Flytte sammen med ny kat, hjælp!! {{forumTopicSubject}}
Hej alle sammen
Min kæreste og jeg vil gerne flytte sammen, men vi har begge to hver vores kat og vi kunne godt bruge et råd til hvordan det bedst kan lykkes.
Jeg er desværre selv meget skeptisk over for det, da jeg tidligere fik en lille hankilling, som bestemt ikke kunne sammen med min nuværende hunkat. Han jagede hende meget rundt, sprang op på ryggen af hende med kløer, og lå på lur bag kattebakken, så hver gang hun skulle derud, angreb han hende. Det har så resulteret i at hun begyndte at tisse alle andre steder og blev meget stresset, da hun aldrig kunne være i fred.
Det endte så med at jeg måtte give ham væk.
Min kærestes kat er som sagt en hankat, en meget stor en af slagsen og jeg er bange for at det samme vil ske igen. Han kan godt finde på at angribe fødder og bide, når man aer ham og det minder meget om den lille killing jeg havde.
Har I et godt råd til hvordan man kan få de to nye katte til at enes?
Det skal lige siges at det vil være mig der flytter ind i hans hjem, så vil det skabe problemer at der kommer en ny kat ind i hjemmet, når det er hankattens territorium eller har nogen af jer gode erfaringer med det? Jeg håber I kan hjælpe.
Mvh Christina og Bella
jan 2012
Følger: 1 Katte: 2 Emner: 3 Svar: 13
dec 2011
Følger: 7 Følgere: 6 Katte: 2 Emner: 92 Svar: 533
Måske skulle du prøve at tage din kat med hjem til ham, når I nu alligevel skal bo der.... - Og så skal de vist være lidt i hver deres rum, så de kan lugte hinanden... Jeg ville købe Feliway med det samme.... Tror også det ville være en god ide, at ligge et stykke tøj hos din kæreste med lugt fra din kat.
De mere erfarne katteejere har sikkert mange flere gode råd. Læser med på sidelinien.
dec 2011
jul 2008
Følger: 50 Følgere: 46 Katte: 28 Emner: 3 Svar: 540
er de begge voksne katte....???
killinger er meget mere livlige end en voksen kat er.... kan godt være din kærestes kat angriber jeres fødder det er formodenlig leg kan være han keder sig....
vil mene det ikk burde være noget problem der vil altid være lidt hvæsen og brummen i starten men det er meget normalt....
jan 2012
Følger: 1 Katte: 2 Emner: 3 Svar: 13
Til Rikke; Ja de er begge kastreret/steriliseret og min kat er ca. 4-5 år gammel og hans kat er 1½ år gammel. Måske er der så stadig lidt killing i ham, han bider sådan set heller ikke hårdt, men han kan godt få fat med kløer, så det bløder.
Jeg er bare bange for at han vil angribe min kat og være efter hende også
dec 2011
Tag din egen kattebakke med eller køb en ny ud til din kæreste, så I har 2...
Ofte vil katte ikke bruge samme kattebakke...
dec 2011
Hvornår planlægger I at flytte sammen...?
dec 2011
Christina: Du kan gemme lidt af din kats brugte grus i en pose og komme i kattebakken øverst, når I er flyttet. Så har hun sin lugt med... Det er jo ikke kun hans kat, der skal byde velkommen, om man så må sige - Hun skal også kunne nikke genkendende til noget... Og måske have sin katteseng/tæppe eller lille kradsebræt med så der er noget af hendes... Det vil hankatten nok også synes er spændende. Når jeg bsøger min kæreste, så er hans kat helt vild med min sportstaske - Den ligger mine egne katte på, og når jeg har stilt tasken på gulvet hos min kæreste, så ligger hans kat sig på den med det samme.... Ved ikke helt hvad det betyder, men de kan da lugte, der har været en anden kat.
dec 2011
maj 2012
Følger: 2 Følgere: 61 Katte: 4 Emner: 73 Svar: 9.105
dec 2011
maj 2012
jag havde 2 kastrat drenge som var bedste vender i 2år, jeg havde også en lille tøs som var venner med begge drenge, en dag gik der noget galt mellem drengene og de var ikke til at stoppe, de blev aldrig GODE venner igen, den som det gik ud over fik så pauser på soveværelset( dengang havde jeg ikke katte på soveværelset) og det fungerede ok
dec 2011
maj 2012
jul 2008
Følger: 50 Følgere: 46 Katte: 28 Emner: 3 Svar: 540
dec 2011
jul 2012
Følger: 1 Emner: 8 Svar: 64
Det gik ikke så godt.
Deres Luna virkede bange og stresset, selvom hun er en stor misser. Hun var ikke i vante omgivelser og de var to.
Lille Anton gjorder sig stor som aldrig før, og der bliver knurret og væst af os alle.
Felix var dog rigtig nysgerrig og mere modig, og turde kom lidt mere tæt på, men var Luna ikke helt tilfreds med.
Hun var her i et par timer. Men tror sådan noget tager tid. Det ikke noget der bare lige lykkes sådan og alle katte er forskellige. Det skal nok komme med tiden
Tror ihvertfald bare jeg vælger, at min søster bor hos mig og passer Felix og Anton imens jeg er på ferie
maj 2012
Flytte sammen med ny kat, hjælp!!