{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
762 visninger | Oprettet:

Hvad gør i med flåter? {{forumTopicSubject}}

Hej.
Peter min kæreste opdaget i dag at trille havde en flåt.
AD siger jeg bare. Vi vidste ikke hvad vi skulle gøre, men fik så at vide vi bare skulle tage den med pincet. DÅRLIG IDE. Jeg tror ikke jeg fik hoved med og kan ikke komme til at undersøge hende hun flipper vildt.

Har i nogle ideer?
Og hvad plejer i at gøre??

Mvh Heidi

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvad gør i med flåter?
  • #1   3. maj 2006 Og trille må have fået den for bamse da han er ude kat og hun er inde kat.

• #2   3. maj 2006 Jeg mener vi plejer at nulle dem i et stykke tid, og så tage dem med pincet..... Det plejer at virke...

• #3   3. maj 2006 Okay den må jeg da have.
    Tak for rådet Bente = )

• #4   3. maj 2006 jeg hader dem virkligt med de tæge/flåter vi tager dem med en tæge tang og brænder dem med vores ligther da de har det med at leve vider. jeg har prøver nu op til flere gange at få en skovflåt på mig og æv det er bare så ulækkert og hver gang har jeg måtte op og fået taget blodprøver. man siger ellers når du drypper din kat får lopper at de heller ikke angriber men helt sandt er det nu ikke for vores huskat har haft dem så jeg plejer at tjække hende efter så hun ikke smider dem i hjemmet så den går de andre eller os for dem

• #5   3. maj 2006 Når Ivan har flåter så tager jeg dem af.. Og det har han tit for han ligger altid i busken på lur efter fugle.. Men jeg tager fat om dem også drejer jeg dem mod uret også slipper de selv.. Også bliver de skyllet ud i toilettet..

• #6   3. maj 2006 Ja det er tæger de for det meste har..

• #7   3. maj 2006 Det må være en flåt men er overhoved ikke sikker den var rød/lys brun.
    Skal jeg have hende til dyrlæge og tjekke eller?
    Jeg ved ikke hvor længe den har siddet.

• #8   3. maj 2006 Sarabimor: Hi hi, ja det sker ellers ikke så tit at jeg er hurtiger end andre til at skrive på computeren..

Heidi hvis det var en flåt og hovedet sidder der endnu så ville jeg tage hende til dyrlæge og tjekke..

• #9   3. maj 2006 Okay mange tak alle sammen jeg prøver klarhexidin. Håber vi har noget på arbejdet ellers må jeg på aboteket og kigge.
    Jeg er sku lidt nervøs er der behov for det?

• #10   3. maj 2006 klarhexidin = klorhexidin

• #11   4. maj 2006 vaseline på den, så dør den og falder af. smiley har ikke prøvet det, men ved hende jeg fik Laura af gør det på hendes katte..

• #12   4. maj 2006 Kan se i skøjter lidt rundt i tæge/flåt begreberne. En tæge går ikke på dyr - men lever udelukkende af plantesaft. Så alle de småkravl der sætter sig på dyrene er flåter - der er så to slags en husflåt og en skovflåt - hvor vi stort set kun har skovflåter her i landet.

Der ud over fraråder man at bruge alverdens ting og sager på miden som vaseline, sprit og magarine eller hvad folk nu har hørt - det hjælper intet og har i værstefald den effekt, at miden vil der fra i en sådan fart at den tømmer sit mave ind hold ind i katten og hopper af - netop dette mave indhold er det som kan have sygdomme med...

Det bedste man kan gøre er at tage en spids pincet eller en "tægetang" (som burde hedde noget med flåt i stedet...) Og hiver den af helt nede ved hovedet. Der vil næsten altid komme et lille sår efterfølgende og evt. en bule, men har flåten ikke sidet for længe eller er den meget lille er der ikke den store risiko for at der sker noget. Dyr er desuden meget mere modstandsdygtig overfor borrelia osv. end vi mennesker er. Men hold da et øje med stedet. Desuden er hovedet ikke i sig selv farligt hvis det hele ikke skulle komme ud - det er mave indholdet der bærer sygdommen med rundt...

Håber det letter skrækken lidt ude i stuerne smiley

• #13   4. maj 2006 Jeg gør som Camilla P Drejer flåten rundt og når den så har løsnet sig, så får den lov til at synge 'fra Engeland til Skotland, der sejlede en brik', da den bliver søsat i toilettet... Jeg har altid handsker på, får jeg synes bare de er SÅ klamme, så kan jeg jo lige tjekke at den har hoved og ben, inden dendrager afsted!

• #14   4. maj 2006 får= for

• #15   4. maj 2006 Mange tak alle sammen.
    Jeg har købt mig en tægetang i dag. Så nu er jeg klar de kan bare komme kan de = )

Kommentér på:
Hvad gør i med flåter?

Annonce