Fondant kage - hjælp søges {{forumTopicSubject}}
Hej
Jeg vil høre om der ikke er nogen der kan give en lille undervisning på skrift herinde. Fondant kage for dummies
Jeg skal prøve, men er ikke helt sikker på hvordan.
Jeg har lavet to, men synes ikke de blev så gode. Jeg lavede en lagkage - bunde man køber, kagecreme, syltetøj, nutella og bananer - så et lag buttercream (en opskrift jeg fandt på nettet som jeg ikke fik skrevet ned) Derefter fondtdant over.
Den blevet meget ujævn. Jeg er ikke klar over hvad jeg gjorde forkert. Måske de tynde ustabile lagkagebunde.
Nummer to blev af samme princip. Jeg lavede den aftenen forinden den skulle bruges og da jeg skulle kigge til den næste morgen (havde sat den i køleskabet) svedte kagen og fondanten var flækket et par steder. Hvad gjorde jeg galt?
Så skal jeg høre om man kan bage en kage, skære den midt over, putte et eller andet creme ind i og lave en sandwich. Så smøre den med buttercream og så fondant på? Er det sådan jeg skal gøre?
Er der nogen der vil hjælpe mig med lidt vejledning og nogle opskrifter på kagebunde, creme og buttercream?
Har vedhæftet billede af min ene kage - den ujævne.
apr 2006
Følger: 38 Følgere: 36 Emner: 132 Svar: 1.549
Når du så smører op med buttercreme, skal den ind og stå på køl noget tid, så den stivner, inden du lægger fondant på...
En smoother kan også gøre underværker, ellers glat den forsigtigt ud med hænderne eller andet glat værktøj. Her er det vigtigt at buttercremen er stivet, ellers bliver det noget bulet makværk...
Jeg har desværre fået slettet mine opskrifter, da jeg selv har opgivet kage-faget... men der ligger mange gode på nettet.
Prøv at søge på youtube, der er mange gode videoer med vejledninger i fondant.
God fornøjelse.
aug 2012
Følger: 1 Katte: 2 Emner: 53 Svar: 629
okt 2011
Følger: 5 Følgere: 6 Katte: 10 Emner: 53 Svar: 1.405
Men jeg synes simpelthen det er uspiseligt... helt og aldeles ækelt... ja selv mine børn kan ikke klare det.. så det er lidt øv at der er gået mode i det
Min søster er tæske dygtig til det.... men jeg takker altid nej tak
Men det er vigtigt at underlaget er helt jævnt.... ellers kan det ses..... lige som når man putter filt/væv på vægge
jan 2012
Følger: 9 Følgere: 110 Katte: 3 Emner: 132 Svar: 11.512
maj 2011
Følger: 4 Følgere: 4 Katte: 2 Emner: 106 Svar: 344
Men er det en dum ide at lave den torsdag og så stille den i køleskabet? Den skal nemlig først bruges fredag aften. Jeg er bare bange for at fondanten flækker ligesom på den anden jeg har lavet. Og den svedte
maj 2011
Nogen der kender en fysisk butik hvor man kan købe fondantfarve. Tør ikke løbe an på, at det når at komme med posten.
jan 2012
jan 2012
http://www.pandurohobby.dk/search?q=fondant+farve
Kop og kande:
http://www.kop-kande.dk/catalogsearch/result/?order=relevance&dir=desc&q=pasta+farve
maj 2011
Fondant kage - hjælp søges