{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
681 visninger | Oprettet:

Skaf... Smid væk. OG skaf igen? {{forumTopicSubject}}

Jeg får press over at se folk ''kaste'' med dyrene som var det legetøj!

Jeg så på en salgside - på facebook, at en knægt søgte et Marsvin, og samtidigt prøver han at skille sig af med nogle mus han har?

Det er nærmest bytte købmand. Bliver så gal når jeg ser at dyrene skal kastes sådan frem og tilbage!!

Så scroller man ned på siden.. Legetøj, modetøj, mus, legetøj, katte, børnetøj, papegøjer.

Jeg synes det er rigtigt grimt at sætte dyr til salgs på sådan nogle sider, og så at der blev budt på dem!?!?

.. lige et surt opstød herfra.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af gardiner 500 kr.
  • Connect washing machine and dryer to circuit 550 kr.
  • Installering af tørretumbler med lidt for kort ledning 500 kr.
  • Lukket for vand og fjernelse af radiatorer 2.000 kr.
  • Vaskemaskine pumper ikke vand ud 1.350 kr.
  • Samle 2 gaderobeskab. 2 dørs. 700 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Skaf... Smid væk. OG skaf igen?
  • #2   19. nov 2012 Ja det er trist at se at for nogle har dyr den samme betydning som en bluse eller andet brug og smid væk genstande når man bliver træt af det..

Det er som om folk ikke bliver opdraget til at dyr er væsner man vælger at tage asnsvar for så længe de lever og ikke til man ikke gider dem mere..

• #3   19. nov 2012 C C D
    Skønt!

Heidi N
    Ja, det er skide synd (for dyrene ikke mindst) og langt ude..

• #4   19. nov 2012 Ja det er jo desværre som regel altid dyrene der er taberne smiley

• #5   19. nov 2012 Ja det er en forfærdelig idé folk har om deres dyr. I det her bolig område jeg bor i, er der i dag en hundelufter der har fundet 2 døde marsvin smidt ud i en af vores container. Og de var ikke selvdøde.. Hvad sker der lige for folk - så slå man da dem bare ihjel når man ikke gider dem mere... Det er jo dyreplageri af den værste slags. Det er jo forrykt... smiley

• #6   19. nov 2012 Heidi N
    Ja, selvom det i min verden er ejerne som er de store TABERE, så er det desværre dyrene der taber kampen.. smiley

Bonnie H
    Fy for den lede! smiley

• #7   19. nov 2012 Ja og man kan jo desværre ikke finde de mennesker, for de vil jo ikke stå ved det... Ja det er altid dyrene som lider over menneskenes onde handlinger... smiley

• #8   19. nov 2012 Jeg bliver så gal og SÅ ked af det på dyrenes vegne - de har sgu ikke et valg!
    Når man anskaffer sig et dyr, så skal man fandmefuckme være indforstået med, at det er RESTEN AF DYRETS LIV DU HAR DEN - og ikke kun så længe du hygger dig med dyret.

!")(#)¤/#¤(¤#(#¤#¤#"=! !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! .... Sgu!

• #9   19. nov 2012 Bonnie H
    Nej, desværre. Men så må de inderst inde vide at de gør noget meget grimt, eftersom de ikke vil stå ved det!

• #10   19. nov 2012 Cecilie A
    Forstår din vrede! - Og præcis det samme som du skriver ryger rundt i mit hoved. MEN husk at holde en sober tone, da der jo findes sarte sjæle her på KG. smiley

• #11   19. nov 2012 Ja, undskyld mit sure opstød - men jeg bliver simpelthen så gal, når jeg hører om dyr der skal finde et nyt hjem uden en ordentlig begrundelse... smiley :(

• #12   19. nov 2012 Cecilie A
    Kan godt følge dig. Det gør mig mindst lige så gal! smiley

• #13   19. nov 2012 Ja men det synes jeg da næsten gør det endnu værre.. Jeg kan bare simpelthen ikke sætte mig den tankegang. Men så længe der ikke bliver gjort noget ved det, så bliver folk jo desværre bare ved og ved.. Det får vi desværre aldrig sat en stopper for..:(

• #14   19. nov 2012 det er jo desværre sådan vores samfund er blevet, et rent smid væk samfund og så er det ligegyldig om det er et dyr eller en computer, når man ikke gider det længere så skal det væk.
    jeg bliver så tosset over sådan noget især når det går ud over levende væsnet, folk burde skamme sig noget så forfærdeligt.
    vi har haft et nabopar som på 5 mdr havde 7 forskellige hunde på "prøve" og de endte ud med slet ikke at have en hund, fordi det krævede jo lidt arbejde
    føj siger jeg bare

• #15   19. nov 2012 helt enig smiley

En anden ting som jeg også bliver irriteret over er folk der får avlivet kat eller hund nr 3 pga aggressivt...og så så leder de efter en ny kat/hund...fatter de ikke at problemet ikke er dyret men DEM SELV!!!!!!! Jeg har ihvertfald svært ved at tro på at de skulle være så "uheldige" at lige precis deres 3 dyr er "født" aggresive...tror måske det ville hjælpe hvis hunden blev aktiveret og kom på tur et pat gange dagligt og ikke bare løs i haven og passe sig selv.

• #16   19. nov 2012 Bonnie H
    Det er skruen uden ende Bonnie. smiley

Johnny
    Så burde de da også have tænkt sig om først.
    Mange hundeejere, såvel som katteejere, sætter sig desværre ikke ind i det ansvar de pålægger sig når de anskaffer et familiemedlem med 4 ben. smiley

Rannva V
    Ja, der er det desværre dyrene som må tabe kampen også.
    Nogle menneske vil bare ikke indse at det er dem den er gal med. Så er det nemmere at give de forsvarsløse dyr skylden, for de kan jo ikke sige fra.

• #17   19. nov 2012 Vores samfund er blevet et køb og kasser´samfund

• #18   19. nov 2012 Enig!!! Bliver selv med jævne mellemrum ekstremt harm og allermest rystet og ulykkelig over den forfærdelige brug-og-smid-væk-mentalitet mange mennesker har! Det gælder jo desværre ikke kun materielle ting, men også ægteskaber, og som du selv nævner: kæledyr!

(Undskyld hvis jeg gentager hvad I andre allerede har sagt. Jeg svarede med det samme jeg læste indlægget, før jeg læste jeres kommentarer, fordi emnet virkelig får mit p*s i kog.) smiley

• #19   21. nov 2012 smid ud samfund... hmm hvor kan jeg dumpe min eks henne???
    Spøg til siden..

Jeg er RASENDE på den slags mennesker... Jeg råbte og skreg af min nuværende kærestes bekendte da han havde både hund og kat men de kunne ikke sammen så han ville bare sætte katten ud i skoven.. Det skulle han aldrig have sagt til mig i hvert fald for er du helt raballer en skideballe han fik og han fik da også andre tanker derefter men jeg kan slet ikke have at folk bare tror det er for et års tid at det er sjovt også aflevere det videre... NEJ!!!

Du binder dig til det dyr RESTEN AF DYRETS LIV... og det binder sig ligeledes til dig så hvad F*** bilder folk sig ind... De stakler render jo forvirret rundt og kalder og sulter osv.. forkasteligt...

Personligt vil jeg gerne have Lunte med mig hele tiden hvis man.. Kan slet ikke undvære den lille skid..

• #20   21. nov 2012 "Jeg råbte og skreg af min nuværende kærestes bekendte da han havde både hund og kat men de kunne ikke sammen så han ville bare sætte katten ud i skoven.." - Godt du skældte ham huden fuld!

Der burde findes sådan en hundehvalpsdukke eller killingedukke til folk der gerne vil have kæledyr, men ikke aner, hvad det indbærer... Ala de der dukker man giver til skrukke teenagepiger, for at få dem på andre tanker...

• #22   21. nov 2012 Tekst af ældre dato, men passer desværre godt til nutidens samfund.

Jeg døde i dag. Du blev træt af mig og afleverede mig på en kennel. Det var overfyldt og jeg trak det korte strå. Jeg ligger nu i en sort plastikpose. En anden hvalp vil få min næsten ubrugte snor. Mit halsbånd var beskidt og for lille, men damen tog det af mig før hun sendte mig til regnbuebroen. Ville jeg stadig være hjemme hvis jeg ikke havde bidt i din sko? Jeg vidste ikke hvad det var, den var lavet af læder og den lå på gulvet. Jeg legede bare, og jeg havde ikke fået noget legetøj. Ville jeg stadig være hjemme hvis jeg havde været renlig? At putte min snude ned i det gjorde mig bare flov over at jeg skulle lave noget overhovedet. der findes bøger og trænere der kunne ha lært dig hvordan jeg blev renlig. Ville jeg stadig være hjemme hvis jeg ikke havde taget lopper med ind i huset? uden loppehalsbånd eller andre former for loppebekæmpelse kunne jeg ikke komme af med dem efter du havde efterladt mig i gården i flere dage. Ville jeg stadig være hjemme hvis jeg ikke havde gøet? Jeg prøvede bare at fortælle dig "jeg er bange, jeg er her, jeg føler mig alene, jeg vil være din bedste ven. ville jeg stadig være hjemme hvis jeg havde gjort dig lykkelig? at slå mig lærer mig ikke hvordan. Ville jeg stadig være hjemme hvis du havde lært mig hvordan jeg skulle opføre mig og taget dig tid til mig? du brugte ingen tid på mig efter den første uge, men jeg brugte alt min tid på at vente på at du ville elske mig. Jeg døde i dag. Kærligst din hvalp

Kommentér på:
Skaf... Smid væk. OG skaf igen?

Annonce