1.210 visninger
|
Oprettet:
råt kød... {{forumTopicSubject}}
Nu har jeg lige hørt at det vist ikke er så godt at give katte råt kød..
Hvorfor ikke?? Fx lidt rå kyllingebryst filet inden det blir tilberedt?
eller lidt okse/svinekød?
Katten er jo rovdyr, og æder jo alt muligt råt udenfor, så hvorfor må jeg helst ikke give katten lidt råt i ny og næ..
Det er første gang jeg har hørt det, og sys det lyder lidt underligt, at den helst ikke må få råt, men informer mig gerne, man kan jo altid lære lidt nyt
apr 2011
Følger: 24 Følgere: 21 Katte: 2 Emner: 42 Svar: 2.770
Man kan ikke gardere sig mod alverdens og iøvrigt er der heller ille stor risiko omkring svinekød.
det er virkelig godt for tænderne at spise råt.
Havde jeg en kat der gad andet end tørkost og begrænset vådmad fik min da råt og Barf
apr 2011
okt 2011
Følger: 10 Følgere: 8 Katte: 2 Emner: 35 Svar: 172
jul 2012
Følger: 3 Følgere: 2 Katte: 3 Emner: 19 Svar: 668
Så har som nybagt katteejer stukket næsen ned i køddisken nede i butikken for første gang i mit liv. (er vegetar siden jeg var barn.)
Har dog kun holdt mig til kyllingefileter (stort hit hos Trolden) og fisk (ikke en hit, men nu har jeg en hel pakke hvide flade fisk i fryseren, så vi prøver igen, og igen), da jeg tænker at det måske ikke er så naturligt for en kat at spise dyr på størrelse med ko eller gris?
Og så er det jo hammergodt for deres tænder at flå i råt kød, og risikoen med evt bakterier er meget lille. Hvis katten er syg kan man jo undlade det indtil immunforsvaret er på top igen.
apr 2011
Bare aldrig giv tilberedt kød m. ben i - det splintrer.
jul 2012
Undskyld, jeg kaprer lige tråden - drejer den -viderebygger den, eller hvad man nu synes passer bedst.
Jeg spottede lige en pose seafood i fryseren nede i Kvickly, med alt fra kammuslinger, blæksprutte, nogle få rejer og andre skaldyr, og tænkte at det jo lignede rigtig katteguf. Kan dog ikke finde noget der kan sige hvis det er ok som kattesnack, ved godt at katte ikke skal have for mange rejer, men hvad med de andre ting?
Kan godt lide at der er mange forskellige ting der er lige i bitesize, så jeg ikke skal stå og fedte med det, og posen var heller ikke så stor - hvis det nu viser sig at Trolden ikke er lige så begejstret som jeg...
jul 2012
jun 2010
Følger: 1 Katte: 2 Emner: 55 Svar: 262
Hun har desværre lidt sart mave, men ELSKER små bidder af rå kylling, så syntes det er så svært at lade være med at give hende det, og så hørte jeg lige idag nemlig at det ikk er så godt at fodre med råt, og så tænkte jeg bare at det var lidt underligt, netop pga katten er rovdyr
jun 2010
jun 2010
men jeg kan jo være forkert på den, så derfor jeg lige spørger jer kloge mennesker
jun 2010
er der nogen der har prøvet at gi hestekød?
jun 2010
Hun får ikke noget der er tilberedt altså som der er krydderier på eller andet menneskemad
jun 2010
råt kød...