{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Farve pint
  • #1   17. jun 2007 Jeg kan godt blive lidt bekymet for, at pelskvaliteten i længden bliver forringet.
    Jeg kan "frygte" at nogle vil satse mere på pelsfarve og mæønster, frem for kvaliteten, men hvis folk er opmærksomme på kvaliteten, så synes jeg det er en god ting...

Jeg ved det - jeg er lidt "underlig" i min formulering, men jeg kan sagtens forstå dem der opdrætter andre racer, hvor farve og mønster spiller en væsentlig rolle, men samtidig tænker jeg også at den norske skovkar jo ER en naturkat, hvor farver ikke spiller den store rolle, i forhold til overlevelse..
    Forstå mig ret ;-))))

Jeg er ikke 100% vild med det, men så længe det ikke er mere end 5 point, så gå det forhåbentligt ikke helt galt....

• #2   17. jun 2007 Jeg synes også kvaliteten er mere vigtig hos NFO'er. Cabotines pels, er lidt for blød, hvor Flimmer hun er blevet parret af, har en mere "grov" pels. Så kvaliteten kan komme lidt op igen.

5 point er ok i visse omfang, evt, hvor farven er perfekt. Men det skal ikke have noget at gøre med farvefordelingen. Jeg vil sige at det skal være farvens kvalitet og mønsterets kvalitet efter dens tabby nr. smiley

• #3   17. jun 2007 Ja jeg håber nu også at vi passer på vores kvalitet, men jeg tror nu også at når nogle dommer har stået med 2 lige gode katte så har du nu nok valgt den flotteste men har ikke kunne sige det højt.

• #4   18. jun 2007 Du glemte hagen.. smiley Den kan heller ikke blive stor nok, kattene kan ikke blive lange og store nok. Det ender jo med at NFO bliver større end MCO..

• #5   18. jun 2007 Jammen i følge standarden SKAL ørene være store, bredde ved basis og tilspidsede i toppen. Profilen SKAL være lige. Hagen stærk (hvad er så det?). Størrelsen stor osv.
    Så her syntes jeg nu ikke dommerene er langt fra standarden.

FIFé standarden
    Generelt Størrelse Stor
    Hoved Form Trekantet, hvor alle sider er lige lange; med god højde, set i profil; let rundet pande; lang, lige profil uden brud på linjen (intet stop)
    Hage Stærk
    Ører Form Store, med bredde ved basis; tilspidsede i toppen; med losse-lignende tufser og lange hår ud af ørerne
    Placering Høje og åbne, så ørernes ydre linje følger hovedets linje til hagen
    Øjne Form Store og ovale, godt åbne, let skråtstillede
    Udtryk Vågent udtryk
    Farve Alle farver er tilladt, uanset pelsfarve
    Krop Bygning Lang, kraftig bygget; massiv benbygning
    Ben Kraftig benbygning, langbenet, bagbenene længere end forbenene
    Poter Store, runde, passende i størrelse til benbygningen
    Hale Lang og busket, bør mindst nå til skulderbladene, men helst til nakken
    Pels Struktur Semilang. Den uldne underpels er dækket af en glat, vandskyende overpels, som består af lange, grove og blanke dækhår, som dækker ryg og sider. En kat i fuld pels har skjortebryst, fuld krave og bukser
    Farve Alle farver er tilladt, herunder alle farver med hvidt; undtaget er maskefarver og chokolade og lilla, cinnamon og fawn. Alle mængder af hvidt er tilladt, dvs. en hvid blis, en hvis medaljon, hvidt bryst, hvid mave, hvide poter, osv
    Fejl Generelt For små og spinkelt byggede katte
    Hoved Rundt eller firkantet hoved; profil med brud på linjen (stop)
    Ører Små ører; ører der sidder for langt fra hinanden; ører der sidder for tæt
    Ben Korte ben; spinkle ben
    Hale Kort hale
    Pels Tør pels; filtret med knuder; for silkeblød

Pointskala

Kommentér på:
Farve pint

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce