Hjælp! Min kat angriber! {{forumTopicSubject}}
Hej alle, jeg er en pige på 14 ved navn Laura. Vi er en husholdning på tre ( Min far, hans kæreste og jeg)
Vi har en treårig kastreret inde-han-kat ved navn Bailey.
Vi har haft dette problem lige siden vi fik ham.
Problemet ligger i at han uden varsel kan springe op og gribe fat i ens ben, og bide og kradse.
Vi har også oplevet at han pludselig bare går hen og bider en hvis man nu forsigtigt kæler ham, eller blot sidder med ham på skødet.
Det sker for det meste om aftenen når han kommer op og køre. Man kan godt se det på ham når han lægger an til angreb, ved at pupillerne bliver store. Men han kan angribe uden varsel og vi kan ikke gå rundt i huset uden at have en frygt for at han gør det igen,
Så nu spørger jeg om råd til hvad vi kan gøre for at forhindre ham i at lade sin energi og aggression gå ud over os.
For jeg vil for alt i verden ikke skille mig af med ham! Han er min tredje kat, første indekat. Jeg tror selv at problemet kan ligge i understimulering, men jeg vil gerne bede om råd til at ændre hans adfærd
Jeg er åben for alle forslag! - Tak på forhånd.
Mvh. Laura.
mar 2012
Følger: 5 Følgere: 5 Katte: 5 Emner: 76 Svar: 919
Og leger du/i med ham når han får sine aktive ''aften-flip''?
For hvis ikke, bunder det nok ud i at han mangler noget at afreagere på.
mar 2012
apr 2010
Følger: 2 Følgere: 1 Katte: 1 Emner: 3 Svar: 6
Men tusind tak for svaret
apr 2010
aug 2010
Følger: 50 Følgere: 370 Katte: 4 Emner: 181 Svar: 7.218
Har han fået et sundhedstjek hvor I lige påtaler problemet? En Feliway diffuser i stikkontakten kunne måske hjælpe, men det er ikke en garanti.
Hvis de har ondt, kan de give udtryk for det på mange måder, så måske I lige skulle få en tid hos dyrlægen.
apr 2010
Vi ville en gang prøve at vende ham til at gå med sele men det er nok for sent nu. Og da vi forsøgte flippede han helt ud og jeg var bange for at han skulle kvæle sig selv i den :s
mar 2012
Jeg kender udmærket godt til det med at katten får sine aktive anfald meget sent.
Og for min Mille's vedkommende - er det både meget sent, og meget tidligt.
Men hvis det virker til at være udover det normale, og du er bange for om der er noget galt, så synes jeg at du og din far skal få ham tjekket ved dyrlægen.
Men en 3-årig kat har jo også meget energi, så tror ikke der er noget at være bange for.
apr 2010
aug 2010
Følger: 50 Følgere: 370 Katte: 4 Emner: 181 Svar: 7.218
På www.zooplus.de kan du få forskelligt inteligenslegeetøj til ham, ja du kan faktisk også selv lave det:)
Måske skulle han have sig sådan én at hygge sig med?
Eller en legekammerat måske?
mar 2012
Dejligt at du kunne bruge de råd, som er kommet indtil videre.
okt 2007
Følger: 16 Følgere: 15 Katte: 3 Emner: 135 Svar: 1.764
Det der hjælper her er at give ham et kaninøre eller en pote fra jekas.dk
Det kan han gnave i, kaste med og løbe efter i flere timer. og han kan bruge jagtinstinket, tænder og klør lige så meget han lyster på sit "bytte"
Noget andet er at lave en skoæske med huller ved gulvet, som jeg så gemmer godbidder i, da først han opdage at der var godter derinde kan han bruge lang tid på at stikke poterne ind i hullerne, samt skubbe rundt med kassen for at få godterne ud.
Hjælp! Min kat angriber!