{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.403 visninger | Oprettet:

Hjælp! Min kat angriber! {{forumTopicSubject}}

Hej alle, jeg er en pige på 14 ved navn Laura. Vi er en husholdning på tre ( Min far, hans kæreste og jeg)
Vi har en treårig kastreret inde-han-kat ved navn Bailey.

Vi har haft dette problem lige siden vi fik ham.
Problemet ligger i at han uden varsel kan springe op og gribe fat i ens ben, og bide og kradse.

Vi har også oplevet at han pludselig bare går hen og bider en hvis man nu forsigtigt kæler ham, eller blot sidder med ham på skødet.

Det sker for det meste om aftenen når han kommer op og køre. Man kan godt se det på ham når han lægger an til angreb, ved at pupillerne bliver store. Men han kan angribe uden varsel og vi kan ikke gå rundt i huset uden at have en frygt for at han gør det igen,

Så nu spørger jeg om råd til hvad vi kan gøre for at forhindre ham i at lade sin energi og aggression gå ud over os. smiley

For jeg vil for alt i verden ikke skille mig af med ham! Han er min tredje kat, første indekat. Jeg tror selv at problemet kan ligge i understimulering, men jeg vil gerne bede om råd til at ændre hans adfærd smiley

Jeg er åben for alle forslag! - Tak på forhånd.

Mvh. Laura.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hjælp! Min kat angriber!
  • #1   29. jul 2012 Har han mulighed for leg, kradse-miljø osv?
    Og leger du/i med ham når han får sine aktive ''aften-flip''?

For hvis ikke, bunder det nok ud i at han mangler noget at afreagere på. smiley

• #2   29. jul 2012 For mig lyder det som en aktiv kat, der bare er legesyg. smiley

• #3   29. jul 2012 Ja smiley vi bor i en to etagers lejlighed med en mini altan som han nyder at bruge lidt af sin tid på. F.eks i dag da vi kom hjem efter en tur til sjælland forsøgte jeg at lege med ham, men efter et lille stykke tid gad han ikke rigtig mere. Det er mest her når det er meget sent om aftenen at han kommer op og køre så det er lidt svært at give sig til at lege med ham når min far sover smiley Men ja, han har ingen adgang til et større areal udenfor, og har næsten aldrig været udenfor - så instinktet sætter jo i gang og ser vores ben som bytte... Men jeg tror at jeg her i den næste tid vil bruge så meget tid på at lege med ham som mulig, og hvis ikke må jeg søge noget professionel hjælp smiley

Men tusind tak for svaret smiley

• #4   29. jul 2012 + han har selvfølgelig et kradsebrat på væggen smiley - men udnytter desværre også vores tæpper smiley

• #5   29. jul 2012 Jeg havde lidt det samme problem med min kat Mickey. Ligesom om at han fik "vilde flip". Det hjalp en del at han kom ud og han var sommetider kun væk i 1 time, men så var Mickey for det meste glad og tilfreds. Har han mulighed for at komme ud?
    Har han fået et sundhedstjek hvor I lige påtaler problemet? En Feliway diffuser i stikkontakten kunne måske hjælpe, men det er ikke en garanti.
    Hvis de har ondt, kan de give udtryk for det på mange måder, så måske I lige skulle få en tid hos dyrlægen.

• #6   29. jul 2012 Marianne: Tak for dine råd, jeg vil lige remse dem alle op for min far i morgen, og så kan vi lige få en snak med dyrlægen om det og evt. muligheder for at komme udenfor smiley men han er indekat og det har han altid været... så hvordan det vil påvirke ham og sådan skal vi lige finde ud af smiley Hvis han nu løber væk eller sådan noget smiley

Vi ville en gang prøve at vende ham til at gå med sele men det er nok for sent nu. Og da vi forsøgte flippede han helt ud og jeg var bange for at han skulle kvæle sig selv i den :s

• #7   29. jul 2012 Laura f

Jeg kender udmærket godt til det med at katten får sine aktive anfald meget sent.
    Og for min Mille's vedkommende - er det både meget sent, og meget tidligt.
    Men hvis det virker til at være udover det normale, og du er bange for om der er noget galt, så synes jeg at du og din far skal få ham tjekket ved dyrlægen.

Men en 3-årig kat har jo også meget energi, så tror ikke der er noget at være bange for. smiley

• #8   30. jul 2012 Yes, så det første vi gør er at få en snak med dyrlægen smiley Tusind tak for jeres svar, de har hjulpen meget! smiley Men forummet er fortsat åben for flere råd smiley

• #9   30. jul 2012 Nu kom du jo på banen før mig, så jeg kan se, at det ikke bare lige er sådan at lukke ham ud og når han aldrig har prøvet andet, så tror jeg ikke at det er det:)
    www.zooplus.de kan du få forskelligt inteligenslegeetøj til ham, ja du kan faktisk også selv lave det:)
    Måske skulle han have sig sådan én at hygge sig med?
    Eller en legekammerat måske?

• #10   30. jul 2012 Det var så lidt. smiley
    Dejligt at du kunne bruge de råd, som er kommet indtil videre.

• #12   30. jul 2012 Min lille birmadreng på 8 mdr har også sådan en periode lige nu, han springer ikke på os, men leger vildt og kommer så til at sætte klør mv i hænder, lår, fødder osv når han sponser rundt.
    Det der hjælper her er at give ham et kaninøre eller en pote fra jekas.dk
    Det kan han gnave i, kaste med og løbe efter i flere timer. og han kan bruge jagtinstinket, tænder og klør lige så meget han lyster på sit "bytte"
    Noget andet er at lave en skoæske med huller ved gulvet, som jeg så gemmer godbidder i, da først han opdage at der var godter derinde kan han bruge lang tid på at stikke poterne ind i hullerne, samt skubbe rundt med kassen for at få godterne ud.

Kommentér på:
Hjælp! Min kat angriber!

Annonce