{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.245 visninger | Oprettet:

Lea M
Lea M
Følger: 1 Katte: 5 Emner: 4 Svar: 14

indfangning af kat {{forumTopicSubject}}

Hej Kattegalleri

ja jeg søger nogle gode råd.

hvor jeg bor er der blevet set en kat, hver gang vi har prøvet at snakke til den er den løbet sin vej.

vi så i den lokale avis at der var en kat der efterlyses. vi ringede til ejer og hun kom og fik et kort glimt af den igår og er næsten sikker på det hendes,

desværre har katten været væk i 6 uger og er forfærdelig sky
det en indekat, hvor den stak af da en maler glemte at lukke et vindue/dør.

hvordan får vi fat i den vi ved hvor den holder til og ved en route den tager.

jeg har tænkt på en fælde, men det koster meget at låne af internat:-(

vi har også prøvet at lokke med foder men den vil ikke frem.

så har i nogle gode råd eller evt en fælde vi må låne??

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  indfangning af kat
  • #1   4. aug 2012 Har du prøvet at kontakte kredsformanden i dyrenes beskyttelse i det område hvor du bor??
    Hvis ejer er intresseret i at få katten igen, så vil hun vel også betale??

• Futte S
    Futte S Tilmeldt:
    jul 2012

Følger: 1 Svar: 28
    #2   4. aug 2012 Jeg lånte en fælde af mit dyrhospital (mod depositum og et mindre beløb) men det er AFGJORT nogen af de bedste penge jeg har givet ud - og min kat havde været løs i mit eget område i 4 mdr og jeg så ham stortset dagligt men han var bange.

Fælden op med guf i og 2 max 3 dage efter var han gået i den.

• #3   4. aug 2012
    Heidi **Hvis ejer er intresseret i at få katten igen, så vil hun vel også betale?? **

Ja, også min første tanke. Når hun har bekostet en annonce i avisen, vil hun nok også hellere end gerne betale for lån af fælde. Og ejeren kan vel også selv være til stede og hjælpe med at fange den, når hun ved hvor katten er....
    Inges KAttehjem låner fælder ud, så vidt jeg ved.

Jeg krydser fingre for, at katten snart er hjemme igen!

• #5   4. aug 2012 Hun har lånt fælder, den ene gang gik en kat i fælden, men ikke hendes. Det var dog et andet sted.
    Men det svært hele tiden at ligge ud når man er på kontanthjælp, som ejeren er og det jo ikke engang helt sikkert det hendes kat.

Jeg lovede bare ejer at spørge om råd herinde, da hun ik selv har internet.

• #6   4. aug 2012 prøv at kontakte teknisk forvaltning på kommunen, nogle kommuner låner fælder ud gratis.. man skal bare selv betale eventuelle udgifter der måtte være på katten efter indfangning, men det skulle jo ikke være noget problem i denne situation

• #7   4. aug 2012 Sæt noget mad ud og hold øje med den.. når den kommer så snak med den så får den tillid til dig.. Jeg er selv ved at gøre en killing tam på den måde nu og det virker.. ellers en mår fælde den virker også..

• #8   4. aug 2012 Lea, jeg synes da heller ikke at du skal lægge ud for ejeren. Hun må da selv få fat i en fælde (igen), og så er det kun dejligt for alle (inklusive uheldige katte, der går i fælden) at du vil tjekke fælden smiley

Jeg håber det ender godt.

• #9   5. aug 2012 Jeg vil gi rådene vidre til ejeren:-)

Jeg håber også det ender godt for ejer savner sin kat.

• #10   5. aug 2012 Så krydser vi fingre, og håber på en god opdatering.

Måske er katten så sulten at det kan det lykkes hende at lokke katten til sig en rolig aften, hvis hun har noget velduftende mad med sig (og en transportkasse).

Og så synes jeg forresten det er rigtig dejligt at du vil hjælpe, Lea :-). Hvis det var min kat, ville jeg i hvert fald være for evigt dybt taknemmelig over, at nogen ville hjælpe med at få ham hjem.

• #11   20. aug 2012 Så der nyt:-D

Det lykkes hende at indfange katten smiley hun sendte os et takkekort hvor hun skrev at hun var taknemlig for vores hjælp og havde det ikke været for os og en anden dame, så havde hun nok ikke fået fat i ham.

• #12   20. aug 2012 Tak for opdateringen.
    Godt at det lykkedes. Og godt at vide, at der findes mennesker, der vil hjælpe med at få en bortløben kat hjem.

Thumbs up til dig fordi du hjalp smiley

• #13   23. aug 2012 hvis en af mine katte løb væk, ville jeg også håbe der var nogle søde mennesker som ville hjælpe.

"vær mod andre som du selv vil behandles" det mit motto.

men det var nu lidt underligt at stå og kalde prut, det hed katten nemlig smiley

Kommentér på:
indfangning af kat

Annonce