{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.650 visninger | Oprettet:

hvor meget koster din jul? {{forumTopicSubject}}

Jeg læste lige en artikel på tv2.dk om at danskernes jul i gennemsnit koster 4400 kr.
Det er nu ikke så slemt, som jeg ellers synes jeg har hørt at nogle bruger på jul.

Selv bruger jeg nok noget mindre end det. det bliver max 2000, og nok nærmere 1500.kr.
bruger ca. 250 kr pr person på julegaver. Det har min kæreste og jeg annonceret for vores familie, og vi forventer ikke at få for mere selv. Godt nok skal vi ikke holde juleaften, hvilket jo også hjælper på prisen. men der skal jo stadig småkager og anden knas til, samt vi holder sammenskud julefrokost i familien. der efter kommer jo så de julefrokoster man skal til med venner, kollegaer og andre.

hvad bruger i på julegaver?
og på julegodter?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  hvor meget koster din jul?
  • #1   17. nov 2010 puha gaver til 8 personer ,ca 300 kroner stykket ,det bliver dyrt ,men skal holde juleaften ved søn smiley

• #2   17. nov 2010 Jeg aner ikke hvad min jul koster, men 4400,- kan i hvert fald ikke gøre det. Desværre...

• #3   17. nov 2010 Jeg bruger selv 400 kr. på mine forældre og 50 på hver veninde.. så nok 500?
    Men det er jo heller ikk mig selv der så køber alle "mine" gaver til andre smiley

• #4   17. nov 2010 Vi skal bruge 4200kr. bare på julegaver!
    Det er ikke med min gode vilje, men i min mand´s familie der giver alle hinanden gaver! Og han vil ikke være med til at lave det om heller! smiley
    Hvor man på min side kun giver, børn, sin mand og forældre...

Så vores jul kan ikke gøres for 4400kr. desværre... smiley

• #5   17. nov 2010 Mit budget siger ca 500 kr. Det er til julegave til min søn og måske til kæresten samt lidt godter. Vi holder jul hos svigerfamilien.

• #6   17. nov 2010 Uhhh. Tør slet ikke tænke på julegaver endnu.
    Tror også jeg lander på den forkerte side af 4500 kr, når alle julegaverne er indkøbt.

• #7   18. nov 2010 Mine løber vist desværre også op over 4000 kr når jeg er færdig... hm... og så kommer al julemaden også..Dyr men hyggelig tid:)

• #8   20. nov 2010 Ja Lotte det er dyrt og hyggeligt ,den dejligste tid syntes jeg smiley

• #9   22. nov 2010 Vi skal holde jul to gange i år, da kæresten er udsendt soldat og desværre ikke er hjemme juleaften. Så vi holder her hos os d. 11 for hele hans familie og min mor og søs. Alle får gaver den aften, men da min mor, søs og jeg holder igen d. 24 får vi mindre gaver den dag.

Kæresten og jeg betaler hele aftenen d. 11 og jeg giver altid tilskud til min mor, omkring 500 kr hvert år til mad og andre ting.

Vi bruger ca 500 kr på julegaver pr mand. Og så 1000 kr kæresten og jeg imellem.

Så omkring 5000 kr til gaver i år. Elsker at købe og give julegaver og fortryder aldrig de penge jeg har brugt på det. Julen er min yndlingstid smiley

• #10   22. nov 2010 Ingelise ja det er den dejligste tid. Tiden hvor man samtidig bruger penge men også tænker meget på andre. Både med gaver og julekort.
    Jeanette det lyder hyggeligt med 2 juleaftener.
    Syntes det er et pænt træk, at du giver 500 kr til din mor til maden osv. Det løber også hurtigt op.

• #11   22. nov 2010 Ja det lyder dejligt Jeanette ,med to juleaftner ,det bliver dyre end jeg regner med hvert år , men må beherske mig da vi ikke vader i penge smiley

• #12   25. nov 2010 Lotte - synes det er det mindste man kan gøre når man er voksen og tjener sine egne penge, så synes jeg altså ikke det er nødvendigt at ens forældre betaler hele gildet. Slet ikke når det er en "alene-forældre" smiley

Så det har været fast kutyme fra jeg flyttede hjemmefra og havde en alm. indkomst. Nogle år har det måske kun været 300 eller 400 kr, men det er jo også penge smiley

Er meget spændt på juleaften d. 11 - det er første gang at jeg selv skal stå for det hele smiley

• #13   25. nov 2010 Ingelise - nu har du/ i jo også både børn og børnebørn smiley Kender nogen som giver både niecer, nevøer, fætter og kusiner ect. Synes det er alt for meget. Det har vi simpelthen skåret væk for mange år siden. Vi giver gaver til dem vi holder sammen med og så selvfølgelig svigerfamilie.

I år skal jeg dog give en veninde julegave, det har jeg ikke gjort i mange år. Men vi har sat en prisgrænse på 50 kr, og så synes jeg sagtens man kan gøre det - så længe man ikke har 10 der skal have hehe smiley

• #14   26. nov 2010 Jeanette det har vi også gjort ,men det holdt vi op med efterhånden som familien voksede og de andre selv sagde fra da de mente vi kun byttede ,jeg elsker selv at få gaver gg smiley

Kommentér på:
hvor meget koster din jul?

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce