{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
827 visninger | Oprettet:

Smit med glæde {{forumTopicSubject}}

Traskede du rundt med et ”Smil – det smitter” hjerte-klistermærke på jakken engang i 70´erne? Virussen er tidsløs: Smil smitter!

Det er så lidt, der skal til. Et kompliment til en kollega, der har en flot trøje på, et opkald til en veninde, du ikke har talt med længe, eller ønsket om en god dag til buschaufføren og kassedamen.

Forleden lod jeg tøjbunker være rod - og opvask være uvaskede tallerkener. Pludselig befandt jeg mig ved stuebordet og tog de mange, farverige postkort frem, som jeg af en eller anden grund altid føler, jeg må forlade cafeerne med.

Og så skrev jeg, hvorfor jeg holdt af folk med eksempler fra ting, vi har oplevet sammen. Humoristiske, udfordrende eller gribende oplevelser – bare beskrevet i punktform.

Det gav energi og et smil på læben, og reaktionerne var overvældende. De inficerede skrev søde mails tilbage eller ringede, og en enkelt sendte en brugt bog, som hun længe havde tænkt, jeg ville elske.

<b>Har du hjulpet en fremmed i dag eller gjort en forskel for en, du holder af? Hvis ikke så tag og gør det - det er en super følelse! :o)


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Smit med glæde
  • #1   15. maj 2009 Ja det er rigtigt at det hjælper på humøret at gøre andre glade....

  • #2   15. maj 2009 <i> ... Jaah helt sikkert.. smiley smiler ..

  • #3   16. maj 2009 JA Dèt noget af det bedste man kan gøre.....også for sig selv...får mange gode oplevelser ved at gøre noget for andre...

  • #4   16. maj 2009 Smiler og ja det hjælper og smitter:)

  • #5   16. maj 2009 dèt gør det NEMLIG....

  • #6   17. maj 2009 Ikke for at lyde frelst, men så går jeg faktisk tit og er den lille sameritaner.
    I næsten 1 år har jeg hjulpet min nabo (far til en af mine bedste venner som blev myrdet sidste år) med at komme med øl og en flaske vermouth eller bare lidt mad og gik over til ham for en lille snak. Han er flyttet i ældrebolig et godt stykke herfra, men han sagde til sine døtre at han ikke ville flytte, for hvad så med min Mie-nabo. Nu ringer vi sammen, og jeg tager snart ned og besøger ham.

    Den andan dag var min søns kammerat på knap 11 år alene hele dagen, så kom forældrene hjem for derefter at tage i biografen. Drengen fortalte min søn inden han gik, at han ikke måtte have sin telefon, måtte ikke gå nogen steder og måtte ikke få besøg. Hen på aftenen blev jeg bekymret (da min søn havde fortalt det) og gik over og bankede på. Ok, han havde så fastnettelefon, men jeg sagde til ham, at han næste gang skulle spørge om ikke han kunne være hos os, hvis forældrene skulle noget om aftenen. Idag kom han så og sagde, at hans far sagde det var nok en god ide, og drengen strålede smiley

    Når jeg står i kø oppe i supermarkedet, smiler jeg altid til de andre i køen, kommer med små vittieg bemærkninger o.s.v., og så går køtiden hurtigt og man vinker og siger hej på vej ud af butikken :-))


  • #7   17. maj 2009 Miemiv - synes ikke du lyder "frelst", men mange kunne måske "lære" noget af det du gør - så ville det være lidt rarere at være blandt folk og synes det er fantastisk at du tilbyder at drengen kan være hos jer om aftenen når forældrene ikke er hjemme :o)

    Jeg er nu som regel også høflig i butikker, sig både hej og farvel og ha en god dag eller i lige måde, selvom det er ren rutine , så synes jeg alle burde gøre det.

    Det er ofte de små ting i hverdagen som er med til at gøre den lidt lysere.

    Og det du gør/ har gjort hjælper også andre og ikke kun dig selv. Så tager hatten af for dig :o) ( hvis jeg havde sådan en på hehe)


  • #8   17. maj 2009 Mie enig med Jeanette. De små ting betyder meget. Kan dog være lidt bekymret for din søn´s kammerat. Han lyder ikke til, at have det godt:(

Kommentér på:
Smit med glæde

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce