Har i haft en god juleaften? {{forumTopicSubject}}
Hej alle sammen, hvordan var jeres juleaften? Håber i alle havde det hyggeligt :o)
Hvad fik i gaver? Den bedste gave og måske den værste? hehe
Jeg havde selv en dejlig aften og fik faktisk ufattelige mange gaver i år - og alt sammen var noget jeg ønskede mig uden jeg vidste det - helt perfekt:)
Af svigerfamilien fik jeg: Le Cruset tekande, sukkerskål, kopper og ildfastfad.
Af min mor og søster fik jeg en stor hvid tekande, badeforhæng, kunst fra Rikki Tikki " The four Seasons" og meget andet.
Af kæresten fik jeg de stiletter jeg ønskede mig og et meget specielt armbånd, der er lavet af faldskærmsline og nogle af pengene går til udsendte soldater. De er selvfølgelig et sølvhjerte og en lille krystal i
Ja og så fik jeg også mandlen :o) To skraberloddder, vandt desværre ikke noget
Hvad med jer - fortæl, fortæl :o)
maj 2007
Følger: 31 Følgere: 30 Katte: 5 Emner: 28 Svar: 754
Jeg fik en ridehjelm. Det var nok det bedste, eller sikreste hehe. Og så en heeeel masse andre gaver: ridehandsker, uldstrømper, vanter, lagkage-forskære-sæt (hmm det hedder det jo nok ikke), lækker creme, undertrøje med min datters hænder trykt på, en bluse med striber, et krus "verdens sødeste MOR" og et meget smukt maleri malet af min datter. Det var bare lige de gaver jeg kan huske... Der var et par stykker mere.
Min datter fik en ny lækker dukke (baby so real) og fifi´s vandkandehus. Så behøvede hun faktisk ikke mere, men der var nok 25 gaver mere til hende. De 6 af dem tog vi u-udpakkede, med hjem, så dem har hun hygget sig med idag. Der var duplo zoo, dukketøj, dukke-barnevogn, puzzlespil, stort flot ur (til at lære klokken med), memo-spil, reoler til hendes nye værelse (skal laves efter nytår) og en hel masse mere, som jeg ikke lige kan se, herfra hvor jeg sidder nu.
Det var en rigtig børnevenlig jul. Vi spiste tidligt og ventede med ris ala menten til efter juletræs dansning og gave-udpakning. Det virkede fint og de 2 små holdt fint ud gennem spisning, dans og pakker. Ris-fidusen var de ikke meget for, men de fandt da begge deres mandel Nye regler fra papbedste (dét kalder vi hende så ikke).
Alt ialt en rigtig dejlig jul, hvor vi dog gerne havde været foruden feber og snot på både datteren og jeg, men vi hyggede os nu alligevel.
feb 2008
Følger: 38 Følgere: 35 Katte: 6 Emner: 38 Svar: 476
nov 2008
Følger: 84 Følgere: 92 Katte: 3 Emner: 1.619 Svar: 5.096
Missemor - det ville ha´været værre, hvis i ikke havde aftalt at i ikke skulle give hinanden julegaver og du så ingen fik hehe
Vi fik også andesteg og ris a´la mande. Ingen flæskesteg i år. Vi plejer ellers at få begge dele, men vi spiser det jo ikke alligevel - i hvert fald ikke det hele :o)
Gyrithe - dejligt at få alt hvad man ønsker sig, så kan det næsten blive bedre :o)
Karina - en skam du ikke kan lide ris a la mande....kan du så heller ikke lide risengrød eller?
Trine - træls at være syge juleaften, men godt i hyggede jer alligevel - det er jo det vigtigste. Og det lyder som en god ide at vente med ris a la manden til efter gaverne, ellers får de små måske helt ondt i mavserne af bar spænding :o)
mar 2008
Følger: 185 Følgere: 182 Katte: 9 Emner: 19 Svar: 5.514
feb 2009
Følger: 44 Følgere: 41 Katte: 2 Emner: 51 Svar: 341
I år har jeg kørt omkring 150km på min scooter, og været hos 7 familier.
Startede hjemmefra kl 15 og var hjemme omkring kl 22.
Iskold og stiv i kroppen, men fyldt med gode oplevelser......
Mener jeg har den mest priviligeret jul.......
Juleaften med 7 forskellige familier.......
og alle de glade små børn.....
den oplevelse er der ikke mange der får.....
feb 2009
Jeg er hunkøn, ja og 38 år......
nov 2008
Jeg synes altid at jeg får mange gaver - men i år var jeg næsten helt flov, fordi jeg syntes jeg fik EKSTRA mange...bortset fra det, så er der ikke noget bedre end at give gaver.
Min mor havde fået en masse fine og dyre gaver af os - og da der ikke var flere pakker under træet hentede jeg den sidste til hende. Et stort maleri jeg selv havde lavet - hun havde ønsket sig et til 5500 kr, som hun godt vidste at hun ikke fik, så derfor var det ikke på ønskesedlen, men jeg vidste det og malede et nøjagtig magen til - hun brugte det sidste af aftenen på at kigge på det maleri...det var næsten rørende :o)
nov 2008
Men jeg synes nu ikke at jeg kan være mere priviligeret selv - jeg får lov at være sammen med de mennesker jeg elsker juleaften og det er nu stort nok for mig, behøver ikke andet :o)
feb 2009
For julemanden holder jo øje med, at de har været søde børn....
Nogle af stederne, har jeg været alle tre år,
og de børn glæder sig som sindsygt, til jeg kommer.
De har tegnet billeder og lamineret til julemanden...
Et sted, hvor der er to piger, på henholdsvis 6 og 8 år,
har de en ældre hvid/rød kat.
Den lå og sov i sofaen, da den yngste pige løftede
den op og kom hen med den.....
Hendes øjne blev ligeså store som te-kopper, da jeg aede katten
og sagde....Hej Jonas, har du spist for meget af min risengrød....? sådan som han slår mave......Katten Hedder jo Jonas.
Så fortalte "julemanden" hende, at Ollie var SÅ glad for, han var kommet hjem til dem at bo....
Så blev hendes øjne ligeså store som Rundetårn......
De har nemlig fået en hund i maj, og han var ikke engang inde......
Ja, Julemanden ved ALT.......
feb 2009
som skal være indlagt de næste tre mdr, så deres første barn ikke bliver født alt for tidligt.......
Så ville ikke bytte......
Vi ER da voksne mennesker, og mener at julen er børnenes fest......
nov 2008
Det jeg godt kan lide ved vores jul er at vi kan tage i lige nøjagtig det tempo vi har lyst til - og vi kan snakke og grine og være hele natten om at spise og pakke ud, hvis det er det vi har lyst til - det synes jeg er rart :o)
Men glæder mig da til at jeg engang får børn og de også skal være med - det er da helt specielt.
feb 2009
nov 2008
Synes da det er flot du gider bruge så mange timer på andres børn og familier. Så du må ikke misforstå det - men jeg synes julen er for alle mennesker også de voksne :o)
apr 2008
Følger: 91 Følgere: 85 Katte: 9 Emner: 81 Svar: 7.602
Annbas jeg kan godt følge dig. Når jeg har været på job juleaften (hjemmeplejen) har jeg selvfølgelig savnet min familie, men når man ved det i forvejen, har man vænnet sig til tanken, og gør hvad man kan for at andre får en god jul. Der er en del ensomme juleaften, som man kan gøre en forskel for, og det gælder både små og ældre:)
Dog vil jeg nu nok helst være sammen med min familie juleaften, som jeg var i år.
Min mor, far, bror, 2 døtre, Ove og jeg var her, og alle misserne og Kingo og de fik selvfølgelig også julegaver:)
Jeg tror min bedste gave var en sød guldring fra Ove med hjerter og små diamanter, jo og også nogle flotte små skåle Maiken havde lavet af ler og malet, hun er rigtig kreativ:) Den værste, ja sådan en fik jeg faktisk he he, den stod min mor for, det var en underlig top med frynser.. tvivler på den kommer på:))
Vi fik and, flæskesteg, medister osv osv... Er sikker på at vi kunne have bespist resten af byen også:)
nov 2008
Lyder som en rigtig flot gave du har fået af din FORLOVEDE hehe Tager du ikke et billede og smider på face eller herinde? Vil gerne se den - ja og også gerne et billede af den smukke top med frynser hehe
apr 2008
Følger: 91 Følgere: 85 Katte: 9 Emner: 81 Svar: 7.602
Ja skulle jeg arbejde juleaften skulle det også være et job, hvor man gjorde en forskel for andre.
Har i haft en god juleaften?
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside