Hjælp til at gøre ung hamster tam! {{forumTopicSubject}}
Hej. Jeg har en lille dværg hamster som er en albino og roborovski blanding som kun er 5 uger gammel. Han hedder Jogge og er meget nysgerrig, men når jeg vil give ham en godbid når han er i mine hænder, så springer han ned på min seng eller på gulvet og løber under min sofa? Går det for stærkt med at give ham godbidder eller bliver han bange for mine fingre? Jeg har lagt nogle gulerødder ind i hans bur for at lære ham hvor det forskellige ting er og så han kan lære at der hvor der ligger gulerødder er der en aktivitet som han kan bruge, men han kan ikke tygge gulerødderne over så jeg har skåret dem ud i mini stykker som passer til størrelsen af hans fødder, men han vil ikke have dem. Hvorfor ikke? Er han ikke gammel nok til at spise dem, eller kan han ikke li dem? Og hvordan kan jeg gøre ham rigtig tam så han kan sidde i min seng stille og roligt ligesom min gamle hamster Jeppe gjorde? Kh Rikke
jul 2012
Følger: 1 Emner: 11 Svar: 71
Hans bur er hans sikre hjem, og verden udenfor er stor og farlig. Så sørg for, han er tryg ved dig. Det kan godt tage lang tid, men det er ventetiden værd. Og husk på, at alt hvad der kommer fra oven pr. instinkt bliver betragtet som et angreb fra en rovfugl eller lignende. Så med rolige bevægelser, hyggesnak og guffer skal det nok lykkes.
Jeg har selv haft hamstre. Lige nu har jeg ørkenrotter, marsvin og kanin, og der er fremgangsmåden den samme
Held og lykke med ham
Forresten mener jeg at have læst, at en roborovski er mere hidsig/har mere temperament end andre dværghamstre.
jul 2012
Følger: 1 Emner: 11 Svar: 71
Et godt råd er, at købe en bog om hamstre. David Taylor har skrevet en super god bog.
jul 2008
Følger: 42 Følgere: 40 Katte: 3 Emner: 19 Svar: 482
http://hamsterinfo.dk/artikler/min-1-hamster/fa-hamsteren-tam
mar 2012
Følger: 1 Katte: 1 Svar: 3
Hvordan står dit hamster? Nede på gulvet eller oppe på noget?
aug 2012
Følger: 2 Følgere: 1 Katte: 3 Emner: 1 Svar: 2
Dorthe s: Tak for linket, det var god info
Camilla N: Jogge står på mit glasbord under vinduet.
jul 2008
Følger: 42 Følgere: 40 Katte: 3 Emner: 19 Svar: 482
aug 2012
Følger: 2 Følgere: 1 Katte: 3 Emner: 1 Svar: 2
Hjælp til at gøre ung hamster tam!