{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvornår skal hun have killinger??
  • #1   22. mar 2010 Vi parrer som regel vores hunkatte i 10-11 mrd alderen, så de er omkring et års tid når de føder første gang.

• #2   22. mar 2010 enig med Chicabee.

• #3   22. mar 2010 Celina, hvis du planlægger at få killinger på din "birma"pige, så overvej lige igen. Du aner intet om hvad der ligger bag hende pga du ikke har en stamtavle at læne dig op af. Du vil ikke kunne få parret hende med en stamtavlebirma, og derved risikerer du at parre hende med en måske nært beslægtet hankat uden at vide det, da han jo heller ikke kan ha tavle. Er man vild med birma, så køb dig en ægte birmapige, og lav den ægte vare.

• #4   22. mar 2010 Det er rigtigt, men ham jeg har fundet, skulle nu have tavle?? Hun avler også birma'er. Men skal have snakket med hende, og se hvad hun synes..

• #5   22. mar 2010 Du skal være klar over at er det en registreret opdrætter, så overtræder hun FD ´s love hvis hun parrer sin stamtavlekat med en ikke stamtavlekat :0(
    Øv altså...

• #6   22. mar 2010 Hun opdrætter birmaer, må hun ikke låne sin hankat ud til din birma uden stamtavle. Er det en opdrætter du har snakket med om det før?

Selvom han så har stamtavle, så risikerer du stadig at parre to nært beslægtede katte med hinanden, eftersom du ikke aner hvad der ligger i din hunkats gener. Du ved heller ikke hvilke arvelige defekter der ligger bag din hunkat.

• #7   22. mar 2010 Jeg vil også råde dig til at nyde den dejlige pige du har nu, men som kastrat. Hvis du gerne vil starte birmaopdræt, så gør det på den måde dig er bedst for dig og hunkatten, nemlig med en erfaren opdrætter i baghånden der gerne vil støtte dig, og med mest mulig viden omkring din hunkat, og det får man ved at købe en pige med stamtavle.

• #8   22. mar 2010 Jeg ved ikke om hun er registreret, men ved han står til rådighed til alle hunkatte.. Så mon dog hun er registreret??
    Men ja, kan sagtens forstå jeg alle sammen.. Har også selv haft lidt blandede følelser omkring det, nu når i skriver det i gør..

Men jeg har ikke lige kr. 5-6000 + til at købe en rigtig avlshun.. Desværre.. Hvor end jeg gerne ville have en.. smiley

• #9   23. mar 2010 Celina, det er en vigtig beslutning at sætte killinger til verden, og når du har blandede følelser omkring det, så synes jeg ærlig talt du skal lade være.

Jeg ville få steriliseret hende, og så bare nyde hende som den dejlige kat hun er.
    Hvis du virkelig vil det med opdræt og killiger, så synes jeg du skal spare pengene sammen til du har dem.
    Hvis du ikke KAN spare de penge sammen, så er det heller ikke nogen god idé, i det hele taget at få killinger, for det er langt langt dyrere end man regner med, og hvad hvis noget går galt? Kejsersnit? Et kejsnersnit natten til søndag koster langt flere penge end selve katten til 5-6000,-

• #10   23. mar 2010 Celina, jeg synes Camilla er inde på noget rigtigt. Hvis du ikke har pengene til en avlshunkat med stamtavle, så har du heller ikke pengene til at opforstre et kuld.
    Jeg mener det på ingen måde ondt, men tænk over det, for et kejsersnit en weekendaften eller uden for din dyrlæges almindelige åbningstid koster hurtigt 10.000 kr. Det er bare det økonomiske, hvad værre er at killingerne så måske skal have flaske *hver* 3 time, og det er hele døgnet rundt.

Killinger er både skønne og søde, men man skal være mere end 100% sikker på, at man har overskud til det, både økonomisk, tidsmæssigt og ikke mindst følelsesmæssigt.

Jeg er studerende og har alligevel haft penge til at indkøbe avlskatte i ind- og udland, så til dels er det også et spørgsmål om, at prioritere om det er det man vil og brænder for.

• #11   24. mar 2010 Forstår jer godt, men det er ikke det at jeg gerne vil have killinger, at jeg har blandede følelser omkr. for det vil jeg super gerne.. Og vil nok også godt kunne sparre sammen til en "rigtig" avlkat med tiden.. Men er glade for dem jeg har nu, og vil heller ikke have mange kuld på hende.. Hmm.. det er lidt svært at forklare..
    Jeg er elev på et dyrehospital, så det med regningerne der fra, og det med hvis jeg skal made killinger hver 3. time, bekymre jeg mig ikke så meget om, for med det arbejde jeg har, ved jeg at de sagtens ville kunne lade sig gøre, og jeg vil også selv kunne klare det!..

Men har egentlig bestemt mig for hvad jeg gerne vil, og sys bare det er ærgeligt hvis der skal "ses ned" på det.. smiley For skriver her inde for at få lidt hjælp, hvilket jeg også har fået, og mange tak for det :), men at jeg gerne vil starte stille og roligt med et enkelt kuld.. Så kunne jeg lige så godt bare have ladet vær at sterilisere min alm. huskat og fået killinger på hende, men sys bare det var mere specielt på min birma bl..
    Og det er overhoved ikke for at lyde sur eller noget, for er glad for at man har mulighed for at få gode råd og erfaringer fra erfarne avlere, så tusind tak for det.. smiley

Kommentér på:
Hvornår skal hun have killinger??

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce