slænge sig i haven, i skyggen

profilbillede
  • #17   20. jul 2014 N9nna Tøsens vægt stod også stille et stykke tid hvor hun havde tabt sig 250-300g

men lige pludseligt tog det fat igen, men jeg har så også forsøgt at lege lidt med hende, men det er lidt svært når nu vi fik instrukser på at hendes knæ ikke måtte overbelastes, så løb efter snor var jo forbudt, så det har sådan været fang snoren i liggende stilling smiley men det fik jo alligevel pulsen op på hende smiley

Og hvor er det sjovt at i fortæller at nu hvor temperaturen er nedadgående at jeres katte liver lidt op, jeg har 2 totalt kvæstede katte der ligger og snorkbobler..
    De har indtaget aftensmaden og nu skal den fordøjes i sovende stilling smiley :D smiley :D smiley

• #18   20. jul 2014 Idag har der været et MEGET vellykket besøg mellem min nevø på 3 år og Putte... smiley :D smiley :D Jeg er en MEGET stolt misse-menneske-mor smiley :P smiley
    Putte har været MEGET træt i nat og heeeele dagen i dag, men tror nu ikke det er pga varmen, men grundet leg med middags gæster, for hun har ikke bare puttet, men snork-sovet... Og kun været oppe når min nevø har haft godbidder, rent koldt vand (Noah mente ihvertfald at Putte skulle have rent vand hver gang han fik saft - gjorde han hvert kvarter) eller han kastede med hendes bolde... smiley smiley :D... I får lige et par billeder af de "nye" venner - Putte har først i dag indvilliget i at ville være "venner" for min nevø har jo været lidt for farlig smiley smiley

profilbillede
  • #19   20. jul 2014 Og ja jeg har haft grillgæster i form af min søster og nevø, til frokost smiley smiley

profilbillede
  • #20   20. jul 2014 Og det sidste, undskyld jeg spammer tråden smiley men trængte bare til at vise sejren i at Putte indså min nevø ikke er farlig.. smiley

profilbillede
  • #21   20. jul 2014 Hvor fint og det ser også ud til at din nevø forstår at han ikke må være for voldsom omkring katten smiley

• #22   20. jul 2014 Skønne billeder!
    Herhjemme sover tosserne også. De nyder køligheden smiley
    Sofie er ikke voldsomt interesseret i at lege, vi kan slet ikke lokke hende. Hun fanger gerne fluer, edderkopper osv, så håber stadig smiley
    Jeg har endelig "overtalt" dem til at spise maden, selvom jeg putter ekstra meget vand ved, de har været lidt utilfredse med at få "suppe" til alle måltider, men nu får jeg en stor portion gaver igen, jubi.
    De gider ikke rigtigt drikke for tiden, derfor får de MEGET vand i det våde smiley

• #23   20. jul 2014 Milo fik lige den helt store nusse tur i mine arme smiley Han lå som et lille spædbarn og nød bare at blive nusset på maven og få opmærksomhed smiley Han har været så stille hele dagen, også her til aften hvor han har været ude på altanen da det blev køligere smiley

profilbillede
  • #25   21. jul 2014 Jeg bestilte varer hos zooplus.de kl 10.30 idag og har nu modtaget besked om at 2 ud af 3 pakker er afsendt! Det er for vildt! Læder mig til at modtage smiley

• #26   21. jul 2014 Jeg har været oppe og besøg min kærestes lille ny nevø smiley Fik også lov til at sidde med ham hvilket er helt nyt for mig. Har aldrig sat med et spædbarn før så det var lit sjovt at prøve smiley

Men Milo har været selv hjemme fra klokken 10 til nu her i denne varme og det har han klaret udmærket synes jeg smiley Og der var lige kort en hund med oppe i lejligheden og det endte med han var efter den for at sætte den på plads så tro ikke der sker det store næste gang der kommer en hund smiley

• #27   23. jul 2014 Pyha sikke da en hede. Synes først det var i går, det blev rigtig hedt her i Højbjerg - og i dag er ligeså varm.
    Jeg ville lige ordne et gammelt bord, men nåede ikke længere end til at vaske det af, så var jeg helt svedt og udmattet. Troede ellers jeg nok skulle få lavet noget trods varmen, når jeg for en gangs skyld ikke har hovedpine (7,9,13), men næ nej - det er ligesom både min hjerne og krop går helt på standby i den varme :-S

Og for hyggens skyld - lige et 5 år gammelt billede af Bjarne, som jeg kan huske er taget en drønhed sommerdag.

profilbillede
  • #28   23. jul 2014 Milo har overtaget badværelset her hjemme. Så der har han lagt det meste af dagen. Jeg har overvejet at smutte ind sammen med ham og ligge og dø lidt der pga heden smiley

• #29   23. jul 2014 Ja, man kan vel lige så godt bare lægge sig sammen med kattene. (men opvasken MÅ jeg da kunne nosse mig sammen til... )

• #30   23. jul 2014 Vi tog også opvasken her hjemme tidligere. Men har flere gange overvejet bare at lægge mig sammen med katten også bare vågne op hen mod aften når det er køligere smiley

• #31   23. jul 2014 Lægge mig til at sove på dette tidspunkt af dagen tør jeg nu ikke, for så kommer garanteret den hovedpine, jeg er så glad for at være foruden i dag.

Gid jeg havde en drømmeseng, så ville jeg prøve at tage en lur i haven i aften. Men har kun sådan en madrasdims uden ben, og så risikerer jeg vel, at der hopper frøer, eller kravler dræbersnegle, på mig smiley (havde begge dele inde i stuen i går aftes - dræbersnegl blev dræbt, og frø blev deporteret til søen)

• #32   23. jul 2014 Godt du fik frøen tilbage til søen smiley Dine katte synes sikkert den var sjov at se på når den hoppede rundt smiley Jeg har overvejet at skifte min dags rutine. Sove om dagen og være vågne om natten lige al den kølige tid smiley Jeg kommer til at dø når jeg skal ned til Mallorca i september smiley :D smiley

• #33   23. jul 2014 For at det ikke skal være løgn sidder jeg faktisk og småfryser lidt i haven, i skyggen. Tror jeg har fået for meget sol idag! Vi legede vandkamp på arbejdet, så mærker man ikke rigtigt solen... Men det var godt nok sjovt og dejligt at blive kølet af på den måde!
    Jeg sover forbavsende godt om natten, nok fordi jeg sovet med åbent vindue og vinduet er 20-30 cm fra mit hoved smiley
    Jeg kan endda putte med min dyne, hvis jeg har ben og rumpe udenfor dynen!

• #34   23. jul 2014 Her hjemme har vi taget dynerne ud af betrækket og sover med betrækket da det andet er for varmt smiley Vi har ikke sovet så godt i nogen dage som vi gjorde her sidste nat smiley

• #35   23. jul 2014 Nå, jeg fik alligevel hovedpine smiley har taget et par Ipren, men de har nu ikke den store effekt smiley

Jeg plejer at sove med sommerdyne, og når det bliver for varmt skifter jeg dynen ud med en plaid inde i dynebetrækket. I nat flåede jeg dog plaiden ud af betrækket, for puHAh! det var varmt oppe i det soveværelse. Og der var store flyvedyr, der skulle fanges og lukkes ud, og myg der skulle klaskes smiley

Jeg har altid vinduer lukket om natten pga. lys og lyd. Men tror nu jeg lægger mig på en madras i stuen her i nat, og lader havedøren stå åben. Det har vi prøvet før i tropenætter, og kattene elsker det smiley

• #36   23. jul 2014 Det lyder træls med din hovedepine smiley

Men det lyder tilgengæld super hyggeligt at sove i stuen smiley :D God fornøjelse med det smiley

• #37   23. jul 2014 Jeg hader virkelig at sove andre steder end i min seng. Men når det er så varmt at man alligevel ikke kan sove der, kan man jo ligeså godt ligge i stuen, og prøøøve at sove.

• #38   23. jul 2014 Ja okay smiley men held og lykke med at sove så hvis du har problemer med det når det ikke er i din seng smiley

• #39   23. jul 2014 Tak Heidi smiley

• #41   24. jul 2014 Pyyhhh ja varmen fortsætter, nu er jeg ved at ha fået nok, ved godt man ikke skal klage over godt vejr, og det gør jeg skal heller ikke men hvis varmegraderne ville falde bare lige et par stykker, så ville det bestemt ikke gøre mig noget..

Mine katte lider nu også lidt i varmen, men faktisk ikke voldsomt, begge er forholdsvis aktive, men de søger dog flere gange om dagen ned på gulvet som er af trælaminat, så det er rimeligt køligt i forhold til så meget andet i huset smiley

Læste denne på EB i dag..
    http://ekstrabladet.dk/kup/kaeledyr/article4030826.ece

• #42   24. jul 2014 Skulle lige til at linke til den også Heidi N smiley Har også læst den og synes den kommer med nogen gode ting til at køle katten ned. Dog vidste jeg godt nogen af tingene i forvejen men stadig smiley

• #43   24. jul 2014 Ja det gjore jeg også, jeg kæmmer faktisk Tøsen dagligt fordi hun fælder så meget i øjeblikket, det er dog under stor protest..

Og så tænkte jeg at jeg ville prøve det der med den fugtige klud på hende, tænkte at det måske var en nem måde at få nogle af de løse hår af og så køle hende på samme tid, nøj et par dræberøjne der lige blev tildelt mig der, så snart hun hørte mig fugte klude under vanhanen, og derefter gå mod hende med kluden så strøg hun ind under spisebordet og kiggede meget forarget på mig, så Tøsen syntes ikke det er en god ide, valgte så bar at lægge kluden på gulvet, den blev der så gået en stoooor bue uden om smiley :D smiley :D smiley

• #44   24. jul 2014 Haha sødt smiley Jeg har det med lige at komme vand på min hånd og kører den hen over Milo og han har intet imod det så må prøve med en klud i løbet af idag når det bliver slemt smiley

Dog gider Milo ikke hvis jeg vrider et viskestykke op og ligger på gulvet, nææh nej han ligger sig ved siden af og ser åndsvagt hen på viskestykket smiley

• #45   24. jul 2014 Vi har efterhånden desværre nogle katte, der lider en hel del, og et par af dem er desværre også gået fra deres vådfoder. Så her er det ved at være lidt kritisk. Vi har en ventilator kørende i stort set døgndrift. Men varmen er kommet godt og grundigt ind i huset nu. smiley

• #47   24. jul 2014 Nå, så også Bambi er tørrestativskyggekat smiley

Bjarne ligger lige nu under en busk, der kun giver delvis skygge smiley Jeg skal have hængt vasketøj op lige om lidt, så kan det vel lokke ham ud fra den busk.

Vi sov alligevel i soveværelset (1. sal) i nat - det var rigelig varmt, men alligevel ikke så slemt som natten til i går. Men puhføj en hede at stå op til også i dag.
    Havedøren står helt åben, og alle vinduer står på klem - kunne virkelig godt tænke mig at have alle vinduer og fordøren til at stå åbne for gennemtræk. Men så går kattene med 100% garanti ud i Store Verden .... (JEG VIL HAVE EN LUKKET FORHAVE!)

Tænker på dem med indekatte, der ikke har netvinduer, og kun vinduer på små hasper ... og måske bor på 5. sal smiley pyyyhada!

• #48   24. jul 2014 Milo har søgt tilflugt i hans lille kredsetræ og tro jeg vil finde lidt vand og stille ude foran så han ikke skal så langt for at få vand smiley Han ser nemlig ret død ud lige pt og det er synd smiley

• #49   24. jul 2014 Ja jeg må indrømme at vi var gået i spåner hvis ikke i havde vores net-vinduer, for alle vinduer står på vid gab, så der kommer luft ind fra alle sider smiley

• #50   24. jul 2014 Hmmm det bekymrer mig lidt jeg ikke har set Milo drik idag smiley dog virker han ikke dehydreret men er nu stadig lidt bekymreret ....

• #51   24. jul 2014 Jeg har også badeværelsesvinduet til at stå på vid gab - det er længe siden kattene har forsøgt at hoppe ud på taget - tror sgu de er blevet for gamle og stivbenede til det (Intet er så galt at det ikke er godt for noget).

Sad lige før ude på trappen i entreen med fordøren åben - det var altså dejligt med mere luft.

Jeg har engang boet i en midtfor-lejlighed (sydvendt) med vinduer fra gulv til loft. Og udenfor disse vinduer var der gudhjælpemig en lukket glasaltan. KUN vinduer mod syd og vægge til alle andre sider. Føj, det var simpelthen forfærdeligt!

• #52   24. jul 2014 Heidi J hvis du giver Milo vådmad med ekstra vand i 2 gange om dagen (eller mere) så tror jeg ikke du skal bekymre dig, mine drikker faktisk heller ikke ret meget mere vand end det de får ved vådmaden, men det har de aldrig gjort så jeg er vant til det..

Hvis det er du syntes han drikker for lidt, så kan du jo indføre et måltid dåsemad mere smiley

• #53   24. jul 2014 Problemet er bare at han ikke drikker/spiser af det heller lige idag smiley men må se om jeg kan få lidt i ham måske.

• #54   24. jul 2014 Sådan et par dage havde jeg med Tøsen i sidste uge, det var derfor jeg var ved dyrlægen bla.
    Tøsen kastede op torsdag morgen, spiste lidt om aftenen, spiste næsten intet fredag, hvor jeg så var ved dyrlægen, intet som sådan i vejen med hende, hun spiste minimalt hele fredagen og ligeså lørdag, og Tøsen drikker slet ikke vand andet end det der er ved hendes vådmad smiley (åndsvage kat) så søndag var hun tilbage til sit gamle jeg næsten og spiste/ drak næsten normalt og har ca gjort det siden, jeg kan godt se at appetitten ikke er den samme her i varmen, men det gælder begge katte smiley

Hvis han også strejker i morgen så ville jeg kontakte dyrlægen inden weekenden, bare lige for en sikkerhedsskyld..

• #55   24. jul 2014 Ja det kan jeg godt huske du snakkede om i sidste uge smiley Jeg vil selvfølgelig ringe til dyrlægen hvis han ikke indtager noget i løbet af i aften.

Men ellers prøvede jeg lige noget jeg gjorde den gang han var syg, selvom det måske ikke er det bedste det ved jeg. Men kæresten har købt færdig lavet pizza med nogen skinke stykker på som Milo egentlig godt kan lide. Dryppede den i vand for at se om det kunne hjælpe lidt, han fik en lille smule vand indbors og så det skinke stykke. Ved godt det ikke er det bedste jeg kan give ham, men han fik lidt indenbors.

• #56   24. jul 2014 I sådanne situationer skal man ikke se så meget på hvad der er sundt for katten eller ej smiley så længe det ikke er direkte skadeligt smiley Tøsen får også menneske godbidder fra tid til anden, så længe det er i små mængder, så skader det ikke så meget smiley

Hvis du har en engangssprøjte så kan du evt fylde den med vand og se om du kan få lov at komme noget direkte i munden på ham, men indtil videre så tror jeg ikke det er så alarmerende endnu..

Gider han at lege med vand?? Tænker at så kunne du måske fylde en spand/ balje med vand og komme isterninger og evt rejer eller noget andet han syntes er spændende i og lade ham fange det, så får han jo dyppet poterne og er nød til at slikke vandet af smiley

• #57   24. jul 2014 Har faktisk en video med Milo og bordtennis bolde og vand smiley

http://www.kattegalleri.dk/video/diverse_kat/10976-milo_med_balje_med_vand

Så ja det kunne være jeg skulle gøre det. Om ikke andet så tag jeg nok et iskoldt fodbad og de sidste par dage har Milo været henne og drikke af vandet lige så snart jeg har puttede fødderne i det. (der er ikke sæde eller noget i det fodbad det er bare rent koldt vand) smiley

• #58   24. jul 2014 smiley :D smiley :D smiley

Perfekt så er det da bare det du gør smiley

• #59   24. jul 2014 Hmm det virker ikke helt idag.... Håber han vil drikke lidt senere smiley

• #60   25. jul 2014 Sådan her har Milo lagt det meste af idag, og ikke drukket ret meget eller spist ret meget. Dog hen mod klokken 22 her til aften spiste han og drak så er ikke bekymret for ham lige nu smiley Synes lige jeg ville smide en lille update på min vilde bekymring her tidligere smiley

profilbillede
  • #61   25. jul 2014 Det er da heller ikke rart når han bare ligger der smiley
    Godt at han kom op og fik noget mad og drikke! Han virker til at være meget påvirket af varmen, stakkels dreng.

• #63   25. jul 2014 N9nna han er utrolig påvirket af varmen, og gør alt jeg kan for at få lidt mad og vand i ham. Her i går aftes fik han sin vådfoder som suppe hvilket vi ikke plejer da han plejer at ville spise sin mad. Men det var helt væk her til morgen så har prøvet det igen, så jeg ved han har fået bare lidt væske i løbet af dagen her smiley

• #64   25. jul 2014 Puh ha, i denne hede må man vel godt ligge ned og lege med sin mus, når man nu ikke - trods varmen - kan undertrygge sit jagtinstinkt?

• #65   25. jul 2014 Hov billedet kom ikke med

profilbillede
  • #66   25. jul 2014 Kattene har det bedre i dag end i går, og det kunne jeg også se, da der blev serveret vådkost. Men nu skulle det jo snart vende og gå et par grader ned, så bliver det nok lidt bedre for vores pelsede venner.

• #67   25. jul 2014 Ved det skal blive lidt overskyet her i Århus imorgen hvilket jeg er godt tilfreds med da Milo skal være selv hjemme i over 12 timer smiley

• #68   25. jul 2014 Mine virker ikke voldsomt påvirker af varmen, heldigvis! De spiser dog lidt mindre om dagen og så til gengæld mere om natten smiley
    Har prøvet at flytte den ene vand fontæne i håb om at de vil drikke mere på det nye sted (25 cm væk, på den anden side af en væg, under et bord, de plejer at være glade for at gå/være under)
    Herhjemme er det mere eller mindre suppe ved alle måltider, da de ikke er så glade for at drikke, tror de har fundet udsat at det er nemmere at få det med maden smiley

• #69   25. jul 2014 Lyder godt at Milo vil spise og drikke igen, han gider nok bare ikke ha noget om dagen hvor det er varmt, men bliver så mere aktiv og sulten om aftenen..

• #70   26. jul 2014 Nej det gider han nok ikke smiley Men man kan jo ikke andet end at blive lidt bekymreret for ham jo smiley

• #71   26. jul 2014 Nej præcis smiley

Kommentér på:
Pyyyyyyyha Varme hyggetråd ;)

Annonce