Jobansøgning - hjælp :) {{forumTopicSubject}}
Hejsa. Jeg mangler nogle råd, til denne jobansøgning.
Jeg er ikke helt færdig, endnu - men er der noget jeg mangler og noget jeg skal undlade?
"Hej!
Jeg er en frisk pige, på 16 år, som søger et fritidsjob.
Lige nu, går jeg på IBC, HG – dette er jeg færdig med i juni 2014. Efter dette, er planen, at jeg vil uddannes som sekretær, men jeg overvejer stadig, at blive uddannet indenfor butiksområdet, så derfor ville dette være en super mulighed for mig!
Jeg er meget smilende, udadvendt og god til at snakke med mennesker. Jeg viser aldrig, hvis jeg har en dårlig dag – for det er jo hverken medarbejdernes eller kundernes skyld!
Da jeg, som tidligere nævn, er ved at tage en HG uddannelse, har jeg også faget salg og service, hvor vi bliver undervist i salg og hvordan man behandler og snakker til kunderne."
På forhånd tak
sep 2012
Følger: 1 Katte: 1 Emner: 24 Svar: 520
Og så lad være med at sende ansøgningen, men duk personligt op og hils, sådan fik jeg min samtale(:
I og med du er under 18 er der rimlig stor sandsynlighed for at få arbejde (/
nov 2009
Følger: 6 Følgere: 5 Katte: 4 Emner: 20 Svar: 75
Har skrevet dette i stedet:
"Hej!
Jeg er en frisk pige på 16 år, som pt. studere på IBC, HG Aabenraa, med henblik på at jeg senere vil uddannes som sekretær, eller indenfor handlen.
Jeg vil beskrive mig selv, som en smilende og udadvendt pige, som er godt til at snakke med alle mennesker. Jeg er den type, som sætter kunden i fokus og gør mit bedste for, at yde den bedst mulige service – selv på en dårlig dag!
I forbindelse med mit studie har jeg faget ”salg og service” hvor vi lære en del om kundekontakt og service i butikken.
Til dagligt, bor jeg ved min far og hans forlovede i Padborg, og i min fritid bruger jeg tid på min halvpart, og venner og kæreste. Derudover, har jeg et lille hyggeopdræt af kaniner.
Jeg søger netop ved jer, da jeg efter oplevelser i butikken, synes at I virker til at have et godt sammenhold og jeg har en fornemmelse af, at I kan give mig den erfaring og oplevelse med butikslivet, som jeg søger!
Jeg håber, at jeg lyder som den i leder efter og jeg ser frem til en personlig samtale, i den nærmeste fremtid."
Der er afsnit i mit word, bare så I ved det
Er det ok?
jan 2012
Følger: 9 Følgere: 109 Katte: 3 Emner: 132 Svar: 11.508
Og ja det er en god ide at aflever den personligt,,,
Og så skal du lige huske et t i enden af nævn i denne sætning:
<i>Da jeg, som tidligere nævn</i> så det bliver nævnt..
nov 2009
Har lige lagt min "nye" ansøgningsidé ind - vil du kigge på den?:)
jan 2012
nov 2009
nov 2009
jan 2012
nov 2009
nov 2009
CV'et regner jeg med at klipse fast til ansøgningen
nov 2009
Jeg er en frisk pige på 16 år, som pt. studere på IBC, HG Aabenraa, med henblik på at jeg senere vil uddannes som sekretær, eller indenfor handlen, og derfor søger jeg et fritidsjob/studie job, på hverdage efter klokken 14:00. Jeg vil også kunne arbejde hver 2. lørdag.
Jeg vil beskrive mig selv, som en smilende og udadvendt pige, som er godt til at snakke med alle mennesker. Jeg er den type, som sætter kunden i fokus og gør mit bedste for, at yde den bedst mulige service – selv på en dårlig dag!
I forbindelse med mit studie har jeg faget ”salg og service” hvor vi lære en del om kundekontakt og service i butikken.
Til dagligt, bor jeg ved min far og hans forlovede i Padborg, og i min fritid bruger jeg tid på min halvpart, og venner og kæreste. Derudover, har jeg et lille hyggeopdræt af kaniner.
Jeg søger netop ved jer, da jeg efter oplevelser i butikken, synes at I virker til at have et godt sammenhold og jeg har en fornemmelse af, at I kan give mig den erfaring og oplevelse med butikslivet, som jeg søger!
Jeg håber, at jeg lyder som den i leder efter og jeg håber på en personlig samtale, i den nærmeste fremtid."
Bedre?
aug 2010
Følger: 49 Følgere: 392 Katte: 4 Emner: 195 Svar: 7.313
Ellers vil jeg sige ok - men husk at lægge et billede ved:)
jan 2012
Dernæst, det Louise siger mht at du skal håbe istedet for se frem til en personlig samtale, det er altså forkert, man må aldrig håbe i en ansøgning, det har jeg altid fået at vide, du skal søge stillingen som om du er det eneste rigtige valg, tage det som en selvfølge at de har brug for dig..
Så jeg ville slutte af med at skrive:
Hvis jeg lyder som den medarbejder i lige står og mangler, så ser jeg frem til en personlig samtale, hvor jeg i højere grad vil kunne redegøre for ovenstående samt mit CV.
Eller brug dine egne ord, så det lyder som noget du vville skrive, du skal jo kende og forstå de ord du skriver..
jan 2012
nov 2009
Har billede, både i CV og i ansøgningen
Marianne - har ingen udtalelser fra tidligere arbejdssteder
(link fjernet)
Ved ikke om I kan se billedet, men det er dét jeg har vedhæftet
jan 2012
nov 2009
"Hej!
Jeg er en frisk pige på 16 år, som pt. studere på IBC, HG Aabenraa, med henblik på at jeg senere vil uddannes som sekretær, eller indenfor handlen, og derfor søger jeg et fritidsjob/studie job, på hverdage efter klokken 14:00. Jeg vil også kunne arbejde hver 2. lørdag.
Til dagligt, bor jeg ved min far og hans forlovede i Padborg, og i min fritid bruger jeg tid på min halvpart (hest), og venner og kæreste. Derudover, har jeg et lille hyggeopdræt af kaniner.
Jeg håber, at jeg lyder som den i leder efter og jeg ser fem til en personlig samtale, i den nærmeste fremtid, hvor jeg vil kunne uddybe overstående, og redegøre mit vedlagte CV."
Puha - nu har jeg brugt hele aftenen, på det her, håber det er perfekt nu!?
okt 2012
Følger: 1 Katte: 2 Emner: 6 Svar: 46
Jeg læser sommetider korrektur for min fars virksomhed, jeg vil meget gerne løbe din ansøgning igennem og rette den for stavefejl hvis du er interesseret
Mvh
nov 2009
Hej med dig!
Jeg behøver vist ikke få rettet stavefejl, da de få der er (hvis der er nogle) er tastefejl
Har lavet CV, som jeg hæfter fast til ansøgningen
Ellers tak for tilbuddet!
Mvh. Line:)
jan 2012
Hov så lige denne, jeg tror du skal skrive: jeg søger en st
Jeg søger et job hos jer, da jeg som kunde ibutikken, syntes at det virker som om der er et godt sammenhold blandt jeres medarbejdere, og jeg har en fornemmelse for, at i kan give mig den erfaring og oplevelse med butikslivet som jeg søger, (samt at jeg kan bidrage jer med min positive personlighed)
Det i parantesen, kan du slev lige vurdere om du syntes om, det var bare lige noget jeg fandt på..
Og så skal du huske er r i frem (ser frem til)
Jeg er ikke sikker på at du skal skrive i den nærmeste fremtid, det lyder nok lidt for påholdende, som om at hvid de ikke har tid nu, så gider du ikke, det er bare min mening..
nov 2009
"Jeg søger et job hos jer, da jeg som kunde i butikken, syntes at det virker som om der er et godt sammenhold blandt jeres medarbejdere, og jeg har en fornemmelse for, at I kan give mig den erfaring og oplevelse med butikslivet som jeg søger.
Jeg håber, at jeg lyder som den i leder efter og jeg ser frem til en personlig samtale, hvor jeg vil kunne uddybe overstående, og redegøre mit vedlagte CV."
??
jan 2012
nov 2009
jan 2012
Det kan godt være du skal tilføje et "de" foran oplevelser i stykket:
at i kan give mig den erfaring og oplevelse med butikslivet som jeg søger
Prøv selv ligeat vudere om det ikke lyder bedre at sige og de oplevelser som jeg søger.
feb 2012
Følger: 15 Følgere: 17 Katte: 2 Emner: 55 Svar: 2.031
"Jeg søger uopfordret en deltidsstilling, ca. 8 timer om ugen, som kasseassistent"
Eller
"Jeg søger hermed stillingen som piccoline på deltid"
Rigtig mange unge glemmer at skrive, hvad de egentlig søger. Og det ret irriterende at skulle sidde og gætte, hvad det drejer sig om og hvor mange timer vedkomne ønsker:)
Jobansøgning - hjælp :)