{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.136 visninger | Oprettet:

Husk at stemme i dag (18+) {{forumTopicSubject}}

Husk at stemme..

Det er vigtigt at komme afsted, hvis man ikke er enig eller ikke ved hvem man skal stemme på kan man stemme blankt..

For jer der ikke ved hvad det betyder, så gør man således:

1. Mød op på valgstedet med dit valgkort (Hvis det ikke er modtaget er et sygesikringsbevis nok)
2. Gå ind i valgboksen (Det ligner en brusekabine :D)
3. Fold sedlen/sedlerne sammen UDEN at skrive noget på dem
4. Smid dem i stemme boksen..

Og hvis man vil stemme er det vigtigt man KUN sætter ET kryds og IKKE skriver andet på sedlen, da den så bliver ugyldig..

Der er sikkert nogle herinde der skal til deres 1. valg..

Jeg stemte de første mange år blankt, fordi jeg ikke anede hvad jeg skulle stemme på, så det er ikke en skam at gøre det..

At stemme blankt er bedere end at være sofavælger, hvis man stemmer blank giver man enten udtryk for at man ikke ved hvilket parti man hører til endnu eller at man ikke er enig med nogle af partierne..

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Husk at stemme i dag (18+)
  • #1   19. nov 2013 God ide med at stemmte blank for jeg er godt nok blank denne gang smiley men jeg skal da op og stemme smiley

• #4   19. nov 2013 Jeg skal stemme for 1 gang, desværre aner jeg ikke hvem jeg skal stemme på smiley Jeg er lige flyttet til Esbjerg og jeg aner derfor intet om lokalpolitikken i byen, så jeg stemmer nok blank, eller bare på et parti i stedet på en person(hvis man kan det?)

• #6   19. nov 2013 Der ryger også en blank stemme i fra mig. Det er super vigtigt at smide den seddel i, så stemmeprocenten holdes oppe og man viser at man ikke er ligeglad med det samfund vi lever i.
    For mig handler det om at signalere at jeg er uenig i den måde politik føres på for tiden. De siger og de lover i et væk under valgkampen, men når de så får magten, gør de nøjagtig som det passer dem - også uden at holde nogen løfter. Det vil jeg ikke stemme på mere, og en blank stemmeseddel siger netop det.

Så jeg er enig her. Husk at stemme, selv hvis man stemmer blankt.

• #7   19. nov 2013 Hvis du stemmer blankt, så sender man et signal til politikerne om at "jeg har set menukortet, jeg har ikke lyst til noget af det, men jeg HAR taget stilling".. Så er man ikke ligeglad og har taget et valg.. Også selvom der ikke er nogen af politikerne der falder i ens smag eller man synes de er lige gode/dårlige..
    Sofastemmer man sender man et signal om at "jeg er ligeglad og jeg brokker mig senere, ingen grund til at tage mig seriøst"..

Jeg stemmer sandsynligvis også blankt.. Min kæreste kender en af kandidaterne til regionsrådet og alle vil gerne have at jeg stemmer på ham, men jeg er i tvivl om jeg skal være flink og stemme på ham eller være reel og tænke "jeg kender egentlig ikke hans politik"..

• #8   19. nov 2013 Jeg skal stemme for første gang. Jeg ved godt hvem jeg stemmer på til kommunalvalget, men regionsrådsvalget aner jeg simpelthen intet om. Så der ryger en blank stemme i smiley

• #9   19. nov 2013 Jeg må indrømme at jeg ikke rigtig forstår pointen i at stemme blank, jeg har gået til stemmeurnerne hvert eneste gang der har været valg i DK siden jeg blev 18 år for alt alt for mange år siden..

Og nej jeg har ikke altid faktisk sjældent stemt personligt, men så har jeg da stemt på det parti som jeg mener har den politik jeg kan stå inde for, for hvor om end alt er så har man vel et parti man mere eller mindre kan være enig med..

Så ja jeg skal klart ned og stemme, og denne gang stemmer jeg nok personligt, men på hvem ved jeg ikke, jeg vil bare godt have vores nuværende Borgmester ud af vagten, og det har jeg villet i rigtig mange år, hun må ski være pensionsmoden efterhånden smiley

• #11   19. nov 2013 Momo&Gaia smiley :D smiley :D smiley smiley

• #13   19. nov 2013 Self. skal der stemmes... smiley jeg har to jeg er i tvivl om hvem jeg vil stemme på. for den ene er spændende som person og har meget fokus på emner der tiltaler mig, men han er i det "forkerte" parti.. den anden er også ok men der tiltaler partiet mig til gengæld.

• #17   19. nov 2013 Jsa nu har jeg så sat mine kryds, på en alen lang stemmeseddel, en kæmpe gul seddel og en lidt mindre hvid seddel smiley

Hvorfor i alverden skal der absolut fældes en hel skov for at vi skal stemme, er der nogen der kan fortælle hvorfor de skal være så store?? Ja ja jeg ved godt de svagt seende også skal kunne give deres stemme og se hvem de stemmer på, men kan man så ikke bare udstyre stemmeboksene med en stor lup så??

• #18   19. nov 2013 Skovmisserne - Hvis man stemmer blankt har man brugt sin stemme, det har man ikke hvis man ikke stemmer

• #19   19. nov 2013 Berit - Jeg har været meget i tvivl om partierne i de første mange år jeg kunne stemme

• #20   19. nov 2013 Jeg er sofavælger.
    Er ikke enig med nogle af dem, og indtil den dag, man kan stemme på nettet med sit NEM-id, så ligger jeg bare på sofaen. Skal IKKE ud og gå 2 km hver vej, bare for at stemme blankt. smiley

• #22   19. nov 2013 Brokker jeg mig da? smiley

• #24   19. nov 2013 Enig med Momo smiley
    Hvis man bare sidder hjemme må man finde sig i de forhold der nu engang er smiley

Men fattet overhovedet ikke hvordan man kan være så ligeglad med at stemme ,når vi nu er så heldige at bo i et demokrati, det forpligter.

At være så ligeglad med hvordan tingene foregår i kommunerne fatter jeg ikke .
    Kom op af sofaen og stem måske din stemme gør en forskel smiley

• #25   19. nov 2013 Micha - Du kunne ha brevstemt smiley

• #26   19. nov 2013 Hehe, jeg overvejede at blive hjemme, fordi jeg hader at skulle ind i et lokale med SÅ mange virus og bakterier smiley . Men selvfølgelig skal jeg nok komme afsted og få stemt, så jeg kan gøre mit til, at dem, jeg er mest uenig med, kan få noget modstand.

• #27   19. nov 2013 Beltane: ja, det burde jeg måske nok have gjort! Men synes nu stadig, at det ville være nemmere, hvis man kunne gøre det på nettet - det ville også spare staten en masse penge på at tælle stemmerne op, osv.! smiley

• #29   19. nov 2013 Jeg stemmer! Blankt smiley
    Og jo det kan fint lade sig gøre, ikke at være det mindste enig med nogle af kandidaterne.

• #30   19. nov 2013 Har lige stemt, og ja, til regionen blev det bare en partistemme for jeg ved ikke hvem der står for hvad der. Kommunalt stemte jeg på en kvinde (ja til kvinder i politik)
    Det bliver super spændende hvordan det lander... smiley

• #32   19. nov 2013 Jeg stemte også blankt..
    De gange førhen hvor jeg har stemt og de så rent faktisk har været valgt ind har de ikke holdt en dyt af hvad de har lovet så jeg gider simpelthen ikke stemme på nogen mere det er pointless.

• #33   20. nov 2013 Jeg har stemt, jeg er af den opfattelse, at hvis man ikke stemmer, så kan man heller ikke tillade sig at diskutere politik!

Der er i øvrigt også omkring 2 km. til vores stemme-sted, men så fik jeg da den motion..
    Op af sofaen :I

• #34   20. nov 2013 # 29) Ukendt - jeg blev lige nysgerrig. Prøvede du nogle af de forskellige tests, der er på nettet? I de tests kan det ikke lade sig gøre i nogen grad at være enig med nogen om bare et eller andet....
    Ikke at jeg mener, man bør stemme, bare fordi man har X procent enighed med en kandidat eller parti - slet ikke. Men synes bare det er interessant, at man ikke er bare lidt enig i noget som helst med nogen som helst.

• #35   20. nov 2013 Der er jo det ved politik, at de forskellige partier har mærkesager og måske er man 70 pct. enig med et parti og 20 pct. med et andet og så må man jo tage det man hælder mest til.
    Man bliver aldrig 100 pct. enige smiley

• #36   20. nov 2013 Jeg havde satset på, at folk sad og spiste aftensmad ved 18-19-tiden. Dét gjorde de så ikke. Ved to valgborde var der kø ud på gaden (selvfølgelig hørte jeg til et af dem smiley ) og ved to af de andre valgborde var der INGEN kø overhovedet :-S Mystisk.

• #37   20. nov 2013 Ja, det med enighedsprocent er lidt lala. I de tests der: Man kan vel godt være 80 % enig med ét parti, og kun 20 % med et andet. Men hvis den 80% enighed er baseret på spørgsmål, man synes er mindre vigtige, så kan man jo ikke basere sin stemme udfra det....

• #39   20. nov 2013 De holder altså stadig øje med de blanke stemmer.. Hvis der er for mange af dem, ved de at de skal appelere lidt mere til deres vælgere for at vinde troværdighed..

• #41   20. nov 2013 Nej de er ikke lige glade med blanke stemmer.. Hvis der er mange blanke stemmer så overvejer politikerne hvad de skal gøre for at man kommer over på deres side..

Sofavælgere kan de ikke bruge til noget

• #42   20. nov 2013 Jeg er stadig nysgerrig, Ukendt ;-).

(der mangler et "ikke" i mit dårligt formulerede indlæg fra før. Jeg mente "I de tests kan det ikke lade sig gøre ikke at være enig med nogen om bare et eller andet...." )

Tænker, at hvis man virkelig ikke er enig med nogen om noget, så må man vel have nogle tanker om hvordan - og hvor helt anderledes - tingene så skulle være..... smiley

• #43   20. nov 2013 Hov havde overset din besked Tinka smiley

Jeg er da enig på nogle punkter - de punkter jeg ikke er, vægter bare højest for mig, så det nægter jeg at stemme på smiley Synes de (i hvert fald i min kommune) virker meget halvhjertede i det de går ind til, det kan jeg ikke støtte.

• #44   20. nov 2013 Ingen er fejlfri ,heller ikke politikere smiley

Men mange udføre et stort arbejde med en beskeden løn da de arbejde noget mere end vi andre.
    Samtidig undre det mig at nogle åbenbart har travlt med at rakke alt ned smiley

Vi bor i et smørhul , i forhold til mange andre er vi død forkælet.

Når man smiler til verden ,smiler den ofte igen
    Og et positivt sind gør livet meget lettere smiley

• #45   20. nov 2013 Tine - Hvis det var mig du lige ville prøve at belære, så thumbs up for forsøget, jeg er dog ganske enkelt bare ikke enig smiley

• #47   21. nov 2013 Tine:
    Men mange udføre et stort arbejde med en beskeden løn da de arbejde noget mere end vi andre.

Aaarrhh..... almindelige byrødder har det som bijob (kender selv én) og så får de jo deres diæter og evt. tabt arbejdsfortjeneste....
    Så fattige er de heller ikke smiley

Men hurra for at vi har et velfungerende demokrati smiley

• #48   21. nov 2013 Ukendt #43)
    Aha, jeg tænkte jo nok, at der måtte være en smule enighed ;-). Selvom det stadig forekommer mig lidt uklart med den enig- og uenighed, tror jeg godt, jeg kan følge din begrundelse for ikke at stemme.
    Nogle af de ting, der vægter højt for mig, lader det ikke til at nogen politikere overhovedet forholder sig til :-/. Men jeg har dog også en mening om nogle af de mere almindelige ting, der bliver ført som mærkesager, og så stemmer jeg altid ud fra det.

• #49   21. nov 2013 Ukendt
    Havde slet ikke dig i tankerne smiley
    Jeg belære ingen smiley
    Men giver mine egne grunde til hvorfor jeg stemmer ,og mener at positiv tilgang til ting skader aldrig.

Ccd

Enig selv om vi bor i et smørhul , er alt ikke bare rosenrødt, så selvfølge er der beslutninger der bliver taget indimellem man er lodret uenig i smiley
    Men demokrati har den fordel du må gerne være uenig ,man må gerne oplyse sine synspunkter i fx en avis uden at leve i frygt....

Marianne
    Nej fattige er de ikke ,men mange arbejdet også utroligt hårdt både dag og nat.
    Ikke alle men mange.

• #50   21. nov 2013 Jeg fik stemt alligevel! smiley
    Det føles nu meget rart.

• #51   21. nov 2013 Godt gået Mischa smiley

Kommentér på:
Husk at stemme i dag (18+)

Annonce