{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.131 visninger | Oprettet:

Grøn lasagne. {{forumTopicSubject}}

Dette er min 5 dag som lakto-ovo vegetar, og jeg nyder hvert måltid mere end nogensinde før!

Kæresten og jeg ville lave en vegetarisk lasagne til aftensmad idag, og da vi ikke lige kunne finde en opskrift som faldt 100% i vores smag, tog vi standard ingredienser og kombinerede selv vores egen lækre lasagne.

Så nu er der kommet endnu en lækker opskrift på min blog http://migogminmad.blogspot.dk/ smiley

Kig forbi, skriv kommentarer til indlæggene, giv jeres stemme i højre side af bloggen og føl jer velkomne til at følge bloggen, hvor der vil komme nye indlæg hver dag.

God aften! smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Grøn lasagne.
  • #2   23. okt 2012 Lakto-ovo vegetar er egentlig det samme som "vegetar". Dvs man spiser æg og mælkeprodukter. Gør man ikke det, er man veganer smiley

• #3   23. okt 2012 Og flot billede! Elsker når der er pæne billeder på mad-blogs. Lasagnen minder meget om den vi laver herhjemme.. Mums :o)

• #4   23. okt 2012 Det lyder meget godt.
    Er ikke vegetar men elsker "deres" mad alligevel.

Meeeen... mornay sovs færdiglavet smiley Arj bechamel laver man da selv.

• #8   23. okt 2012 Thilde

Jo, den var færdiglavet smiley lav fedtprocent, og lækker til nem og hurtig mad. - Specielt for nybegyndere i vegetar verdenen som jeg er.

Otto

Det kaldes pesco vegetar hvis man spiser fisk. Men mange vil ikke mene man er vegetar, selvom man kun spiser fisk og ikke kød.

MEN der er ikke noget der hedder må og ikke må..
    Det er 100% op til en selv hvad man spiser. Men man kan bare ikke kalde sige vegetar hvis man spiser dyr smiley

• #9   23. okt 2012 Lotte BN

Æg, ost, mælk, yogurt og ikke mindst honning er ''tilladt'' når man kalder sig lakto-ovo vegetar. Laktose indholdlige fødevarer.

Der findes mange former for vegetarer, men de mest ubredte er
    Veganer: Spiser kun grønt og ikke laktose indholdige fødevarer.
    Lakto-ovo som spiser mejeri produkter samt honning, og så kan man også være enten lakto vegetar eller ovo vegetar.
    Pesco (som mange mener ikke bør kaldes vegetar) spiser grønt og fisk, men ikke kød ellers.

• #10   23. okt 2012 M S

Tak for rosen. smiley
    For mig er det vigtigt at der hører et billede af retten med til en opskrift.
    Så kan man rigtigt blive fristet. smiley

• #12   23. okt 2012 C C D
    Det emne kunne blive en lang debat. For når vi snakker om dyrvelfærd, så er vi vel begge enige om det drejer sig om, om dyrene har det godt - hvilket mange køer og svin desværre ikke har i landbruget.
    Men jeg har dog ikke kendskab til om fiskene lider under samme forhold, hvilket jeg ærligt talt ikke tror er tilfældet.
    Men der er jo mange grunde til folk bliver vegetarer. smiley

• #13   23. okt 2012 Men nu er jeg heller ikke pesco vegetar, så jeg skal ikke kunne fortælle dig hvad sådan en synes og ikke synes.

Men jeg giver dig ret i at det ville være lidt dobbelt moralsk.

Jeg vælger alle dyrene helt fra, og ikke kun 80% .. smiley

• #15   23. okt 2012 Det var heller ikke ment som at jeg tog noget på mig, for jeg ved hvad jeg er og ikke er. smiley

Men ser din pointe. Nu har jeg heldigvis aldrig været glad for at spise fisk, så det kommer jeg ikke til at savne. Men du har ret, de er også levende væsner.

Og mange tak. smiley
    Den smagte også super lækkert. Selvom jeg godt kan lide alm. lasagne med kød, så må jeg erkende at den grønne smagte bedre.
    (godt vi har rester fra igår smiley )

Kommentér på:
Grøn lasagne.

Annonce