Måske en ny hunkat??? {{forumTopicSubject}}
Jeg går og overvejer at købe mig en hunkat (på et tidspunkt, når jeg har fundet den rigtige) med stamtavle, der kan passe godt sammen med Balder. Men jeg ved ikke ret meget om Persere endnu og ved ikke hvad jeg skal gå efter.
Jeg er ikke interesseret i en fuldstændig fladnæset perser med vejrtrækningsproblemer. Det er fint med mig at en "rigtig" perser skal se sådan ud... mine skal bare ikke
Er der andet med perseres bygning, jeg skal være opmærksom på?
Hvilken farve ville i syntes hun skulle være, når han er en sølvkat (ns 12) og jeg gerne vil have lidt flere muligheder for farver end jeg har med Luna (som også er sølv, men uden stamtavle)?
Hvad koster en fertil hunkat? Ved godt det er et vidt begreb, men måske kan i fortælle hvad i tager for jeres.
Pfhtfh
Trine
feb 2007
Følger: 42 Følgere: 40 Katte: 8 Emner: 57 Svar: 678
jeg syntes du skal melde dig ind i Sølvkatten på www.solvkatten.dk og så vil du kunne få noget mere viden om din race.
Gå på shows og finde en opdrætter, som har den type kat ,som du godt kan lide. Óg find en opdrætter, som gider sætte dig ind i tingene, og hjælpe dig på vej til at blive en dygtig og god opdrætter.
Så er der en masse regler for katteopdræt - dem syntes jeg du skal sætte dig ind i, og overveje om du kan finde ud af det - jeg mener ikke bare, at katteopdræt er for alle og undværd.
Du har ansvaret for dit afkom, og dine killingekøbere skal have de bedst mulige killing og oplevelse, og det forudsætter også, at de køber den hos en seriøst og dygtig opdrætter.
Held og lykke
Hilsen Heidi og birmabanden
Birmaopdrætter igennem 12 år
okt 2006
Følger: 12 Følgere: 9 Emner: 56 Svar: 1.547
Er du fremme i skoene, så får du en blå golden....
I Sverige/Tyskland kan man sagtens finde en klassisk Perser - med næse som for 20 år siden
maj 2007
Følger: 31 Følgere: 30 Katte: 5 Emner: 28 Svar: 754
Mange tak for råd so far. Jeg har læst mig igennem det meste af reglerne for katteopdræt og syntes at jeg et langt stykke hen ad vejen kan være med... Nu har jeg jo ikke 10 (hmmm endnu?) så pladsprobemer får jeg ikke med det samme
Måske en ny hunkat???
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside