{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Vænne kat til kattelem
  • #1   16. sep 2012 Vi satte kattelemmen i den dør der blev brugt mest til at lukke ind og ud. Når de så gerne ville ud holdt vi lemmen åben i stedet for døren. Efter et par gange med det fandt de selv ud af det smiley De lod til at lære det ganske hurtigt.

• #2   16. sep 2012 Fie, her er katten vant til vinduet...
    igår var han meget skræmt over kattelemmen og ville absolut ikke i nærheden af den. Kunne slet ikke lokkes igennem den og var gal over at blive holdt. Jeg tænkte, det ikke var en god idé at presse ham igennem den, da han så bare vil føle lemmen som en trussel og noget farligt.

• #3   16. sep 2012 ah okay. Du har ret i at man ikke skal tvinge dem igennem. Det vil blot give en negativ følelse knyttet til lemmen.

Hvis ikke det er for koldt, hvad med at binde lemmen op med noget snor/tape så den står åben? Før eller siden må missen jo opdage at der er et hul smiley Jeg mener at huske vores var nogle uger om at lære det. Selvom jeg synes det var hurtigt er det jo stadig noget tid.
    Man skal selvfølgelig også huske at stoppe med at lukke dem ud som de er vandt til. Ellers har de jo ingen grund til at bruge lemmen smiley

• #4   16. sep 2012 Vi har nok brugt den lidt "hårde" metode. Først har vi lempeligt skubbet katten igennem lemmen, mens vi holdt den åben for den. Efter nogle gange med det, har vi simpelt hen skubbet kattens hoved forsigtigt imod lemmen, så de fandt ud af at de altså godt selv kan få den åbnet, ved at skubbe med snuden. Det har vores kvikke katte altså meget hurtigt lært :o)

• #5   17. sep 2012 Tjaahh jeg skubbede ham da osse ud den første gang.
    Så havde han lært smiley

• #6   17. sep 2012 Haha.. der kommer nogle vaeldig fine billeder i mit hovede naar jeg laeser det i skriver smiley
    Det er dog rart nok at vide de ikke tog skade og de stadig laerte det.

• #7   17. sep 2012 Hehe, ja, jeg tror vejen frem er at holde lemmen helt åben og lukke vinduet så skal han nok finde ud af at komme ud og sikkert også komme ind igen:-)
    Tak for jeres svar!

• #8   17. sep 2012 Alt denne snak om kattelemme har fået mig til at støve et gammelt klip af og lagt det op her på KG.
    Selvom det var lidt synd synes jeg det var enormt morsomt hver gang http://www.kattegalleri.dk/video/diverse_kat/9752-janus_og_kattelemmen

• #9   18. sep 2012 Ret sødt smiley
    Hvor gammel blev Janus ?

Jeg har en kat på 13 år, som er overvægtig, da hun har sultet i mors mave og som misling - indtil videre har hun aldrig haft en sygedag: "fit as a fidle"..

• #10   18. sep 2012 Han naaede at blive en 10-11 aar. Der havde vaeret en fremmed kat i omraadet noget tid som havde terroriseret ham saa han havde det ikke nemt. Det kostede ogsaa en tur til dyrlaegen for at blive lappet sammen.
    Det er dog ikke til at vide hvad der skraemte ham den dag, men han kom hurtigt ind af kattelemmen og faldt om paa stue gulvet. det kunne lige saa vel have vaeret en jagt efter de smaa spurve det gjorde det.

Men han havde ellers haft det godt. Maaske lidt for godt smiley Det er dog det der kan vaere ulempen ved kattelemme. Der er ogaa aabent for fremmede katte medmindre man har saadan en smart en med chip.

• #11   18. sep 2012 Det kan godt være et problem med fremmede brutale katte: vi har haft en i området, som Pjevsen havde sit hyr med; han kom i en periode mindst en gang om måneden hjem med alvorlige bidsår.
    Det var efter, at Charly den hidtil dominerende kat, blev operet for kræft og derfor var for svækket til at opretholde sin position.

Men nu ser det ud til, at Pjevsen har styr på territoriet, og Charly kan leve en rolig pensionisttilværelse smiley
    Sjovt at se, når man tænker på, hvordan Charly i mange år var boss, og Pjevsen rullede sig i gruset for ham...
    Charly er osse 13 år nu.

• #12   19. sep 2012 Tja mine lærte det hurtigt , jeg åbne kun de første par gange , så kunne de , jo de er lærenemme vores misser smiley

• #13   23. sep 2012 Det går rigtig fint med kattelemmen, holdt den åben i et par dage og da han en dag var inde, lukkede vi lemmen og den fandt selv ud:-) og ind igen...

Mange tak for jeres svar!!

• #14   23. sep 2012 Hvor er det dejligt at høre smiley

• #15   24. sep 2012 Jaa, det var slet ikke så svært enda, når den rigtige metode tages i brug:-)

• #16   26. sep 2012 min havde en chip/magnet halsbånd men hun have det på ude 1 gang også smed hun det af for det gad hun da godt nok ikke at have på så vores kan alle faktisk bare gå ind og ud af smiley men hvad jeg ved af kommer der ikke nogle uønskede gæster. Dog ved man jo aldrig hvem Mille tager med hjem og natten smiley hehe

• #17   27. sep 2012 Ja mine små killinger har også lært det nu smiley

Kommentér på:
Vænne kat til kattelem

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce