HyggeHjørnet

HyggeHjørnet

Medlemmer: 770
Forside Forum Medlemmer Annoncer Katte
787 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 6 Svar

Glas kunst Glas kunst

Fik lige en opfordring af Jeanette Z, om at skrive om glaskunst.
Og sidder der nogen som godt kunne tænke sig at prøve at lave sådan noget,er det bedste jeg kan råde jer til at tage et af de kurser der er igennem AOF eller FOF,har set at de nogen gange har det på programmet.
Ellers vil i helt sikkert kunne finde noget om glaskurser på nettet,skulle være mærkeligt om der ikke dukkede et eller andet op..... : )
Ellers kan det være at i den by hvor i bor,er steder hvor der afholdes forskellige kurser,eller i en anden by i nærheden.
Også kan jeg sige at det ikke er svært ,"ALLE" kan lære det.... smiley også selvom at man ikke er særlig kreativ,har oplevet mange sige at det kunne de i hvert fald ikke finde ud af,også har de lavet noget helt vildt flot.
Det jeg syntes kan være svært er at lære og skære,jeg var meget usikker i starten,men så snart man har prøvet det nogle gange,går det fint.
Har prøvet en del gange at glasset knækker,på grund af at glasset kan have nogle fejl som gør at det kan knække.
Men man kan også lave f.eks lysestager af tallerkener,har jeg gjort og de blev bare flotte,det har været af farvet gennemsigtigt glas.
Jeg har lavet stager af en glasplade fra et køleskab,og de var bare så flotte.... men jeg store fjols kom til at vippe dem på gulvet...... : (
Ellers har jeg brugt glas fra en blyindfattet rude til stager,og de bliver bare rigtig gode.
Har mest brugt almindeligt glas,men har lavet meget lidt i det glas der hedder Bullseye,fordi at det er ret dyrt.
Og syntes faktisk at almindeligt glas bliver flottest,Bullseye giver en meget blank overflade i forhold til det almindelige glas,som giver en klar overflade.
Og med almindeligt glas kan man drysse,knust farvet glaspulver på,kan man ikke med Bullseye da det ikke kan arbejde sammen fordi at det glaspulver er almideligt glas,og under brændingen kan man risikere at det knækker.
Laver man f.eks et billede af almindeligt glas og vil have noget Bullseye på,kan man lime det på efter at det er brændt,og selvfølgelig også omvendt.
Vil da lige skynde mig at sige,at en jeg gik på skole med har blandet Bullseye og almindeligt glas,og det blev godt.
Så ved ikke helt,om det passer at det ikke kan arbejde sammen,men ville lige skrive det da vores nye lærer nævnte det,men vores anden lærer sagde aldrig at de to slags glas ikke gik sammen.
Vil også lige sige at vores nye lærer havde egen butik,og levede af at lave glas og hun havde selvfølgelig ikke råd til at for meget gik til,hun er også noget speciel.
Hvorimod den anden lærer vi havde,altid var så sød og hjælpsom,og ikke bange for at prøve noget nyt.
Så syntes helt sikkert at man skal prøve sig frem,og gøre sine egne erfaringer.
Glas kan efter flere år,pludselig knække fordi at det er levende materiale,har jeg lært.
Så til jer der gerne vil prøve at lave glas.... Bare se at komme igang..... : )
Skulle der være spørgsmål skal i bare spørge,ellers kan i se mit fotoalbum med de ting jeg har lavet i glas.

Anne

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Bundventil skiftes i vask 400 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 1.000 kr.
  • Ophæng af lampe 350 kr.
  • Planlimning af kogeplade 1.000 kr.
  • Toilet løber 1.000 kr.
  • Overgang EL net 700 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Glas kunst
Kommentér på:
Glas kunst

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce