{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.377 visninger | Oprettet:

Tror du på spøgelser ? {{forumTopicSubject}}

<b>Tråden her er en ide jeg har fået fra en anden tråd herinde og tænkte at jeg lige ville høre, hvor mange af jer der egentlig tror på det overnaturlige, såsom spøgelser?

</b>Men ikke nok med det så har jeg fundet nogle billeder her på nettet, som øjensynligt skal vise at der er ånder, spøgelser med på dem.

Er du en af dem der tror på det, så er du ikke alene, for i følge Gallup har en undersøgelse vist at 32 % af amerikanere tror på spøgelser og vi danskere følger godt med.

<b>Ca. hver 4 dansker tror på spøgelser, og måske er det ikke så underligt endda - det er en del af vores kulturarv og det kommer tydeligt frem i det verdensberømte Shakespear skuespil fra Kronborg Slot, hvor Hamlet møder sin fars ånd.

</b>15 % herhjemme mener at de selv har set et spøgelse og mange danskere ønsker at få "renset" deres hjem for uvelkomne ånder.

Her kommer lidt links til de spooky billeder -<b> tro eller overtro? Vurdér selv!

</b>(link fjernet)

(link fjernet)

http://connery.dk/find-spoegelset-med-webcam.11235.ahtml

http://www.lavtinget.dk/wp-content/2008/12/spoegelse.jpg

<b>Det mest berømte spøgelse foto af dem alle - de Brown Lady af Raynam Hall, England. Det blev taget af to fotografer fra Country Life magasin, der var ved at filme hallen på det tidspunkt, og de observerede spøgelset "flyder" ned ad en trappe.

</b>(link fjernet)

<b>Her til sidst har jeg sat et link ind, hvor du kan prøve at finde spøgelset - det er KUN for sjov :o)

</b> http://www.kaagaard.dk/ghosts.htm

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Tror du på spøgelser ?
  • #1   1. jul 2009 Hejsa.

Ja jeg tror på ånder. Især efter min far døde. Der skete nogle helt usædavanlige ting som ikke bare luft eller klumper i strømmen kunne gøre. smiley

• #2   1. jul 2009 Jeg tror på der er et eller andet. smiley

• #3   1. jul 2009 jeg tror meget på ånder
    da jeg har oplevet end del med det

• #4   1. jul 2009 jeg både tror og kan mærke... sommetider snakke med dem - ja jeg ved godt jeg ik er normal

• #6   1. jul 2009 ja - jeg tror på meste - men har heldigvis aldrig oplevet noget selv.

• #7   1. jul 2009 Jeg har oplevet lidt selv - men det er en længere historie he

• #8   1. jul 2009 Er der ikk nogle der vil fortælle hva det er i har oplevet? smiley

• #9   1. jul 2009 Jeg kan godt fortælle noget jeg har oplevet - men bær over med mig, det er en lidt lang fortælling, skal dog nok prøve at forkorte den lidt hehe

• #10   1. jul 2009 Vi boede i Kbh - arvede min morfars gård her i Jylland lige efter han døde. Min mormor var død to år forinden.

Vi flytter ud på gården - rydder op i alle tingene, der var MANGE! Vi flyttede ind da orkanen rasede i DK 1999.

Så vi holdte selvfølgelig jul på gården - i den anledning havde jeg inviteret min daværende kæreste, jeg på det tidspunkt havde været sammen med i 5 år. Han skulle være på juleferie hos os i en uges tid.

Juleaften forløber som den plejer - rigtig hyggeligt og med masser af mad, gaver og snakken. Min kæreste beslutter sig for at gå i seng før min søs, mor og jeg.

Gården var/ er stor. Stuehuset på over 200 kvm. Mit værelse lå helt nede i den ene ende af huset. Forbi køkkenet og bryggerset.

Min søs, mor og jeg snakker i stuen - stille og roligt om gaver, maden osv. Lige pludselig kommer min kæreste ind til os igen efter en halv times tid og beder os om at skrue ned for musikken, fordi han simpelthen ikke kan falde i søvn når det er så højt.

WHAT? Vi hører ikke musik - vi snakker. Nu skal det lige siges at min daværende kæreste er fra Irak og han fortalte så at han altså havde hørt musikken - fra en radio - og så begyndte han at sige teksten han havde hørt ( får kuldegysninger når jeg skriver om det) - det var så "Tre hvide duer" - en sang min mormor altid hørte i køkkenet fra radioen.

Min kæreste var ved at skide i bukserne af skræk! Og blev inde i stuen hos os indtil vi alle gik i seng.

Det var første del af min "oplevelse" - 2. del kommer om lidt hehe

• #11   1. jul 2009 Uha ved ikke om i vil høre mine historier kan mange personlige . men bar sige til

• #12   1. jul 2009 2. del :o)

1. Juledag skal vi have middag og vi har i den anledning inviteret familie. Min far, moster osv osv. Vi sidder alle omkring et stort rundt bord i stuen. Jeg sidder så med ryggen til vinduerne, som er ud mod gårdspladsen - min morfar havde Skandinaviens største motorsamling (stationære motorer), så på den anden side af gårdspladsen kan man se laden, som er museum.

Vi spiser og spiser og jeg kigger ud af det ene vindue og siger til min mor - "prøv at se, det ligner nøjagtig morfar der står i det ene vindue i laden" - min mor svare så " ja, det har du da helt ret i, Nette" og det tænker vi så ikke mere over...for det er jo bare en af motorerne som danner skyggen "af ham".

Lige pludselig midt i snak og mad råber min far op (han bor/boede ikke sammen med os) at gardiner retter sig ud! Vi stirrer alle sammen på gardinerne og ja....det er sgu sandt - fra "krøllede" gardiner til fuldstændig strøgede gardiner! Og vi ser det ALLE sammen. Creepy!

Slut på del 2. hehe

• #13   1. jul 2009 Del 3.

Vi går dagen efter ud og kigger på museet - viser det frem til vores venner og familie. Da vi så kommer til det lade vindue, hvor jeg havde set min morfars skikkelse - ser vi til vores store forbløffelse, at der lige nøjagtigt det sted ingen motorer står! ??

Der går noget tid - julen er overstået og folk er taget hjem til sig selv igen. Min mor prøver at få styr på alle de ting man nu skal have styr på når det gælder arv/gæld - dødsbo osv. Det tager måneder for hende at gøre færdig, hver eneste gang kommer der noget i vejen.

Det hele handlede nemlig om, at flere gerne ville have fat i motorerne - dele dem op og sende dem forsk. steder hen. Min mor knoklede sin røv i laser for at få det til at gå op - og imens alt det her står på sker der mange flere mærkelige ting.

Min daværende kæreste er på ferie hos os igen - og han blev ofte sulten om natten *GG* - nå men anyways så stod vi op og gik ud i køkkenet for at lave en sandwich - vi lukker dørene både til bryggers og stue for ikke at vække resten af huset.

Håndtagene på dørene er sådan nogle man virkelig skal trykke til, for at få i "lås". Men bedst som vi står der og spiser bevæger håndtaget sig og døren åbner....som om en eller anden helt blidt står og skubber den lige så stille op....der går ca. 10 sek så kommer vores kat gående ind...så døren er blevet åbnet for at katten kan komme ud i køkkenet eller?! Scary...

Alle disse hændelser snakker vi med min mor om - min mor har selv set og oplevet noget og vi har også set noget sammen...min mor siger så " bare rolig - ingenting at være nervøs for - hvis det spøger er det bare mormor og morfar".

Okay fair nok morfar - men læg lige en seddel næste gang du vil noget, ikke? Hehe

Da min mor endelig og langt om længe har fået skik på alle tingene og museet bliver hvor det er - stopper alle de mærkelige hændelser. Ingenting. Væk.

Er helt sikker på den dag idag, at min mormor og morfar var i huset indtil min mor havde fået styr på det der skulle være styr på.

R.I.P Begge to - *wink* :o)

• #14   1. jul 2009 Btw jeg har aldrig "rigtig" troet på sådan noget - har altid troet der var mere mellem himmel og jord...meen har alligevel altid været skeptisk. Og tror man ikke på det - så er det næsten altid muligt at finde en "realistisk" årsag til hændelserne.

Noget tror jeg på og andet tror jeg ikke på. Jeg ved bare, at det jeg oplevede ude på gården ikke var til at spøge med :o)

• #15   1. jul 2009 Uha sikke nogle historier.

Lena: jeg vil gerne hører.

• #16   1. jul 2009 Jamen okay så smiley

Første gang jeg var i kontakt med ånder var da jeg gik på gymnasiet, jeg var dybt dybt nede og en dag følte jeg mig usikker når jeg skulle gå på skolens trapper selv om der ikke gik nogen bag mig var det som om jeg blev skubbet. Min mors veninde har også denne evne så hun kom til kaffe en dag og spurgte mig hvem fanden der rendte mig i røven hvortil jeg gloede på hende for havde ikke fortalt det til nogen. Jeg kunne selv lugte mig frem til en mand ca. 40-45 alkoholiker, stoffer... en ikke rar mand, men jeg fortalte ikke dette til nogen for tænkte folk må da tror jeg er underlig.. min mors veninde kendte en healer så han kom forbi og de oplæysninger jeg lige har skrevet kunne han fortælle mig uden jeg havde fortalt det til nogen, han sagde tilmed at ånden sov ved siden af mig om natten :S fik navn og det hele på ånden og nyskerig som jeg er så søgte jeg på navnet og faktisk så viser det sig det var en min mor kendte igennem hendes arbejde... og jeg ved kun hvad hun laver og ikke hendes klienter... det var første gang jeg mødte en ånd.....

den sidste ånd jeg har snakket med er min mormor, sad til hendes begravelse og snakkede med hende, i mens folk sang og græd sad jeg og snakkede om de blomster min morfar havde købt til min mormor, sammen med min mormor.. lige fra hun døde til for 1 mdr siden har jeg snakket med hende... hun fortalte mig tilmed hvordan det var nede i kisten og hun lå forkert og ville flyttes! hehe det syntes jeg var lidt sjovt, jeg ville gentligt ikke snakke med hende for det var for tæt på men jeg vidste hvad min morfar lavede når han ikke vaar hjemme for det fortalte min mormor mig. da jeg for en måned siden var på kirkegården sagde hun at hun nu havde fundet ro hos hendes forældre (det skal lige siges min mormor er begravet der hvor mine oldeforældre er begravet) Min mormor døde den 29 dec. der havde min oldefar føzsdag.. 106 år ville han ha været hun døde på hans fødselsdag, så hendes gave til hendes far var at komme hjem... puha..

• #17   1. jul 2009 Lena: Er der ikk en mærkelig følelse? hvad tænkte på første gang su snakkede med hende?

• #18   1. jul 2009 Det er meget underligt... første gang jeg snakkede med hende afviste jeg hende mange gange for jeg ville ikke, men hun var min mormor så tænkte jeg er nødtil det.....hun gav så os de svar som vi manglede.. men det var ikke spor sjov og jeg var sygemeldt i et par dage for kunne ikke magte det for kunne ikke få lov til at være ked af det fordi hun var der hele tiden

• #19   1. jul 2009 Jeg kan da også godt lige dele mine oplevelser med jer.
    Det er ikke noget vildt.

Jeg boede på hjortholm kostskole på daværende tidspunkt, jeg var meget åben og sårbar, for min far var lige død.
    Jeg oplevede ikke rigtig noget de første par dage, men da jeg på et tidspunkt sov sammen med min mor ( var 13 ) og vi lå og snakkede, gik døren pludselig langsomt op, det var hverken hunden eller katten. Puuuuha man fik lukket døren hurtigt igen!

På et tidspunkt jeg snakkede i telefon med min daværende flirt, og han faldte i søvn, begyndte det at knase og hyle i den anden ende i telefonen.
    Fik en mærkelig følelse af jeg ikke var alene i soveværelset mere.
    Da lågen røg af min skabsdør og bluserne røg ud af skabet, og tasken på mit gulv rykkede sig hen af gulvet fik jeg godt nok travlt med at hyperventilere. DET var virkelig en opkvikker kan jeg love for!

Har også prøvet min hund begyndte at knurre om natten af ingenting.
    Har altid haft en underlig kontakt med det ukendte. Og det har ikke været af min gode vilje!
    Det ligger desværre meget til min familie.
    Har også oplevet en masse små ting efterhånden. smiley

• #20   1. jul 2009 Lena: Ku jeg godt forestillle mig, tror jeg ville blive mega rædselsslagen over sådan noget.

Mandy Sisse N: Puha, det lyder da også lidt ulækkert. :-S

• #21   1. jul 2009 Line - jeg har lært at leve med det smiley

• #23   1. jul 2009 puha ..
    Jeg har os selv oplevet MEGET med dem . Og siden jeg var 7 år gammel, har jeg haft kontakt med dem . Og ligesom Lena , så har jeg os snakket med min morfar som døde for 16 år siden smiley Det er noget man vænner sig til efterhånden, men tror aldrig jeg slipper af med den ubehagelige følelse ..

• #24   1. jul 2009 jeg tror på ånder, har oplevet flere spooky ting i mit liv.

• #25   2. jul 2009 skriver det i¨morgen

• #26   2. jul 2009 Jeg har oplevet ånder mange gange efter jeg begyndte at komme sammen med min forlovede. Han og hans familie har flere evner såsom f.eks. healing og at se/føle ånder. Det er bestemt ikke altid det er lige rart. Har oplevet de hyggelige ånder såsom f.eks. min forlovedes mormor som døde for 2 år siden. Hun var på besøg så sent som i søndags. Men har også oplevet ånder som har gjort alt hvad de kunne for at gøre direkte skade.

Jeg tror ikke - jeg ved...

• #28   2. jul 2009 Lytter med ,da jeg ikke har oplevet sådanne ting ,men elsker at læse om andres oplevelser smiley

• #29   2. jul 2009 Ja det er det nemlig ,jeg elsker det også smiley

• #30   3. jul 2009 Jamen jeg har boet på en gammel gård fra 1904 og specielt oppe ved mit værelse skete der underlige ting...
    Engang jeg sad deroppe alene kunne jeg høre fodtrin ude i gangen. jeg troede det var min lillebror og åbnede døren for at sige at han skulle gå. Der var ingen og jeg lukkede døren igen, Min opladers ledning hang ud igennem døren som var lukket.. den hang helt slapt og pludselig sagde det Zip og ledningen blev strakt ud. jeg ringede nedenunder til min mor og bad hende hente ham oven på.. hun sagde at han sad altså og gloede peter plys. Derfor var der ikk andre end mig oppe ovenpå og det jeg så mener var en ånd. Er ret sikker på den ånd deroppe var drilsk men oss ku være ond når den blev nok irriteret.

Anden gang var oss noget med min oplader. jeg ladede min mobil op om natten og havde puttet den i stikket og i mobilen som lå på min seng- pludselig gav det et bumb og opladeren røg ud af væggen.. jeg turde ikk røre mig men tændte alligevel lyset og satte den til igen...

En anden dag rendte min bror rundt oppe ovenpå og jeg sad med fødderne ud over min fodende på sengen så jeg ikk rørte gulvet,,, pludselig begyndte det at ryste rundt omkring og min lillebror kom ind af døren og samtidig med at han åbnede døren tog noget fat i benene på mig.. ku se der var noget der holdte fast.. da jeg skreg stoppede den

har oss mistet batterier fra en betjener oppe på det værelse..
    min mor sov engang i stuen da hun havde dårlig fod og ikk ku gå op af trappen. Hun sagde at hun vågnede ved at noget kom løbende rundt i rummet og lige hen i hovedet på hende..

var engang på et gammelt slot hvor jeg kom ind i et rum, hende ved en væk stod der en dame i en smuk kjole. jeg regnede med at hun var klædt ud til at skulle ligne en der havde boet der. kiggede om på min veninde for at vise hende at damen som stod der. så var hun væk og jeg kiggede efter hende men ku ikk se hende. senere blev der fortalt om det sted hun havde stået. Der havde været en dame muget inde af sin mand engang. jeg spurgte ham der som fortalte om hun så sådan og sådan ud.. han kiggede underligt på mig og sagde ja og hvor jeg vidste det fra,, fortalte at hende der rendte rundt og var klædt ud jo så sådan ud. han kiggede underligt på mig og sagde at der ikk rendte nogen rundt og var klædt ud, blev lidt bange og sagde at hun jo stod lige der og pegede på hvor hun havde stået. han sagde at jeg nok havde set hendes genfærd for hun gik igen på slottet men han fortalte det kun til mig da han ellers engang havde haft et helt hold der mente at ha set hende overalt. og hun befandt sig kun der i dette rum eller i kælderen hvor en fange hun holdte af sad. da vi kom ud kiggede jeg ind af vinduerne til kældenderen og der sad hun. jeg vinkede til hende, nogle ville tro det er ren indbildning men hun var smuk, og en god kvinde,. bare uheldig,,,

har oplevet mere..

• #31   3. jul 2009 Det er for vildt - spændende smiley

Kommentér på:
Tror du på spøgelser ?

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce