9. jan 2012 Følger: 9 Følgere: 110 Katte: 3 Emner: 132 Svar: 11.512
Søndags hygge :) {{forumTopicSubject}}
Hello Folks
Hvad laver i på sådan en råkold søndag???
Jeg har meget unaturligt for mig været tidligt oppe i dag, der kom Formel 1 kl. 8 fra Japan, så var nød til at stå tidligt op, jeg startede dog med at bage morgen boller, inden Formel 1 startede
Det var sådan nogle af de der koldhævede slags fra en brødblanding, så slog dem sammen i går inden jeg gik i seng, så skulle de bare klaskes på en plade i morges og i ovnen - nemt
Efter Formel 1 har jeg så brugt 1,5 time på at vaske mit badeværelse ned, jeg er ikke så god til at få gjort det ofte nok, så det tager sin tid at give det en ordentlig omgang, men nu er det fint og flot og dufter af rengøring
Nu står den så på afslapning indtil aftensmaden skal fixes, så får mig lidt sen frokost og eftermiddagskaffe, mens KG bliver flittigt besøgt
God søndag alle
jan 2012
Følger: 9 Følgere: 110 Katte: 3 Emner: 132 Svar: 11.512
feb 2011
Følger: 3 Følgere: 6 Katte: 1 Emner: 33 Svar: 579
Jeg gad ikke stå op kl 8 til Formel1, så har lige set genudsendelsen på 3 Sport! Kom faktisk ikke ud af sengen før kl 11.45!!! Ups
Og sidder nu i sofaen med brændeovnen tændt og en dyne. Tv'et kører, com'en på skødet og så ellers bare total slappe. Det er SÅ kedeligt vejr, at man da bare ikke gider noget som helst.
Har heldigvis nem aftensmad. Resten af pizzaen fra i går;)
aug 2012
Følger: 1 Følgere: 1 Katte: 3 Emner: 92 Svar: 1.036
feb 2011
Ej de arbejder dernede... Tror jeg da
jan 2012
Ja jeg er så en af dem at jeg vil helst se det live Aj skal også lige nævne at jeg havde fri i går har fri i dag og igen i morgen og skal først møde sent på tirsdag, så jeg har rig mulighed for at sove længe
Jeg har besluttet at vi skal have gryderet med kartoffelmos bagt i ovnen, så "opskriften" i Bilka reklamen, så den skal prøves
feb 2011
jan 2012
feb 2011
Og nu ligger hun og sover igen!
jan 2012
Hun er en rigtig hyggetrold den gamle mis meeen hun har nu ligget og lumret hele dagen i sin vindueskarm..
jan 2012
feb 2011
Jeg går jo hjemme, så vi har ikke rigitg nogen normal døgnrytme:) Hun står gerne på ved en 4 tiden om sommeren og en 6 tiden om vinteren. Så spiser hun, går på bakken, tjekker hele huset nu stadig er, som hun efterlod det, og så til sidst hopper hun rundt i sengen. Men efter en times tid eller to lægger hun sig igen, og så sover hun til jeg står op
Selv i weekenden når manden er hjemme, og han står op, så bliver hun pænt liggende til jeg står op. Og så lige 10 min mere
maj 2012
Følger: 2 Følgere: 64 Katte: 4 Emner: 74 Svar: 9.119
Torsdag passede jeg Emil og Hjalte, 5 og 3 år, hjemme hos dem, dårlig mave.
Fredag var Hjalte ikke rask endnu, så jeg passede ham her, det var min betingelse for en dag mere.
Lørdag til søndag, havde jeg lovet, at passe Emma på 2,5 år, det kunne jeg ligesom ikke skippe bare fordi jeg havde haft drengene, og afleverede hende ved 12 tiden.
Så jeg er færdig helt færdig og har aflyst alt i morgen, for jeg kan mærke jeg ligger på kanten til et epilepsianfald ved jo godt jeg ikke må køre mig selv så træt!
Så nu står den på sofa og
jan 2012
Hun går i seng sammen med mig, sætter sig ved min glasdør i soveværelset og sondere udelivet og når jeg er lige ved at falde i søvn, så hopper hun op og ælter min dyne indtil jeg siger stop og klapper på sengen ved siden af mig, så smider hun sig ned ved siden af mig stor spindende og så skal hun nusses indtil jeg falder i søvn, så lunter hun ned i benenden og sover, nogle gange indtil vækkeuret ringer andre gange til jeg skal op og tisse, så når jeg vender tilbage til senge så står den på nusning igen, samme senarie som når vi går i seng..
Jeg vågner ofte om natten ved at jeg er ved at lægge mig på hende eller at jeg ikke kan vende mig fordi hun ligger på dynen, så derfor ved jeg hun ligger i sengen ved siden af mig hele natten, og jeg vågner ved at hun hopper ned, hun er jo en stor mis på 10 kg
jan 2012
Ja sådanne 3 størrelser er noget af en mundfuld 3 dage i træk, forstår godt du tager en slapper både i dag og i morgen..
Kan du forhindre et anfald ved at holde dig rimeligt i ro??
feb 2011
Og Feline starter også med at sove ved siden af mig i sengen, men hun går så på et tidspunkt. Hun sover i sin egen sofa for enden af min seng. Vi mener hun går, fordi hendes "far" engang kom til at smide hende på gulvet om natten, mens hun lå ved siden af ham og sov Og det vil hun vist ikke have gentaget!
jan 2012
Tøsen hun er græsk katolsk om jeg næsten ligger mig på hende, hun flytter sig ikke, men omvendt der er også noget pondus der skal flyttes og det gør man altså ikke lige i søvne skal jeg hilse og sige jeg er faktisk vågnet en gang ved at jeg lagde benet oven på Tøsen, og da jeg kiggede på hende fik jeg bare sådan et anklagende blik, så jeg sagde undskyld hvorefter hun puttede hovedet mod sengen igen og sov videre..
Sagde nogen doven og tilgivende kat????
feb 2011
Feline så en skade udenfor vinduet, og jeg fik endelig fanget det på video
http://www.kattegalleri.dk/video/diverse_kat/10578-feline_gnaekker
feb 2011
maj 2012
Var det ikke så sjældent jeg har drengene, havde jeg nok sagt nej, for jeg har haft dem i en lang weekend for 14 dage siden, og sagde det var sidste gang jeg ville have dem her i 3 dage giv uden høreapperat hele weekenden, og syntes stadig der var for meget larm i min lille lejlighed så det skal være hjemme hos dem. Stort hus og stor have og højt til loftet, det klare noget af støjen.
Emma set jeg tit men passer hende ikke ret tit, men min datter vil jo også gerne nu og da have et voksent liv;)
feb 2011
Jeg var i mange år barnepige rundt omkring og ofte for drenge. Og drenge i dag er vist ikke blevet mindre stille, end drenge var dengang!!!
jan 2012
Jette jamen hvor er det godt du kan tage et anfald i opløbet på den måde..
Forstår godt at du kan syntes at 2 drenge i den alder er larmende, jeg kan bare se når jeg er sammen med min kusines 3 drenge på 11, 8 og 3, så syntes jeg også støjniveauet lige stiger et par decibel, tror ikke jeg kunne leve en hverdag på den måde, men det er nok fordi jeg ikke har børn
Men skønne er ungerne jo alligevel
maj 2012
Tøsen lyder som Manne
Mitti er jo mini endnu og kommer nok kun til, at veje omkring 4 kg, men Gud hvor han kan fylde, og han skal ligge på min dyne, så jeg ikke kan vende min uden, at flytte ham, og det med at blive flyttet må han vende sig til
Ingen af kattene har sovet hos mig i nat, for der sov Emma og hun ligger ikke stille, Mitti forsøgte men var ikke tilfreds med den plads der var til ham, og jeg ville ikke have han legede fangeleg med Emmas tæer mens hun sov, jeg ved der nu og da går en klo eller tand igennem
feb 2011
Feline VIL også ligge på dynen. Så ofte ligger jeg kun med en lille snip dyne til mit kæmpe korpus, mens den lille 3,5 kgs skid har taget det meste!
maj 2012
Elsker mine børnebørn, men det er godt, at jeg kan aflevere dem igen
jan 2012
Hun har aldrig leget fangeleg i sengen eller noget andet forstyrrende, det eneste forstyrrende hun gør er at ælte på mine ben for at få min opmærksomhed, eller vække mig ved at sætte sig ved hovedet af mig og snuse til min næse eller puffe til min hånd for at komme ned under dynen
dec 2012
Følger: 21 Følgere: 229 Katte: 2 Emner: 77 Svar: 2.871
Herhjemme bliver jeg vækket af Sofus omkring kl 5,så vil han nusse og sikre sig at jeg er vågen, så maden bliver serveret kl 6 som den plejer
Lige et stemningsbillede fra demo'en
aug 2013
Følger: 1 Katte: 2 Emner: 9 Svar: 67
Dagen har gået med at se motogp (glemte formel1)
Ellers bare afslapning på sofaen, som fruen har taget mig i på fersk gerning hehe..
jan 2012
Altså hvordan kunne du glemme Formel 1
maj 2007
Følger: 24 Følgere: 40 Katte: 10 Emner: 141 Svar: 7.114
feb 2011
Og Ninna godt du nåede hjem inden al regnen kom. Her i Rødovre stod det i hvert fald pludselig ned sidst på eftermiddagen
dec 2012
Resten af dagen har jeg brugt under dyne og kat på sofaen
feb 2011
Vejret var bare ikke til andet! Burde have lavet varm kakao og bagt boller!
aug 2012
Følger: 15 Følgere: 30 Katte: 2 Emner: 127 Svar: 1.750
Jeg har været på kirkegården med min mor og min ældste søn.
Grundet min fars dødsdag.
Ellers har vi gået tur i det gode vejr ,og en god bog blev læst
jan 2012
Hvor var det gode vejr?? Her har det været gråt, trist og koldt hele dagen syntes jeg
aug 2013
Følger: 1 Katte: 2 Emner: 9 Svar: 67
Ja den smuttede lige.. Så godt der var qual igår..
Var tidligt nok oppe i dag til at ku se det, men den "missede" jeg altså.. Jeg kan dog varmt anbefale motogp.. Der blir virkeligt kæmpet for placeringerne , Og de har KUN to hjul
jan 2012
Jeg har set noget motogp, men må indrømme at det fanger mig ikke lige på samme måde som F1, hvorfor kan jeg ikke lige sige, for du har da helt ret der bliver kæmpet for placeringerne, men jeg er nok bare mere til 4 hjul
aug 2010
Følger: 50 Følgere: 377 Katte: 4 Emner: 183 Svar: 7.240
Bare kom til Jylland, det er her vi har det gode vejr
Jeg har kun fået vasket tøj og ellers er der blevet sovet igennem ......
Det var så dén søndag
Er der nogen der har efterårsferie? I så fald skal I lave noget spændende?
Jeg skal passe "biksen" sammen med en kollega, de fleste er taget på ferie.
Men nå, så har jeg ferie når de andre skal arbejde for føden
aug 2010
Nå, men I skal lige have dagens nyt om Elvis.
Han har haft "Damebesøg". Samme dame som kom og spiste som en gal i begyndelsen af ugen. Nu er den dog mæt og kommer kun på visit
MEN:
Elvis er 4 år, kastreret til tiden, alt er væk iflg. dyrlægen da han var kryptorcid måtte han lige have den store tur.
Elvis har rendt rundt med tungen heeelt nede i halsen! Se hvor dejlig jeg er! Jeg kan lave et smukt kuld! Se hvor jeg kan springe og hvor er du lækker!
Stakkels hankat Det må ikke være sjovt at tro at man er meget fertil når bollerne er klippet
jan 2012
Marianne nix ingen efterårsferie til mig chefen tager 14 dage til Las Vegas, så vi kulier må passe Rema mens han morer sig, og ferie senere tror jeg også jeg kan skyde en hvid pind efter har 27 overarbejdstimer der skal afvikles, håber det bliver i løbet af november, men tvivler stærkt..
Nårrhh stakkels Elvis, vil så gerne men kan ikke så meget, men drømmene kan man da ikke tage fra ham
aug 2010
Han har i aften været sådan oppe at køre så der røg en sofapude ned over en sovende Freddie;)
Han blev sgu vågen.
Men jeg kan næsten se hjerterne over hovedet på ham
aug 2010
dec 2012
Min datter kommer hjem om lidt (efter weekend hos sin far) og så står den på oprydning Vi skal have fødselsdag på fredag og her ligner l***
I løbet af ferien skal vi også nå i tivoli et par gange og forhåbentlig kommer der pakker fra zooplus idag
aug 2012
Vi tager lige Halloween først ,det undgår jeg desværre ikke med 2 drenge ,syntes ellers det er noget amerikaniseret pjat
Min udstilling på mit arbejde.
Hov fik da også lige lavet kagemand ,igen. Foto herunder
aug 2012
jan 2012
Ja jeg er så en af dem der også syntes Halloween er noget pjat, det bliver der intet gjort ud af her, men jeg har jo heller ikke børn
maj 2012
Det var det da jeg var barn, og hvis jeg hunne få fat i en roe i den nærmeste butik, ville jeg gøre det ok roer er svære end græskar, at udhule.
dec 2012
Her plejer at være MEGET uhyggeligt og børnene elsker det
aug 2010
Jeg er ikke en gammel sur kone, men hvis der kommer nogen og rasler og jeg har lys udenfor, så er det "nul putte".
Man rasler til fastelavn.
Valentines Day er også forholdsvis ny og bare se alle reklamer omkring Valentines Day.
Kan man ikke ligeså godt give blomster og sige: "Jeg elsker dig" hvilken som helst anden dag??
Jeg er sgu nok lidt gammeldags på nogle punkter
dec 2012
jan 2012
Lige på de punkter er jeg også såkaldt gammeldags
Halloween og Valentinsdag det syntes jeg er noget moderne pjat som kun er kommet til DK for at nogle kan tjene nogle ekstra penge..
Bevares jeg syntes da det ser hyggeligt ud med græskar udskåret i flotte mønstre, men derfra og til at børn skal gå rundt og rasle som var det fastelavn, nej der trækker jeg grænsen..
Og Valentinsdag, ja hvorfor er det kun en gang om året man skal fortælle den man elsker, at man elsker personen, det er da tusinde gange mere romantisk at det kommer spontant end det er en dato der bestemmer at man skal give gaver, blomster eller chokolade..
Jeg tror at selv om jeg havde børn så ville de ikke få lov til at rasle til halloween, jeg ville måske så lave græskarlygter, men det ville nok også være toppe jeg kunne række mig til, og det kun fordi jeg selv syntes at der hvor de har lavet sådanne lygter og sat ud ser super hyggelige ud
jan 2012
Mht. valentinsdag, så har det nok lidt at gøre med at jeg personligt ikke er særligt romantisk, jeg syntes egentligt også det er lidt noget pjat at gå op i kæreste dage (månedsdag osv.) og bryllupsdage, med mindre det er de traditionelle kobber, sølv, guld osv.
Men det er bare mig der ikke er den store romantikker, så håber ikke jeg finder en mand der er super romantisk det vil i hvert fald ikke være mig der går i koma over at min "mand har glemt en bryllupsdag eller kærestedag, nok nærmere tværtimod
feb 2011
Ja jeg er også gammeldags, når det kommer til Halloween og Valentines Day. Vi har et par købte græskar ude på trappen, der kommer lys i og det er så dét! Her bliver ikke lukket op for raslere. Det kan man gøre til fastelavn!
Hvad bliver det næste så? Skal vi have Thanksgiving? Det giver jo ingen mening overhovedet!
aug 2010
Bryllupsdagen skal han huske - men glemmer han den så går Jorden da ikke under
aug 2010
Denne eneste mening det giver er, at så bliver der solgt kalkuner i massevis og butikkerne tjener kassen
feb 2011
jan 2012
Det jeg mener er at det er fint man på sin bryllupsdag fortæller hinanden at man elsker hinanden og måske spiser lidt god mad og hygger, men man behøver jo ikke hvert eneste år at give hinanden gaver og gå ud og spise en dyr middag, det ved jeg der er nogen der gør og konen går nærmest i koma hvis manden skulle glemme denne ene dag en enkelt gang, det vil altså aldrig forkomme i mit hjem, ja så skulle det da være omvendt, at det var mig der glemte, for det er bare ikke noget jeg går vildt op i
Jeg går op i julen og dens traditioner, det er stortset den eneste højtid der betyder noget for mig, påske, pinse osv, det siger mig ikke noget, men det er måske fordi jeg er butiksansat og stort set altid har været på arbejde i disse højtider, det skal jeg ikke kunne sige
jan 2012
Nu vi er ved det, hvor mange af jer "fejre" så Mortens aften?? for nu bliver jeg nysgerrig..
feb 2011
Men sidste år var første jul i hus, så fik juletræ og købt masser af julepynt! Så nu føles jul helt rigtigt igen.
Men tror måske det kommer an på hvad man er vokset op med? Hjemme hos os har der altid været rigtig meget pynt og hygge. Hjemmelavet konfekt og småkager. Og al julemaden er hjemmelavet. Min mands familie er helt omvendt. Alt er købt og de har et lille kunstigt juletræ. Det kan jeg slet ikke "arbejde" med!
Min mor pynter også op til påske, og vi har påskemiddage. Men det kommer aldrig på højde med julen
feb 2011
jan 2012
Juletræ har vi dog ikke, vi er aldrig hjemme juleaften og så syntes jeg det er spild, men julepynt, julekager, konfekt og julekalender skal der til
Jeg husker ikke om vi holdt Mortens aften da jeg var barn, men nok ikke specielt i hvert fald, det er dagen efter min fødselsdag, så ofte har vi jo nok enten haft gæster afhængigt af hvilken ugedag min fødselsdag og Mortens aften er faldet på, og så spiser jeg i øvrigt ikke and og det gør min bror heller ikke, så måske derfor vi ikke fejret den dag
jan 2012
feb 2011
Min mormor bager det lækreste hveder. Så ingen St. Bededag uden mormors hveder!
aug 2012
I en digital verden hvor medier fylder meget , vil især børn og unge tage især de amerikanske traditioner til sig.
Bla pga Disney og andre serier. ( mener stadig det er lidt noget pjat
Men prøver så at få familiehygge ud af det
Verden forandre sig og det vil den altid gøre.
En af de græske filosoffer Sokrates udtalte : At nutidens unge ingen respekt havde og at de var let påvirkelige
Og det blev nedskrevet omk 400 før vores tidsregning..... He he
Har det som dig Heidi
Elsker julen
dec 2012
I USA kunne de ikke få roer, så de brugte græskar i stedet.
Nu er traditionen så vandret jorden rundt og endt hos os igen.
Grunden til at jeg ikke bryder mig om fastelavn er nemlig tiggeriet, til Halloween købere jeg bare noget billigt slik og deler ud, det rækker langt!
aug 2010
Jeg har dog intet juletræ fordi dengang jeg havde, gjorde min afdøde Mickey kort proces HVER dag imens jeg var på arbejde:
Han plyndrede juletræ, kugler, hjerter topstjerne osv. Jeg pyntede juletræ hver aften frem til jul
Min egen faste tradition er, at når der de sidste aftener er Quiz og Knas i radioen, så bliver der bagt småkager og lavet brændte mandler og cornflakeskugler til den store guldmedalje.
Desværre er der gået meget "ræs" i julen og der er næsten ikke tid til at nyde alt det man har lavet.
maj 2012
I år bliver det første gang i 5 år jeg skal have et træ, for når jeg ikke er hjemme den aften så køber jeg ikke et træ!
Jeg har så en troldgren hængende i loftet, som bliver pyntet, og kattene plejer at være ret glad for at se på den, og se om man kan nå den,, så jeg er ret spændt på hvad de vil gøre med et træ.
Det bliver ikke et stort træ, bare højere end Emma, så 120cm sådan ca
I år bliver det uden min søn, som tager på skiferie med nogle venner og det vare 1-2 år før det er mnn tur til at holde jul med den ældste datter og hendes familie, det er ca hver 3 år, men de kommer så en af dagene, nok på Emma's fødselsdag 22/12
Så det er bare 3 generationer af piger
jan 2012
Her fra sidste år..
jan 2012
maj 2012
Når jeg køber nyt pynt gør jeg det tit lige op til jul eller efter, når der er tilbud
aug 2010
Det kan være at jeg skal have sådan én, for den kan misserne vist ikke nå
jan 2012
okt 2013
Følger: 1 Svar: 1
dec 2012
Kanon billede, Tanja b
okt 2011
Følger: 6 Følgere: 9 Katte: 1 Emner: 17 Svar: 331