{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
547 visninger | Oprettet:

DB rystet over raceforbud {{forumTopicSubject}}

<b>Folketinget har netop vedtaget en lov, der forbyder 13 hunderacer. Et ufagligt forbud, der ikke løser problemerne med de farlige hunde, advarer Dyrenes Beskyttelse.

</b> Et raceforbud løser ikke problemerne med aggressive hunde. Om en hund er farlig afhænger alene af dens adfærd og ikke af dens race, konstaterer dyreværnschef i Dyrenes Beskyttelse, Jens Svenningsen.

Justitsministeren nedsatte i 2009 et udvalg, der skulle kuglegrave hundeloven - herunder problematikken med farlige hunde. Dyrenes Beskyttelse er repræsenteret i udvalget og har sammen med et flertal i udvalget frarådet at forbyde bestemte racer. At både justitsministeren og et flertal i folketinget vælger at overhøre udvalgets faglige argumenter, ryster Dyrenes Beskyttelse.

Dyrenes Beskyttelse mener, at den langsigtede løsning med farlige hunde ligger i at give myndighederne mulighed for - og pligt til - at handle prompte overfor hunde, der viser tegn på aggressiv adfærd. Uanset racen. Desuden mener foreningen, at alle hunde skal gå i snor i byområder. Til gengæld er foreningen imod alle forslag, der forringer den enkelte hunds velfærd. Derfor kan foreningen for eksempel ikke acceptere, at enkelte racer altid skal bære mundkurv, når de færdes offentligt.

/DB

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning og montering af fire loftslamper 1.100 kr.
  • sengmontering 650 kr.
  • Utæt have vandrør 500 kr.
  • Dør spærret af vaskemaskine og/eller tørretumbler 710 kr.
  • Åbning af et gammelt apotekerskab 600 kr.
  • Samle en seng 300 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  DB rystet over raceforbud
  • #2   5. jun 2010 det er helt forkert at muskelhunde ka låse i kæberne
    de er bare så stærke at de ka holde et greb de låser ikk
    og saksekæber hører til på en schæfer for de sakser og flår
    jeg vil da hellere ha et rent bid end et sakset ja undskyld mig
    ikk alle de racer på den liste er i tidernes morgen brugt til kamp der er skam oz vogterracer med i det forbandede forbud
    og selv om der er racer som i tidernes morgen blev brugt til kamp så er der jo en del som gennem årene har avlet det gen ud igen
    en kamphund er en hund der er taget fra sin mor som 3 uger og blevet styrket til kamp og kun det med formål
    de racer på listen vil jeg kalde muskelhunde
    og nu er der jo desværre så oz to lister
    og jeg er bange for at det her ender i en masse aflivning fordi at mange ikk ka få dem selv til at sætte deres hunde i en ringe livskvalitet

• #3   6. jun 2010 Er også imod forbudet. Går ikke ind for forbud, men forbyggelse.

Vil til hver en tid mene, at de 13 hunderacer har lige så meget ret til at være her som alle andre racer. Det handler bare om, hvordan man omgåes, forstår, behandler, aktivere og træner sin hund.

I den ene hundeskov vi har her hvor vi bor er det en Schæfer ( som vores egen) og en Retriever som har fået forbud mod at komme på området og ikke de Amstaffer der render rundt. Måske en tilfældighed, men synes også det siger lidt om at det er alle hunde som kan være aggressive og farlige.

Folk skal bare til at lære, at det er dyr og ikke mennesker man har med at gøre. De reagere på instinkt uanset hvor meget man har trænet dem - man slipper ikke sin hund medmindre man har styr på den og har lært den indkald. Hvis alle holdte deres hund i snor på områder hvor det ikke er "hunde-egnet" ville det hele være langt bedre. Og det er selvfølgelig ALLE hunderacer - også Fru Jensens Puddelhund.

Jeg synes faktisk det er skammeligt, at vi i DK ikke har flere love og regler på "dyre-området". Hvis vi havde det var dette forslag slet ikke nået til et forbud.

Er træt af, at vi er blevet et "forbuds-land". Førhen snakkede danskerne altid om at Sverige var det. Vi er værre idag. Synd og skam.

• #4   6. jun 2010 jeanette
    det er nemli rigtigt

• #7   7. jun 2010 mona

ja nemli hvis den forsvarer sig så blir den dømt som agressiv
    og med den nye lov her så ka den ikk forsvare sig

• #9   8. jun 2010 mette S - kan kun give dig ret. Regeringen er virkelig på vej i den helt forkerte retning - ikke kun med det her, men generelt med alle de tiltag de har lavet den sidste tid.

De laver så mange forbud - og det virker for mig som om de springer over hvor gærdet er lavest, fordi det er det nemmeste!

• #10   9. jun 2010 Jeg stemmer altid rigtigt! :o)

• #11   10. jun 2010 regeringen er efter min mening kommet helt på afveje med alle deres nye tiltag på flere områder

Kommentér på:
DB rystet over raceforbud

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce