635 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 18 Svar

Er i ved at være nytår's klar? Er i ved at være nytår's klar?

Så har jeg langt om længe fået styr på tøjet, håret og makeuppen. Det bliver lidt spas (som efter min mening er tilladt den ene aften på året). Sort tube-kjole, med klare sten henover brystet, en hvid paryk (flapper-stil), og et pandebånd i sølvfarvede palietter med en fin hvid fjer. Alt i alt, rimelig flappet. smiley

Kæresten og jeg er inviteret op til mine forældre, hvor der vil blive bestilt 3-retters menu udefra, så ingen skal stå i gryderne.
Hvordan skal i holde nytår?
Er i ved og være klar?
OG og og... Har i nogen nytårs-forsættere, eller nogle bestemte ønsker omkring det nye år?

smiley

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Elektriker 700 kr.
  • Montering og installation af opvaskemaskinen 650 kr.
  • Flytning af stikkontakt - 15min 500 kr.
  • Hjælp til at samle en BRIMNES seng fra ikea 750 kr.
  • Help with bicycle gears that are slipping 210 kr.
  • Skift af vandhane i køkken 800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Er i ved at være nytår's klar?
  • #2   30. dec 2012 Hvor hyggeligt! smiley
    Ja, de negle kan være tricky. Jeg sidder også og fumler lidt med hvad jeg skal gøre med mine.

Hmm.. Den var straks værre. Jeg vil super gerne kvitte smøgerne i det nye år. Og så skal jeg også starte i fitness.. Så en sundere livsstil, det må være mine mål. smiley

• #4   30. dec 2012 Misserne bliver fodret godt af, og så gemmer jeg nogle lækre godbidder rundt om i lejligheden, åbner tøjskabene på klem og lægger bløde tæpper ind, samt laver lidt huler hist og her.. TV'et bliver tændt på Animal Planet, og så tænder jeg et par lamper.. (de er godt nok ikke bange for fyrværkeri, men de skal stadig have mulighed for at kravle ind og gemme sig, HVIS det skulle gå hen og blive lidt for meget for dem).

Vi skal samles hele familien hjemme hos min moster, ligesom hvert år. Vi skal alle selv medbringe en ret svarende til det antal personer vi er i husstanden, og så laver vi buffet smiley
    Jeg laver en oksecuvette med bagekartofler (med persille-bacon fyld) og bearnaisesauce samt frisk rødkåls salat med appelsin og mandler smiley

Bagefter skal vi have dessert, guderne må vide hvad det bliver, men sikkert noget is, Carte D'or hvis jeg ikke tager fejl smiley

Når vi så har slået mave, bliver der gerne disket op med chips, snolder og konfekt, og så skal vi have pakkeleg smiley

Så hygger vi os og sludrer og griner, begynder måske så småt at tage hul på de våde drikke, så skal der ses 90 års fødselsdagen, ligesom hvert år, så passer det med at klokken er lige ved at være 00:00, så champagnen bliver hældt op, og vi følger nedtællingen på TV, skåler og ønsker hinanden godt nytår.
    Så går vi ud kigger på fyrværkeri, bagefter ind og have rejemad på franskbrød, efterfulgt af kransekage og kaffe.
    Og så er der nogen som tager hjem herefter, andre sætter sig og spiller spil og æder snolder..
    Og "vi unge" under 30 samles gerne på min fætters mega-værelse med mega-anlæg og holder den vildeste fest til klokken 4-5 stykker om morgenen, for derefter morgenen efter at fortryde og sige DET GØR VI ALDRIG IGEN!
    For så at gøre det igen året efter smiley *LOOOL*

• #5   30. dec 2012 Nytårsfortsæt:

En sundere livsstil (er allerede påbegyndt, og har tabt de første 5 kg siden midt november) og så skal jeg starte op i fitness center sammen med min moster og mine 2 søstre - fitnesssko og -tøj er allerede indkøbt smiley

• #6   30. dec 2012 Stald Abli
    Hvor hyggeligt. smiley

Jeg røg lidt af vognen med alt det der heste-kode-snak.
    Det forstår jeg ikke meget af. Men krydser da fingre for jeres hest. smiley

Godt nytår til dig!

• #7   30. dec 2012 Tjaa nytårs klar, nu skal jeg ikke stable det store på benene, tøj tager jeg det samme på som jeg havde på juleaften, mad får vi udefra, så er den klaret..

Dem jeg skal være sammen med gejler sig ikke som sådan op, så det bliver stille og roligt..

Nytårsfortsætter er aldrig noget jeg har gjort, så det har jeg heller ikke i år..

Men et beskedent ønske har jeg da for 2013, jeg håber ikke nogle af mine nære dør, jeg mistede 4 familie/ omgangskreds mennesker på 10 uger i sommers, så kvoten må være brugt også for 2013 smiley

• #8   30. dec 2012 Lotte & Rødderne

Det lyder satme som en god måde at fejre nytår på! smiley
    ... Jeg bliver helt sulten!
    Ja, dagen efter er der hvor vi skal have lov til at jamre. På trods af at jeg kun er 20 år, så har jeg allerede raset af med byture. Men imorgen skal der lidt til hvert ben. Og jeg er så uheldig at jeg altid ligger med tømmermænd. smiley

Hvor er det flot med vægttabet! Jeg skulle egentlig også have kigget på noget fitness tøj, nu du nævner det! smiley Nyt tøj-dilemma til mig. TAK! Haha. smiley

• #9   30. dec 2012 Heidi N

Det samme ønske har jeg.. Jeg har (7, 9, 13) ikke prøvet at miste nogle nære før i år. Og dette år har jeg længe ønsket skulle overståes. Mistede min morfar, som fik konstateret kræft, 3 måneder senere blev himlen en stjerne rigere. Hans urne nåede knap at blive sat i graven, før vi måtte få aflivet vores 18½ år gamle Simba.. Så jeg synes også dette år har bragt rigeligt med sorg.

Vi krydser fingre for et fantastisk nyt år!

• #10   30. dec 2012 Mange tak TR smiley Er også selv ret stolt af det, og især at jeg har kunnet holde det sådan nogenlunde her i julen smiley

Jaaa, da jeg var på din alder (er 24 nu) troede jeg også at byture var et overstået kapitel...
    Meeen det er som om at efter mine søstre er blevet teenagere... Så gik det der voksen-noget i vasken smiley *LOOL*

• #11   30. dec 2012 Jeg har desværre mistet rigtig mange af mine tætte familiemedlemmer gemmen årene, og desværre har jeg i dag fået at vide at 2 personer i min omgangskreds er meget syge og måske ikke overlever sygdommen, dog er det ikke tætte personer, men personer til nogle der er tæt på mig, så bliver ked af det på deres vegne og samt der er personer jeg kender og vældig godt kan lide..
    Så tror desværre ikke mit ønske bliver opfyldt smiley

Men håbet er lysegrønt smiley

• #12   30. dec 2012 Lotte & Rødderne

Du har også god grund til at være stolt! smiley
    Nu er jeg den yngste i flokken, og selv min bror på 30 synes jeg er for voksen. Normalt ville familie medlemmer sige man skulle gear lidt ned, og tage og blive lidt voksen. Men i min familie bliver jeg opfordret til at skulle være en ustyrlig ung tøs, der ikke har styr på andet end alkohol procenter.. smiley
    MEN, så er det godt at der alligevel er plads til alle.

Heidi N
    Av for den. smiley
    Vi må da håbe at de overlever sygdommen! Det er satme trist. smiley
    Uden håb og tro, er vi mennesker ingenting. smiley

• #13   30. dec 2012 vores nytårsaften skal være en slags juleaften om igen ....da børnene var hos deres mor juleaften så holder vi det lige igen så de kan få alle deres gaver fra dk og os osv...
    Så børnene har bestemt menuen så her hedder det små appetitvækkere alt muligt forskelligt pakket ind i butterdej...fisk, champignongfyld, oste fyld og så videre til forret
    så er det fondue til hovedret små stykker forskelligt kød
    til desserten tager vi hjemmelavet chokolademousse, med vaniljeis og bær til
    og så er der ellers alt muligt forskelligt at de søde sager og selvfølgelig kransekagen og champagnen tilsidst
    og imellem alt det kommer julegaverne ind smiley
    Her i Belgien der fyrer de faktisk ikke ret meget af...ser du ti raketter i det fjerne er du heldig smiley så kattene mærker ikke så meget til det hernede smiley

• #14   30. dec 2012 Judith H

Hvor lyder det hyggeligt! smiley

Og skønt, her hvor jeg bor med kæresten, der fyrer de allerede af. Og det har de gjort de sidste par dage.

• #15   30. dec 2012 de fyrer af ved havet hernede men det er som en slags koncert..altså at de spiller klassisk musik og så hvor det passer ind i rytmen og det gør de nogle gange op tilnytår men det er så det og vi bor ikke ved havet smiley

• #18   30. dec 2012 Kæresten og jeg skal hen til et vennepar og deres lille søn- hans første nytår smiley
    der kommer også venindens lillebror samt en anden god veninde....Og nåå ja, der er jo også hendes bimser smiley

Jeg står for menuen som består af flere små retter:

Røget dyrekølle, med rødkålssalat, pesto og friske aspares
    Lakseroulade på salat bund, med rejer og urtecreme
    Løgsuppe
    Jomfruhummerhaler med kryddersmør
    Roastbeef med pommesanna, skalotteløg og peberrods dip
    Tunmousse på salat bund, med rejer og urtecreme
    Hønsesalat med bacon og ananas

Brød og pynt til alt smiley

Senere skal vi have ostebord og kransekage smiley

Ellers står den på hygge noget godt drikkelse, og måske nogle spil smiley

Tøjet og makeuppen er der også nogenlunde styr på.

• #19   30. dec 2012 Mums Line det lyder godt nok lækkert smiley

• #22   30. dec 2012 Jeg skal være hos svigerforældrene. Oss 3 retters menu udefra ;D
    Har styr på tøj til mig selv og manden smiley og senere skal vi så hjem til min mor og stedfar og "feste" videre smiley

• #23   31. dec 2012 Jeg er lidt nytårskedelig, da jeg er temmelig bange for fyrværkeri (er blevet ramt 2-3 gange og har været til at lede efter nogens fingre på fortovet), så bliver indendøre og sover helst før midnat, så jeg ikke opdager så meget;o) Heldigvis har vi udsigt over det meste af området vi bor i og udover Værløse, både her og i Værløse bliver der brugt MANGE penge på fyrværkeri og fyrer meget af allerede tidligt, så vi har masser af kigge på. Jeg har styr på maden, min mor, stedfar og jeg skal have oksefilet med krølfedt, nye kartofler, masser af forskellige grøntsager og bearnaise sovs. Min datter har bestilt brasekartofler, spejleæg og pølser, så det får hun;o)
    Vi skal bare være os 4, de tager som regel hjem ved 20-21 tiden og så går vi i seng og putter med bøger og tv. Det er kattenes første nytårsaften. De har fyret af her i et par uger og det ser ikke ud til at bekymre kattene, en dag lå Sofus i vinduet og så på at der blev fyret af! Der er masser af huler i hele huset og soveværelset er mørklagt, så mon ikke det går?!?
    Rigtig godt nytår hele vejen rundt!!!!

• #24   31. dec 2012 Her bliver nytårsaften en stille affære, da jeg var på job til kl 1 i nat! (er bartender) og skal på job igen imorgen kl 10!
    Men har da en kammerat som kommer og hygger sammen med min datter og mig.
    Menuen er:
    Tarteletter med høns i asparges (datteren skal have tunmousse, da hun ikke kan lide asparges!)
    Oksecouvette med ovnstegte krydderkartofler, gorgonzolasovs og flutes
    Ostefad med kiks, ananas, vindruer og saltstænger (Is til datteren)

Er en anelse træt og overvejede kraftigt imorges, da vækkeuret ringede, at aflyse nytårsaften smiley

Kommentér på:
Er i ved at være nytår's klar?

Annonce