916 visninger
|
Oprettet:
Er vi alene? {{forumTopicSubject}}
Er vi helt alene i universet?
Findes der mon liv et andet sted?
Livets opståen på en planet kræver:
- en sol i en passende afstand
- en solen der skinner jævnt
- at der ikke er for varmt eller for koldt
- at der er vand
- at der ikke er kraftige storme
Mon disse betingelser findes andre steder i universet end på jorden?
Jeg tænker at vi umuligt kan være de eneste i hele universet - det er så uendeligt stort og vi kan kun "se" en brøkdel af det. Så hvorfor skulle der ikke være liv et andet sted?!
Hvad tror i?
nov 2008
Følger: 84 Følgere: 92 Katte: 3 Emner: 1.619 Svar: 5.096
feb 2007
Følger: 42 Følgere: 40 Katte: 8 Emner: 57 Svar: 678
jeg tror ikke på gud, ikke særlig meget alternativ behandling andet det dokumenterede, tror ikke på genfødsel, spøgelser mv......men joker ofte med det, fordi jeg kan tillade mig det, fordi jeg ikke tror på det.
På mit job har vi igennem 2 år været chikaneret af en kollega, som sletter vigtige arrangementer i vores kalender, ændrer på vores vagtplaner så vi eks står til afspadsering eller er syge flere uger frem i tiden, lægger kølevarer i div. kasser så det er ødelagt når det findes, fjerner nøgler fra vores sikrede og aflåste nøgleskab, fjerner personalets ting og sætter dem på div. reoler mv...jeg kan blive ved de næste timer, hvis I vil vide alt.
Jeg har de sidste 1½ joket med, at det nok er "den gamle kone", mest fordi jeg syntes det var total grotesk, at en kollega chikanerer en arbejdsplads sådan - Den gamle kone var en "sur" kone, som ikke ville have, at der blev bygget en ny institution på hendes grund. Hun har udstykket rigtig meget jord fra hendes gamle gård, men ville ikke mere nu, så vi kunne ikke udvide institutionen desværre. Så planerne blev droppet - men for nogle år siden er hun så gammel, at det på en eller anden måde lykkes at få noget jord fra hende. Hendes gård blev revet ned for 2 år siden nu, og grunden er nu klar til at kommunen skal bygge nyt rådhus. Vi har så fået bygget vores institution på noget af hendes tidligere grund, som var på samme tid som hendes eget hovedhus....det er 2½ år siden nu.
Vores nye nattevagt, som ikke aner noget om alle de her chikanerier, fortæller en morgen til rapport, at der var en af beboerne som var kommet op flere gange om natten, og gået frem og tilbage på gangene - men hun havde ikke kunne finde ud af hvem det var - og hun har haft flere besøg af beboer om natten - men har ikke taget særlig notits af det...men en dag fortalte jeg hende om alle vores chikanerier, og hun mener helt og holdent på, at det ikke er et personale men den gamle kone....
så lørdag morgen, da hun var på vej hjem efter natten, stod hende og jeg og snakkede. Kontordøren står åben med en stol som holder - og pludselig går dørene i - INGEN er der og håndtaget er ikke i bund....men stolen skubbes bare til side mens døren trækkes i....FØJ jeg blev hvid i hovedet og fik kuldgysninger over hele kroppen. Jeg blev helt mundlam, og selv om Anja ikke havde kunen se det, fra hvor hun stod, sagde hun bare kold og roli..."nå var det bare døren som gik i, selv om stolen ellers spærrede" - jeg måtte sige, at det var det - og hun sagde "hvad sagde jeg, at det er et spøgelse - du tror jo ikke på det"...og så fortalte hun flere af hendes oplevelser bla med, at persiennerne på kontoret en sen aften til rapport stod og flaprede vild frem og tilbage som om en ruskede i dem - og de var 2 personaler som oplevede det 2 aftner i træk....
Ja jeg må indrømme, at jeg ellers ikke tror på noget mellem himmel og jord - MEN jeg kan desværre ikke bortforklare den hændelse lørdag... om end jeg ville...for jeg tror jo ikke på "den gamle kone"
Heidi
feb 2008
Følger: 27 Følgere: 67 Katte: 7 Emner: 22 Svar: 1.733
nov 2008
Følger: 84 Følgere: 92 Katte: 3 Emner: 1.619 Svar: 5.096
Liv er jo også små dimser (ej, jeg kender ikke ordet hehe ) men de har jo fundet fossiler andre steder end på jorden og det betyder at der har været liv engang. Det betyder ikke at det er en intelligent livsform.
Her på jorden er alt liv opbygget omkring grundstoffet kulstof, men vi ved jo ikke om der er andre former for grundstoffer liv kan baseres på.
Er vi alene?
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside