{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
4.030 visninger | Oprettet:

Kattenavne - Hvordan kom I på jeres kattes navne... {{forumTopicSubject}}

Min ældste kat Pusser fra internat hed Pjevs på papirene. Jeg skulle vælge navn, da jeg underskrev papirene. De sagde, det var en tortie. Det havde jeg aldrig hørt før, så da jeg var sulten, så fik hun navnet tortilla.... Det var forhastet og ikke helt gennemtænkt, men da min søster, der er efternøler, blev kaldt troldepus og pussetrold som lille, så kom jeg på navnet Pusser. Ikke et specielt navn, men det passer til hende.

Min Ragdoll-blanding der er hvis, han hedder Ymer. Da jeg fik ham, så tænkte jeg på navnet Jackson, da jeg synes, det lød cool... Og Ymer fordi han er hvid. Har aldrig brudt mig om Michael Jackson, og det tænkte jeg pludselig på, og da min X-mands niece synes Ymer var sødt, og mente vi så kunne kalde ham bette drys, så blev det Ymer....

Jeg har det med katte som med børn, at selvom jeg kan synes, at et barn har et underligt navn, som jeg måske endda ikke bryder mig om, så passer det navn bare til barnet, når man lærer det at kende... Pludselig kan det bare ikke hedde andet...

Jeg kan heller ikke forestille mig, mine katte hed andet end Ymer og Pusser.

Hvorfor valgte I netop de navne, som jeres katte har?????

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Kattenavne - Hvordan kom I på jeres kattes navne...
  • #1   28. jul 2012 <b>Misse</b> - Kom sig af at da hun var lille (hun er egen avl) kaldte jeg altid "misse misse misse misse" når jeg ledte efter hende - ja, hun var ret god til at gemme sig..
    Og da det så senere blev besluttet at jeg skulle beholde hende, så var det jo egentlig bare det oplagte navn smiley

<b>Bøllemis</b> - Han er kuldbror til Misse, og er min kærestes kat... Vi havde lige en periode dengang hvor vi altid sang Bøllemis-sangen, så selvfølgelig skulle lillemanden hedde Bøllemis smiley

<b>Gizmo</b> - Tjaaah.... Du kender jo nok filmen "Gremlings" ikke? smiley Den lille søde dér? Den er han opkaldt efter... Han er en spøjs lille fætter der siger de underligste lyde smiley

<b>Lion</b> - Han er kuldbror til Misse og Bøllemis. Han fik hjem hos en bekendt, som syntes han skulle hedde Lion pga. sin røde farve (hun kunne ikke kalde ham Tiger, for det hed hendes mors hund)... Så det blev Lion smiley
    Jeg fik ham så igen sidste sommer, fordi hun syntes det var synd at han gik alene hjemme i så mange timer hver dag pga. uddannelse og job...
    Og jeg så ingen grund til at give ham nyt navn smiley

• #2   28. jul 2012 Jeg kan godt lide navne, som ikke er så brugte smiley
    Så først fandt jeg Neko, der på japansk betyder kat, og det passede bare perfekt til min lille skat smiley
    Derefter kom der en lille ny, som så endte med at hedde Neelix.. Fordi det matchede Neko godt, og det passede også bare til ham smiley

• #3   28. jul 2012 Simba: Det kom sig af at han var en rød kat, og i starten af 90'erne var det meget oplagt. Før det, var der tale om at han skulle hedde Tarzan, for når han løb igennem køkkenet, så glemte han at standse - og så fløj han ind i køleskabet. Garfield var også på tale. Men det endte med at han blev opkaldt efter Simba, fra Løvernes Konge.

Sally: Hun har en sort ''klap'' for øjet. Sally sørøver. Ja.. Så kreativt i starten af 90'erne.

Jeg har så kun været 1½ år gammel da vi fik både Sally og Simba, så jeg har ikke valgt navnene. Men er så vandt til dem, og de passer bare.

Mille: Hende har jeg fået da hun var 5 år gammel, så der var ikke så meget at lave om på der. smiley

• #4   28. jul 2012 Nala: Jeg har altid været en stor tilhænger af ''Løvernes Konge''. Kan se de film igen og igen og min yndlings løvinde deri, hedder Nala.
    Og da min kæreste og jeg skulle op og vælge en killing, som var frit valg på alle hylder, sagde jeg hurtigt navnet ''Nala'' og der var det min lille kat, så op på mig med sine store killingeøjne og der vidste jeg med det samme, at det var hende jeg ville ha med hjem<3

• #5   28. jul 2012 Oh, hvilken luksus selv at navngive sine katte.

Hilsen Bruno og Bjarnes mor.

Ej, jeg har vænnet mig til deres navne nu, men det tog lang tid. Bjarne er faktisk det helt rette navn til Bjarne smiley
    Bruno bliver mest kaldt Bynno, LilleBynno, Bruno Brynjolf eller Bruno Bille. Og det er sådan nogle kælenavne, der bare er opstået ud af det blå, fordi det passer så godt til ham.

• #6   28. jul 2012 Haha Tinka, jeg kommer sådan til at tænke på nogle af mine gamle marsvin..
    Jeg havde engang et marsvin der hed Bruno, kaldte ham Bruno Bøs Bøs, fordi han konstant humpede sine 2 brødre smiley

• #7   28. jul 2012 Haha, Bruno Bøs Bøs smiley
    Bruno er forresten et fedt navn til et marsvin smiley

• #8   28. jul 2012 Jeg har to killinger:
    DK Pumelles Don Diego og DK Pumelles De La Vega - det er fordi de er fra vores D-kuld, og fordi Don Diego De La Vega er Zorros navn; lidt nørdet smiley

• #10   28. jul 2012 Sofus er sødt.....

Hvis jeg får en kat igen, så tror jeg den skal hedde Feta eller T-Bone...

• #11   28. jul 2012 Vedr. Bruno som navn til marsvin - Mit hed Brutus.... Marsvine skal åbenbart hedde noget med B. Hi hi...

Min kærestes kat hedder Ibberen. Den var 2 år, da han fik den, så han beholdt dens gamle navn.

Hans hunkat hed Karla (Efter niecen der var opkaldt efter bedstemoderen)
    Hvis han får ny kat efter Karla blev aflivet, så skal den hedde Marius efter hans nevø..

• #12   28. jul 2012 Lonnie A

Det ser da ud til du er glad for mad navne smiley

Tortilla, T-bone og feta? smiley

• Sabrina A
    Sabrina A Tilmeldt:
    jul 2012

Følger: 1 Emner: 8 Svar: 64
    #13   28. jul 2012 Jeg har altid været pjattet med Disney navne, så da jeg vidste jeg skulle have en lille kattekilling skulle det være Covo hvis det blev en han og nala hvis det blev en hun. Men der jeg så kom ned på gården og så dem da de var 7 uger, valgte jeg ikk 1, men to søde hanner. smiley Jeg havde så 5 uger til at vælge to søde han navne. smiley min gråmis hedder Anton. Var faktisk min mor der fandt på det, og han ligner også en Anton. Min sortmis, var meget mindre og ejeren havde faktisk ikk troet han ville klare den. Så først tænkte jeg på lucky. Men der han en lille fræk og livlig bandit, synes jeg Felix passede bedre til ham. Og sådan blev det smiley

• #14   28. jul 2012 TR - Det er fordi, det skal være anderledes.... Men ved jo ikke om navnene ville passe til en ny kat...... Jeg er i hvert tilfælde glad for navnet Ymer, som min hankat har..... Det passer lige til ham - Bilder mig ind han føler det samme smiley

• #15   28. jul 2012 Min mors kat hedder ikke rigtigt noget - Det er lidt underligt. Hi hi.. De kalder den missepus og missen og alle mulige navne. Spørger nogen gange, hvad den hedder og så kommer der nogen gange et af kælenavnene men aldrig det samme....
    Da jeg midlertidigt boede hos min mor efter skilsmisse, så kaldte jeg den missepjok.

• #16   28. jul 2012 Lonnie A
    Ja, det er bedst hvis det ikke bare er standard navne. Jeg ville ønske at Mille ikke hed Mille, for det er virkeligt standard for en gråstribet huskat. smiley

• #17   28. jul 2012 Desuden er Ymer også ultra sødt til en kat. Jeg blev altid kaldt lille T og Ymer da jeg var yngre. smiley

• #18   29. jul 2012 Jeg tænker på den nordiske mytologi når jeg hører Ymer:

http://da.wikipedia.org/wiki/Skabelsen_%28nordisk_mytologi%29

Ymer er hoved ingrediens i verdens skabelsen i den nordiske mytologi.

• Bettina L
    Bettina L Tilmeldt:
    jul 2012

Følger: 1 Emner: 11 Svar: 71
    #19   29. jul 2012 Ronja: Min guddatter hedder Signe, men blev kaldt for Ronja i skolen, Hun har rødt, fint hår, der altid er uglet. Men hun var ked af at blive kaldet Ronja, og følte de mobbede. Jeg sagde at det var et rigtig godt navn til hende, og at hun skulle se det som kærlig mobning og et kælenavn. Og da jeg så fik kat, skulle den hedde Ronja, hvilket har gjort, at hun ikke har så meget imod sit kælenavn mere.

Mizty: Kom af sig selv. Hun lignede bare en Mizty smiley

Felix: Han er sort og hvid, og ligner Felix fra tegnefilmen. Så det hed han inden han blev hentet hjem.

Liva: Det var lidt mere besværligt. For hendes navn skulle ikke ligne de andres i udtale. Alle kattene reagerer på deres navne, og når jeg irettesætter dem skulle de ikke være i tvivl om, hvem af dem der var på gale veje. Det var en kammerat der fandt på navnet. Jeg er ikke helt glad for navnet, men da jeg ikke selv kunne komme på et der var bedre, blev det det.

• Bettina L
    Bettina L Tilmeldt:
    jul 2012

Følger: 1 Emner: 11 Svar: 71
    #20   29. jul 2012 Èn af mine veninder havde en kat som barn, der hed Ymer. - den havde et Y i panden. Og så var det oplagt, at den næste, der havde et M i panden, skulle hedde Mælk smiley

• #21   29. jul 2012 Tænkte først på det med den nordiske mytologi efter han fik navnet...

Ronja er et godt navn: Har mødt mange Ronja-hunde... - Alligevel har jeg siden jeg var 12 år altid sagt, at hvis jeg fik en datter, så skulle hun hedde Ronja - Også med ehnblik på Ronja Røverdatter.

TR: De grå katte vi havde som barn hed altid gråmis... Og de sorte Pelle efter Pelle haleløs.

Bettina: Ja, mælk er godt nok noget anderledes... Har et eller andet med udtalelser og at man skal kunne kalde deres navne, så det lyder sådan sødt... Altså ikke en-stavelses. Ved ikke hvorfor.... Tænkte nemlig selv A-38 en gang, men synes det lød underligt, når jeg skulle kalde på den. Min X tænkte altid på naboerne, når han stod og kaldte på Ymer ude på trappen.

De 3 hvoraf X-en beholdt 2 og den tredje blev afsat hed Simba(rød huskat), Bella(grå mco/nfo) og til sidst Otis(sort/hvid huskat).... Jeg fik jo så Ymer og Pusser)

Kommentér på:
Kattenavne - Hvordan kom I på jeres kattes navne...

Annonce