{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.720 visninger | Oprettet:

Hvordan får jeg ham til at spise tørfoder igen? {{forumTopicSubject}}

Ja, sagen er jo den at jeg begyndte at give min kat pate 1-2 gange om dagen, og nogle gange tun 1-2 gange om dagen. Bare almindelige små portioner. Men nu nægter han altså at spise sit tørfoder. Når der er gået længe nok får jeg ondt af ham og mixer det med tun, pate, makrel eller lign. og så spiser han endelig.
Jeg kan da ikke blive ved med det. Eller hvad?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvordan får jeg ham til at spise tørfoder igen?
  • #2   6. jul 2012 Du kan blive ved med at blande det med det du gør, og så komme lidt mindre i for hver gang du giver. Du kan også prøve, at opløse tørfodret i kogt vand, og så gi den det, når det ikke er for varmt, at spise:)
    Så bare forsætte med at give den tørkost:) og bland lidt i hvis den ikke vil spise.
    Og så lad være med at give den vådmad så ofte, for så vil den hellere have det end tørkost:) Min kat får kun vådmad en gang om ugen:D og det er hun tilfreds med:P

• #3   6. jul 2012 Mine katte deler en pose med vådkost hver aften, og når det er varmt også om morgenen, tørkosten står så fremme,,, de kan da godt tikke, men så længe tørkosten står fremme sulter de ikke,,, og reagere jeg ikke når de tikker så finder de skålen,,, jeg har så gjort det tåbelige at fodre på bestemt tidspunkt, så de tikker gerne lang tid før,,, og så får de alligevel først til fast tid smiley får de for tidelig tror de der kommer mere, når alarmen lyder( den skal ikke slås fra, det er tlf der minder mig om noget)

• #4   6. jul 2012 Bortset fra det: Katte må ikke få tun i så store mængder og så ofte. Hvis du giver tun, så gør det yderst sjældent. Jeg mener det er tung metallerne de ikke kan tåle.

• #5   6. jul 2012 Klog kat...vådfoder er nu bedst for kattene kombineret med råt og lidt tørkost.

• #6   6. jul 2012 hmm Chicabee jeg har hørt / eller min dyrlæge siger -hehe (jeg skal ikke sige at han har ret) men han siger at tørfoder er det vigtigste for det indeholder alle de ting katten skal have og at vådmad faktisk ikke er nødvendigt og ikke indeholder nær det en kat har behov for. Han siger at vådmad kun skal gives begrænset og at det er mere hen i retningen af "slik" for kattene. / Han sælger både våd og tørfoder så tror ikke han siger det af en kommerciel grund. Men som sagt jeg er ikke sikker på det selv, det er bare hvad jeg har fået at vide af ham. smiley

• #7   6. jul 2012 He he jeg giver også vådmad smiley Der står altid Hills tørfoder til rådighed og så får de hver en pose vådmad om aftenen eller deler en. Min dyrlæge siger at det er lige meget og bla bla bla, men ja jeg tænker også det er godt med væsken også kan jeg bare generelt godt lide at vide at de får noget varieret. Min ene pige vil IKKE have nogen form for menneskemad også er der jo kun vådmad udover tørfoder.

Men Maria - Hvilket tørfoder bruger du? For det kan også være at det er en slags din kat bare ikke kan lide? Du kan måske finde noget som den hellere vil spise? Min Alma vil kun spise Hills. (på den måde kan katte være lidt tossede)

• #8   7. jul 2012 Før købte jeg altid små poser med forskellige former for tørkost, altså ved siden af deres hoved foder, så kan man give det som godbidder eller "gulvfoder", nu er jeg i den situation at begge mine katte får special foder, men de skal ikke undvære den afveksling det er at få vådfoder,,,, jeg gider jo heller ikke have det samme hver dag, jeg køber heller ikke 10kg sække til 2 katte, det smager og dufter ikke så godt når det har stået så længe, uanset hvor godt du lukker posen,,,, hvordan går det med din kat smiley

• #9   8. jul 2012 Jeg startede med dyrlægens fra føtex, men efter at have læst i lang tid, kom jeg frem til at Applaws var meget sundere, så jeg skiftede langsomt over til det. På et tidspunkt fik han også noget foder, som dyrehandleren gav mig som en gratis prøve. Han har spist det hele med fornøjelse. Men så begyndte jeg at give ham meget vådt, og nu rører han ikke tørfoderet ligemeget hvor længe det står. Min kæreste måtte til sidst gå ned og købe mere vådføder til ham, da han simpelthen ikke stoppede med at miave og tigge, og bare ikke gad spise hans tørkost.

• #10   8. jul 2012 De forrige ejere gav mig en lille pose med mad med, og da jeg kiggede nærmere på det, synes jeg det på alle måder lignede voksen og billigt tørkost.
    Så jeg startede direkte ud med at give ham killinge foder, som han spiste løs af. Og gjorde i en 2 ugers tid, inden jeg så også begyndte at give ham vådt smiley Så tja, jeg har jo set at han kan og vil spise tørfoder. Han spiser det også, det skal bare være blandet op. Han får kun vådt mad, blandet op med tørkost.

• #11   9. jul 2012 Jeg syntes det lyder fint, det du gør, BARE spar på tun smiley jeg blander også tørfoder i det våde, helst noget med en masse væske, den ene kaster op hvis der er for meget gele, så skal der vand i, så kan det bruges, de er ikke så vilde med pate´, ellers skal der også vand i smiley og det vådfoder som er til nyre katte er bare øv, siger mine katte, og som tørkost er det heller ikke det de er mest vild med, så er jeg altså lige glad smiley de kan lide at få deres vådfoder smiley smiley

• #12   9. jul 2012 Spar (meget) på tunen smiley

Kommentér på:
Hvordan får jeg ham til at spise tørfoder igen?

Annonce