{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.910 visninger | Oprettet:

Dårlig erfaring med Feliway? {{forumTopicSubject}}

Kære alle sammen..

Er der nogen af jer der har haft dårlige erfaringer med Feliway?

Sidst jeg var på udstilling med min kat, sprøjtede jeg henes bur med feliway spray. Hun var helt vild sur hele dagen, og sådan har hun aldrig opført sig på show.. Hvæste og spruttede, og sådan har jeg aldrig set hende før.

Ved godt der er 100 ting der spiller ind på en udstilling, men ville bare høre jer andre?
Min teori er lidt at det har forviret hende mere end afslappet hende???


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Dårlig erfaring med Feliway?
  • #1   24. mar 2011 Mon du har sprøjtet for meget ind i buret . da et enkelt pust ville være nok

  • #2   24. mar 2011 Jeg brugte et sprøjt i buret, og et i hendes kurv jeg havde gjort hjemme fra?
    Men kan det godt være det der har gjort hende så sur? smiley Tror ikke jeg tør gøre det igen


  • #3   24. mar 2011 det lyder som en god ide..

  • #4   24. mar 2011 Det tror jeg ikke. Har heller ikke hørt om dårlige erfaringer, eller haft det selv. MEN det er jo noget stressende noget med sådan en udstilling, og så vidt jeg husker er hun i den følsomme alder? (ungdyr) Der kan de ofte godt stresse ud mere end som killinger og voksne :o) Det har jeg i hvert fald oplevet - og oplever pt. med Athea, med de tre jeg har udstillet fra de var killinger :o)

  • #5   24. mar 2011 det har jeg så - hørt om katte hvor Feliway gjorde katten mere utryg endda agressiv

  • #6   25. mar 2011 Hvor gammel er katten??? smiley Og en den fertil?

  • #7   25. mar 2011 Hej smiley Lige et "dumt" spørgsmål smiley Jeg er helt ny inden for racekatte og udstilling (har ikke været på en udstilling endnu ) Hvad er Feliway ?: smiley Anita

  • #8   25. mar 2011 KAtten er 7 mdr, og fertil.. Det spiller selvfølgelig også ind, men det varbare lige så snart jeg satte den ind i buret eg havde sprayet..

  • #9   25. mar 2011 So Magical - Ok, jamen hvis det var direkte efter det at du fik en meget kraftig reaktion, så kan det godt have været det. Og hvis Lis kender andre der også har haft samme dårlige oplevelse, så er det jo mere plausibelt at det også har været sådan for hende. Ærgeligt nok..

    Men ja, med 7 mdr, så er hun lige i den mest følsomme alder også :o)



  • #10   25. mar 2011 måske burde jeg melde hende fra udstilling i fredericia så hun ikke får flere dårlige erfaringer??? Og så starte igen efter han bliver lidt ælre?

  • #11   25. mar 2011 Prøv med Zylkene istedet for

    www.zylkene.dk


  • #12   25. mar 2011 Michelle - Det jeg vælger at gøre er at showe dem igennem denne periode - MEN at være meget obs på hvordan humøret er - og hvis det virker til at blive for meget, jamen så bliver vi væk fra NOM eller BIV, og får bare fred i buret :o)
    Athea var med lørdag i Brædstrup, da hun lige var 6 måneder. Fra at tage det killinge agtigt på de to forrige og lege og hygge sig gennem det hele var hun pludselig lidt nervøs og knotten. Det blev til lidt knurren og hvæsen, men hun virkede ikke så påvirket igen og ville stadig gerne nusse og lege ved dommeren, så vi tog også NOM med - og jeg vil da sige at hendes humør forbedredes gennem dagen, og det var også bedre her i Snejbjerg, hvor hun var 8 måneder. Jeg tror på at træne dem gennem det - men at være ekstra obs på dem og TRÆKKE dem hvis de ikke kan klare det, fremfor liiige at skulle presse situationen og have dem med til NOM eller BIV :o) For så er det at man kan risikere at det kan blive en dårlig oplevelse fremfor en god. Sådan er det selvfølgelig altid, men i den periode er de bare mere følsomme end ellers, oplever jeg, og bliver derfor mere påvirket af de "store voksne" fertile kattes lugte :o)

    Så nej, jeg ville tage hende med. Men jeg ville styre mine egne nerver meget, evt. få en anden til at tage hende, hvis det er bedre. Og så lade hende få fred og ro i buret, hvis det viser sig at en tur til dommeren en eller flere gange er for meget :o)


  • #13   25. mar 2011 Eva: hi i.. Kan du slet ikke huske vi var i Snejbjerg sammen? hihi jeg kørte med dig og kirsten..-Michelle her :o)

    Hun var mega sur også ved dommeren, Dommere skrev på hendes bedømmelse at hun havde temperament, men ingen problemer at vurdere.

    Hun blev NOM men var lidt ked af det ope på scenen, for dommerne sad tæt sammen og kattene skulle skifte dommer, istedet for de gik rundt og vurderede dem.. Det gik så hurtigt og ´kattene blev nærmest "kastet" rundt. Det var vildt stressene for dem, og fortrød Paya havde fået den oplevelse dem. Skulle have trukket hende. De er jo så følsomme i den alder


  • #14   25. mar 2011 Michelle - Jo, det kan jeg sagtens huske (har da også kaldt dig Michelle i indlægget lige over, hehe) :o) Husker dog ikke lige hvordan din pige var på scenen, men gik vist også med killing og ikke ungdyr der :o)

    Men så er du jo en erfaring rigere mht. din piges grænser til næste gang, så kan du også bedre vurdere hvornår nok er nok :o)


  • #15   25. mar 2011 ~ • DK So Magical • ~ - Jeg giver Eva helt ret!
    Jeg har også en dame her hjemme der er ved at finde ud af hun er fertil, hehe... Der har INTET været med hende indtil nu, hun var ikke heeeelt tilfreds i Snejbjerg , og ville faktisk helst sidde ved mig hele tiden...
    Men det gik fint, og hun blev kaldt til NOM hvor det også gik ok, men var hun blevet NOM så ville jeg have trukket hende... For det er jeg ret sikker på havde været for meget for hende...


Kommentér på:
Dårlig erfaring med Feliway?

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce