{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.210 visninger | Oprettet:

råt kød... {{forumTopicSubject}}

Nu har jeg lige hørt at det vist ikke er så godt at give katte råt kød..

Hvorfor ikke?? Fx lidt rå kyllingebryst filet inden det blir tilberedt?
eller lidt okse/svinekød?

Katten er jo rovdyr, og æder jo alt muligt råt udenfor, så hvorfor må jeg helst ikke give katten lidt råt i ny og næ..

Det er første gang jeg har hørt det, og sys det lyder lidt underligt, at den helst ikke må få råt, men informer mig gerne, man kan jo altid lære lidt nyt smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  råt kød...
  • #1   14. aug 2012 Server du bare!
    Man kan ikke gardere sig mod alverdens og iøvrigt er der heller ille stor risiko omkring svinekød.
    det er virkelig godt for tænderne at spise råt.

Havde jeg en kat der gad andet end tørkost og begrænset vådmad fik min da råt og Barf

• #2   14. aug 2012 Ille = ikke

• #3   14. aug 2012 Mine katte får råt kød og klarer sig fint smiley de nyder det hver eneste gang.

• #4   14. aug 2012 Har også kun hørt godt om det.
    Så har som nybagt katteejer stukket næsen ned i køddisken nede i butikken for første gang i mit liv. (er vegetar siden jeg var barn.)
    Har dog kun holdt mig til kyllingefileter (stort hit hos Trolden) og fisk (ikke en hit, men nu har jeg en hel pakke hvide flade fisk i fryseren, så vi prøver igen, og igen), da jeg tænker at det måske ikke er så naturligt for en kat at spise dyr på størrelse med ko eller gris?
    Og så er det jo hammergodt for deres tænder at flå i råt kød, og risikoen med evt bakterier er meget lille. Hvis katten er syg kan man jo undlade det indtil immunforsvaret er på top igen. smiley

• #7   14. aug 2012 Man kan også give det tilberedt selvfølgelig, men så mister det bare ret meget af proteinerne osv.
    Bare aldrig giv tilberedt kød m. ben i - det splintrer.

• #8   14. aug 2012 Sea food til kat?
    Undskyld, jeg kaprer lige tråden - drejer den -viderebygger den, eller hvad man nu synes passer bedst.

Jeg spottede lige en pose seafood i fryseren nede i Kvickly, med alt fra kammuslinger, blæksprutte, nogle få rejer og andre skaldyr, og tænkte at det jo lignede rigtig katteguf. Kan dog ikke finde noget der kan sige hvis det er ok som kattesnack, ved godt at katte ikke skal have for mange rejer, men hvad med de andre ting?
    Kan godt lide at der er mange forskellige ting der er lige i bitesize, så jeg ikke skal stå og fedte med det, og posen var heller ikke så stor - hvis det nu viser sig at Trolden ikke er lige så begejstret som jeg... smiley

• #10   14. aug 2012 Tak. Jo, tænker også at det må vare et fint 'mellemmål'. Og det virker da logisk nok at bruge det som kattemad. Må skrive den på inkøbssedeln til næste gang.

• #12   14. aug 2012 giver hende aldrig tilberedt pga kryderier osv..det har hun ingen gavn af jo...

Hun har desværre lidt sart mave, men ELSKER små bidder af rå kylling, så syntes det er så svært at lade være med at give hende det, og så hørte jeg lige idag nemlig at det ikk er så godt at fodre med råt, og så tænkte jeg bare at det var lidt underligt, netop pga katten er rovdyr

• #13   14. aug 2012 og hun er MEGET kræsen, nægter at røre vådfoder uanset type, så juplede jo dengang jeg opdagede hun gerne vil ha lidt råt

• #15   14. aug 2012 jeg har blandt andet lavet indlægget : "dårlig mave" og der blir der rådet til ikke at give hende råt, men hun har os sart mave p.t så ved ik om råt kan gøre det værre? det ville jeg bare ikke mene..?
    men jeg kan jo være forkert på den, så derfor jeg lige spørger jer kloge mennesker smiley

• #17   14. aug 2012 ja men kan råt kød virkelig være usundt for hende, pga hun har lidt sart mave...hun får ikke råt hver dag.. og når hun får det er det et enkelt stykke på str med 5-20 kr, da hun ik gider for meget af det.. så det er jo begrænset hvormeget hun egentlig får..

er der nogen der har prøvet at gi hestekød?

• #19   14. aug 2012 hun har haft lidt bøvl med maven i lidt tid og har haft dyrlægen ind over, det er ik blevet ret meget bedre, men prøver lige at droppe alt andet og så kun fodre med tørfoder, og se om det hjælper.

Hun får ikke noget der er tilberedt altså som der er krydderier på eller andet menneskemad

• #20   14. aug 2012 Dyrlægen har ik sagt hun har sart mave, men mig smiley Dyrlægen mener det kan være pga orm, da alt i afføring osv tydede på det, og hun er lige fået den sidste pille for nogle dage siden.. dyrlægen sagde det godt ku gi lidt dårlig mave, så håber bare det er det, men det må gerne snart stoppe... det er ik diarré, men meget blød afføring for det meste

Kommentér på:
råt kød...

Annonce