{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
935 visninger | Oprettet:

Sæbeopera fra virkeligheden :o) {{forumTopicSubject}}

Det er lang, men sjov læsning hehe

Her følger korrespondancen mellem en gæst og
personalet på et hotel i London.

Kære stuepige,
Vær venlig ikke at lægge flere små stykker sæbe i mit badeværesle, da jeg har medbragt egen sæbe. Fjern venligst de 6 uåbnede sæber fra hylden under badeværelsesskabet, samt de 3 sæber i brusekabinen. De er i vejen.

Tak. S. Berman

Kære gæst i værelse 635,
Jeg er ikke deres sædvanlige stuepige. Hun kommer tilbage imorgen, Torsdag, efter sin fridag. Jeg har fjernet de 3 sæber i brusekabinen, som de bad om. Jeg flyttede de 6 andre sæber og lagde dem oven på Kleenex - beholderen, hvis De nu skulle fortryde. Desuden har jeg lagt de 3 nye sæber, som vi ifølge ledelsens instrukser skal lægge hver dag. Jeg håber de er tilfreds med det.

Kathy, Deres stuepige.

Kære stuepige - jeg håber De er min sædvanlige stuepige. Kathy har tilsyneladende ikke vist Dem mit lille brev angående de små sæber. Da jeg kom tilbage til mit værelse i aftes så jeg, at De havde lagt 3 sæber på hylden under badeværelsesskabet. Jeg skal bo her på hotellet i 2 uger og har medbragt egen sæbe, så jeg kommer ikke til at bruge nogle af de sæber der ligger på hylden. De ligger i vejen, når jeg skal barbere mig, børste tænder osv. Vær venlig at fjerne dem, tak.

S. Berman

Kære Hr. Berman,
På min fridag i Onsdags lagde min afløser 3 hotelsæber, som vi er instrueret i at gøre. Jeg flyttede de 6 sæber, som var i vejen for Dem på hylden og lagde dem i brusekabinen, hvor Deres egen sæbe var. Jeg stillede Deres sæbe i badeværelsesskabet af hensyn til Deres bekvemmelighed. Jeg fjernede ikke de 3 reservesæber, som altid ligger i badeværelsesskabet til nye gæster, eftersom De ikke protesterede mod dem, da De checkede ind i Mandags. Lad mig vide, hvis jeg kan være til yderligere hjælp.

Dotty, Deres sædvanlig stuepige

Kære Hr. Berman,
Hotellets underdirektør, Hr. Kensedder, meddelte mig i eftermiddag, at De havde ringet til ham i går aftes og udtrykt Deres misfornøjelse med stuepigernes arbejde. Jeg har nu sørget for, at De får en anden stuepige, og jeg håber De vil modtage min beklagelse af det skete. Hvis De har yderligere klager, er De velkommen til at kontakte mig direkte, så jeg kan tale med personalet. Ring lokalnr 1108 mellem 08.00 - 17.00.

Tak. Elaine Carmen, Oldfrue

Kære Fru Carmen,
Jeg har ingen mulighed for at kontakte Dem telefonisk, da jeg forlader hotellet kl 07.45 og ikke vender tilbage før kl 17.30 eller 18.00. Det var derfor, jeg ringede til Hr. Kensedder i går aftes. De var allerede gået hjem. Jeg spurgte blot om Hr. Kensedder kunne gøre noget ved alle de små sæber! Den nye stuepige, som jeg har fået, må have troet , at jeg var ny gæst, for hun lagde både 3 sæber i badeværelsesskabet foruden 3 sæber på hylden under det. I løbet af 5 dage har jeg nu fået ikke mindre end 24 sæber. Hvorfor gør De det her mod mig?

S. Berman

Kære Hr. Berman,
Deres stuepige, Kathy, er nu blevet instrueret i ikke at lægge nogen sæber til Dem samt at fjerne ekstrasæberne. Hvis jeg kan være til yderligere hjælp, kan De kontakte mig på lokalnr 1108 mellem 08.00 - 17.00

Tak. Elaine Carmen, Oldfrue

Kære Hr. Kensedder,
Min egen private sæbe er væk. Den er blevet fjernet fra mit badeværelse sammen med alle de andre sæber. Jeg kom sent hjem i går og var tvunget til at bestille 4 små luksussæber via room - service.

S. Berman

Kære Hr. Berman,
Jeg har informeret vores oldfrue, Elaine Carmen, om Deres sæbeproblem. Jeg kan ikke forstå, hvorfor der ikke var nogen sæbe på Deres værelse, da vore stuepiger er instrueret i altid at lægge 3 sæber, hver gang de rengør et værelse. Der vil umiddelbart blive rettet på det. Jeg meget det skete.

Martin L. Kensedder, Underdirektør

Kære Fru Carmen,
Hvem fanden har efterladt 54 små sæber i mit badeværelse? Da jeg kom hjem i går aftes lå der 54 sæber! Jeg vil ikke have Deres forbandede hotelsæber, jeg vil bare have min egen private sæbe ( bath-size). Vær venlig at levere den tilbage til mig!

S. Berman

Kære Hr. Berman,
De klagede over for meget sæbe på Deres værelse, så jeg lod alt sammen fjerne. Derefter klagede De til Hr. Kensedder over, at alt sæben var væk, så jeg lagde personligt det hele tilbage. De 24, som var blevet fjernet, og de 3 daglige sæber. Jeg kender ikke noget til de 4 luksussæber. Tilsyneladende vidste, Kathy, Deres stuepige, ikke, at jeg allerede havde lagt sæberne tilbage , så hun efterlod også 24 sæber plus de 3 daglige sæber. Jeg ved ikke hvorfor De tror at vores hotel har store sæber. Alligevel er det lykkedes mig, at finde nogle bath-size Ivory, som jeg nu har lagt på Deres værelse.

Elaine Carmen, Oldfrue

Kære Fru Carmen,
Blot en lille oversigt, for at holde Dem ajour med min sæbestatus. Idag har jeg følgende:

På hylden under badeværelsesskabet: 18 sæber
Oven på Kleenex - beholderen: 11 sæber
På selve værelset : En pakke med 3 sæber, en pakke med med 4 Ivory-flasker i hotelstørrelse, samt to pakker med i alt 8 sæber.

I badeværelsesskabet: 14 små sæber
I brusekabinen: 6 sæber - godt fugtige!
I venstre hjørne af badekarret: En luksussæbe, let brugt.
I højre hjørne af badekarret: 6 små sæber

Vil De venligst bede Kathy om, at hun, når hun gør rengør værelset, stabler sæberne pænt, og at hun tørrer dem grundigt. Gør hende opmærksom på, at stabler med mere end 4 sæber har en tendens til at vælte. I øvrigt kan jeg pege på, at min vindueskarm i værelset forsat er tom, og den vil nok passe godt til kommende sæbeleverancer. En sidste ting - jeg har indkøbt endnu en sæbe, der er magen til min egen oprindelige, og den deponere jeg i hotellets sikkerhedsboks så evt fremtidige misforståelser kan undgås.

S. Berman

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Sæbeopera fra virkeligheden :o)
Kommentér på:
Sæbeopera fra virkeligheden :o)

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce