Kat sætter sine klør i alt? {{forumTopicSubject}}
Hej - Jeg har denne skønne kat ved navn Miss'mor. Sådan i daglig dagen er hun en utrolig dejlig kat, dog er jeg ved at være noget træt af kræet! Jeg har haft hende i efterhånden 4 år og hun sætter simpelthen sine klør i ALT! Døre, dørekarme, stole, sofa og nu også vores nye spisebord i tre. Hun har indtil videre 3 sofaer på samvittigheden, som er blevet fuldstændig smadret af hende klør, og jeg må ærlig tilstå at jeg er ved at være godt trætte af at hun splitter hjemmet til atomer (overdrivelse fremme forståelse!)
Jeg har forsøgt at "lære" hende at jeg ikke vil have det ved at skubbe hende ned, hver gang hun er blevet taget i det, hæve stemmer og sige krafigt nej, når jeg har set hende skulle til at hvæse klør i vores døre, men der er bare INTET der virker!
Hvad silvan stiller jeg op? Er virkelig træt af at vores nye sofa som vi fik hjem for blot 3 uger sider allerede har store skrammer, fordi hun skal stikke sine klør i alt
Hilsen en meget frustereret katteejer!
aug 2006
Følger: 7 Følgere: 6 Katte: 12 Emner: 5 Svar: 60
jan 2010
Følger: 13 Følgere: 35 Katte: 4 Emner: 27 Svar: 1.081
aug 2006
jul 2012
Følger: 3 Følgere: 2 Katte: 3 Emner: 19 Svar: 668
Er ret sikker på at de fleste dyrebutikker forhandler dem, ellers kan de bestilles fra zooplus.dk
http://www.zooplus.dk/ask?q=Feliway&num=20&form=Søg
jan 2011
Følger: 6 Følgere: 9 Katte: 4 Emner: 11 Svar: 331
Kan det ikke være noget tryghedssøgende adfærd, da katten samtidig med at hvæsse kløerne sætter duftspor på sofa/andet inventar og dermed markerer territorie?
Det er jo sådan naturlig adfærd for katten, men kamp-irriterende for dig
Måske lidt flere kradsemuligheder, hvis de er flere, der skal dele det?
aug 2006
aug 2006
aug 2006
aug 2006
Hmm, jeg synes måske du burde læse lidt inden under hver kat, inden du bliver negativ overrasket. Flere er hittekillinger jeg har taget til mig og flasket op, en anden har været en tilløber kat, som jeg tog til mig og fandt et nyt hjem til osv.
Om hun har været udekat? Det vil jeg ikke kalde det, hun har haft en lukket have som hun har kunne gå ud i, men det er også det.
Hun er ikke særlig begrejseret for andre katte, men jo hun har gået sammen med nogle. Men hun er en kat der trives bedst alene. Hun er meget stille og forsigtig, og er derfor er ikke til voldsom leg og fart.
aug 2010
Følger: 50 Følgere: 370 Katte: 4 Emner: 181 Svar: 7.218
Jeg har samme "problem", der er nok bare forskel på tolerancetærsklen, som der står i min profil, så må det koste en sofa eller 2 og nr. 2 er allerede efter knapt 1 år meget medtaget:)
På et tidspunkt spurgte jeg en adfærdsterapeut hvad jeg kunne gøre, for mit er ligesom gået i arv.
Svaret var:"ingenting for det anses som værende en trafikåre (dørkarmene) så du er faktisk nødt til at prøve at hænge staniol el. noget andet op som sidste forsøg inden du sætter hjørnekradsebrætter eller plexiglas eller hvad de andre brugere herinde nu har gjort.
Jeg er modstander af at klippe kløer for min egen forfængeligheds skyld, for ja, det er naturlig adfærd at de hvæsser kløer i alt.
Mine har lige fået nogle store stammer og det var skægt de første par dage, nu bruges dørkarmen igen.
De bliver spartlet ud engang imellem og så må jeg leve med det.
Sådan kan det også gå med dig.
Fordi der er oprettet så mange katte, så kan det jo være at TS har været mega-uheldig og alle katte er blevet aflivet pga. sygdom.
Det var måske pænere at spørge end at konkludere.
aug 2006
Og det er jo det jeg så ikke forstår.
aug 2006
Ja, det slides, men da hun havde hendes kradsetræ der gik hun jo også amok på sofaen?
aug 2010
Følger: 50 Følgere: 370 Katte: 4 Emner: 181 Svar: 7.218
dec 2011
Følger: 4 Følgere: 2 Katte: 1 Emner: 1 Svar: 1.018
dec 2011
Følger: 4 Følgere: 2 Katte: 1 Emner: 1 Svar: 1.018
jul 2012
Følger: 3 Følgere: 2 Katte: 3 Emner: 19 Svar: 668
http://www.zooplus.dk/shop/kat/kradsetrae/kradsetrae_giant/263880
Nu er Trolden stadig en lille 2 kg killing, men min søn på 2 år og knap 12 kg har varet oppe i det uden at det ens var på vej at vælte. Regner med at det vil overleve to MCO'er i et stykke tid...
mar 2008
Følger: 9 Følgere: 7 Katte: 5 Emner: 2 Svar: 30
Kat sætter sine klør i alt?