{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
715 visninger | Oprettet:

Mangler tips til pænt hår {{forumTopicSubject}}

Jeg er generelt ret tilfreds med mig selv, men halter lidt bagefter med mit hår.
Det har været mange ting igennem (mange farvninger, refleks-afblegninger, glatning, for varmt vand osv.), og ser generelt lidt slidt og kedeligt ud.
Jeg har egentlig ikke tænkt så meget over det, indtil i dag hvor jeg var ved frisøren, og hun ved hjælp af et godt glattejern, noget jeg tror var balsam-spray (duftede super godt) og lidt hårolie gav mit hår helt nyt liv! NØJ, hvor blev det bare pænt!

Nu går mit spørgsmål på hvad i dejlige kvinder der ude bruger af enkle, hurtige og økonomiske tips, til at få jeres hår til at se sundt og glansfuldt ud? smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Klipning af kædelås 500 kr.
  • Fiks af strøm på badeværelset 600 kr.
  • Ophængning af spejl + afmontering af hylder 1.299 kr.
  • Rengøring af køkken 500 kr.
  • Udskiftning af ventilator i badeværelse. Nuværende defekt. Virker ikke mere. 1.400 kr.
  • Opsætning af gardinskinne 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Mangler tips til pænt hår
  • #1   4. okt 2012 Drop glattejern, krøllejern og diverse hårprodukter, de slider utroligt meget på håret..

Det gør hyppig hårvask også..

Sørg for du drikker meget og der er fedt/olie nok i din mad

• #2   4. okt 2012 Brug altid varmebeskyttelse hvis du glatter/føntørrer dit hår hver dag. Hav gerne en dag i ugen hvor dit hår bliver skyllet og intet andet, så det kan få lov at ånde.

Marrocanoil og Eurofleuido har lavet 2 super hår olier.
    Jeg benytter selv den sidstnævnte, og selvom én flaske koster 150 kr. så har min alligevel holdt lidt over 1 år smiley

Den er super lækker, påfør efter hårvaske, gerne mens håret er fugtigt, da det også hjælper med at beskytte dit hår fra føntørrer/glattejern (Head protector er bedre)

Ellers så bliver dit hår virkelig lækkert, bliver blødt og mærkes ikke slidt, og selvfølgelig så tilfører det også en smule glans.

Udover det, så få klippet dine spidser hver uge, da det får det hele til at se lidt pænere ud.

Nu ved jeg ikke hvad hårfarve du har, men lyst hår bliver oftere hurtigere ødelagt, og ser hurtigere ødelagt ud.

Evt. gå over i en mørkere tone, hvis dit hår er helt lyst?

Håber det hjalp

• #3   4. okt 2012 Tak for svar. smiley
    Kristine F: Olie er meget nyt for mig, men har godt hørt at det skulle være godt. Hvilken en af de to du nævner ville du anbefale til en som mig med tykt, farvet hår? smiley
    Jeg er naturligt lyshåret, men er farvet rød, og før det sort. Dvs. at jeg har fået det afbleget her for et års tid siden, for at få det rødt. Det har sef. også slidt på det..

Men mange tak for rådene. smiley

• #4   4. okt 2012 Jeg tabte næsten alt mit hår for 3 år siden grundet farvning og afblegning, siden da har jeg brugt silica! Efter jeg begyndte at tage silica er det blevet tykkere og meget sundere. smiley Det er 3 piller du skal tage om dagen. Styrker også negle. smiley
    Og så en spray condition, som ganske enkelt er hårkur på spray der ikke skal vaskes ud af håret. (Hvilket nok også er det din frisør brugte. smiley )
    Så vasker jeg kun håret med balsam og shampoo hveranden dag, da det slider på håret.
    Jeg føntørrer kun hvis jeg har meget travlt, og glatter kun hvis jeg skal i byen, ellers bliver det sat op i en knold. smiley

• #5   4. okt 2012 Mit hår var også utrolig grimt pga farvning..
    Og nok også for hyppig hår vask.
    idag farver jeg ikke hår mere og vasker kun hår 2-3 gange om ugen, det har min frisør anbefalet. derudover får jeg klippet spidser en gang om måneden nogen gange rykker jeg det en måned.
    Da jeg har meget langt hår til lænden er det vigtigt at få klippet spidser ofte smiley

har krøller og glatter kun hår meget sjældent og der bruger jeg sådan noget varme bestandigt lotion og bruger blow dry lotion når jeg føner og har ikke slidt ødelagt hår mere smiley

Bruger også en most banan som hår kur en gang om måneden ved det lyder ulækkert men det fugter utrolig godt smiley

• #6   4. okt 2012 Jeg føntørrer det næsten aldrig, da det jo er ret skadeligt for håret.
    Flader det også kun når jeg skal noget smiley Og bruger ALTID heat-protection. Det har hjulpet meget.

Hver 2-3 uge bruger jeg en dybde rensende shampoo, så alle produkt resterne kommer ud. Derefter bruger jeg en rigtig god kreatin hårkur, så den når helt i dybden.

Og jeg børster aldrig mit hår når det er vådt, da det er meget skadeligt for håret.

• #7   4. okt 2012 Super. smiley

Jeg vasker også kun hår 2-3 gange om ugen, af samme grund. Jeg farver dog stadig ca. hver tredje måned, det stopper jeg nok ikke med foreløbig. Til gengæld føntørrer jeg aldrig mit hår, ejer ikke engang en hårtørrer. smiley

Plejede at glatte mit hår hver dag, men gør det kun ca. én gang om ugen nu, hvis jeg lige vil være ekstra lækker. smiley Der må jeg så frem med heat protector'en kan jeg høre. smiley
    Jeg vidste dog ikke at man ikke må rede sit hår når det er vådt. Det gør jeg altid, ellers er det helt umuligt når det er tørt. Jeg dupper dog altid mit hår tørt i stedet for at gnide det. smiley

Trine D: Hvad giver du for det Silica dér, og hvor køber du det? smiley Taber ikke mit hår, men synes mine negle bliver svagere og svagere. smiley
    Vil finde en spray conditioner også!

Altså: Købe heat protection, hår-olie, spray conditioner og måske nogle Silica-piller. Evt. skal jeg også finde en dybderensende shampoo og en kreatin-hårkur eller lave min egen med most banan. Og så må jeg ikke rede mit hår når det er vådt! smiley

Fede tips, tak for hjælpen! smiley

• #8   4. okt 2012 Når du har tykt hår vil jeg anbefale Eurofluido smiley Marroccanoil er skidegod, men bedste velegnet til dem med typisk skandinavisk hår som jeg vil kalde tyndt og fladt smiley

• #9   5. okt 2012 Det kan købes i Kvickly og Matas. smiley Det er ihvertfald der jeg har set det.
    Mener at det koster 70 kr, og så er der ca til lidt over en måned. smiley
    Selvom jeg heller ikke taber hår mere er det bare utrolig hvor meget det stadig kan gøre for håret. smiley

• #10   5. okt 2012 S H
    Tak for staverettelsen smiley

Opretter:
    jeg bliver altid spurgt om jeg har kunstige negle, for de gror mildest talt som skidt :S
    Det gjorde de ikke engang (neglebidder)
    men nu sørger jeg blot for at file dem engang imellem og nøj det satte gang i væksten. Nu går jeg rundt med lange negle hele tiden, og ofte for lange :S smiley

• #11   5. okt 2012 Det lyder bare super, jeg må have investeret i noget Orofluido så. smiley Hvor er i dejlig hjælpsomme.

Kristine F: Jeg filer også negle, og de vokser også rigtig godt, men er ikke særlig stærke i forhold til hvordan de har været. Jeg har altid kunnet åbne ting med mine negle, og nærmest bruge dem som knive, men det kan jeg ikke mere, og jeg synes det bliver værre og værre.
    Så jeg må hellere prøve det dér Silica, også for mit hårs skyld.. smiley

• #12   5. okt 2012 Uh ha så kan jeg godt se det smiley
    Har selv prøvet silica, det virkede dog ikke syntes jeg :S

prøvede b vitaminer en overgang og det virkede faktisk effektivt, men ens tis, sved, ånde osv. kommer efterhånden til at lugte af det :S

• #13   5. okt 2012 Jeg har nu ikke hår groende overalt på kroppen, og overhovedet ikke hurtigere end det plejer. smiley
    Silica får ikke håret til at gro hurtigere, det styrker blot og gør håret stærkere og mere modstandsdygtig. smiley
    Jeg har ikke haft nogen negative konsekvenser af det i de 3 år jeg har brugt det. smiley

Men der er selvfølgelig også ølgærs tabletter. smiley

• #14   5. okt 2012 Uuuh, lyder spændende.. smiley Jeg må jo være min egen prøvekanin, og se hvad der sker.
    Det er klart at den, hvis den styrker håret på hovedet, også vil styrke al anden hårvækst på kroppen. Men jeg tvivler også på at man pludselig bliver til en omvandrende busk fra den ene dag til den anden. smiley

• #15   5. okt 2012 Hehe, jeg barberer alligevel ben og visse andre steder jævnligt, så jeg er egentlig ligeglad om de hår jeg barberer af er stærke og sunde eller ej.. smiley

Kommentér på:
Mangler tips til pænt hår

Annonce