{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.497 visninger | Oprettet:

Kat savler {{forumTopicSubject}}

Hej allesammen,

dette er sikkert et dumt spørgsmål, men hellere safe than sorry når det drejer sig om vores katte smiley

Selene vores sterilliserede hunkat savlede helt vildt for lidt siden.
Jeg har nok lagt mærke til at der var små dryp med vand i huset, som jeg undrede mig meget over - det må så næsten være hende.

Men det er virkelig meget hun savler, og hun har aldrig gjort det før :S

Skal jeg være bekymret? Tage hende til dyrlægen?

Håber nogle kan svare smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Kat savler
  • #1   25. jun 2012 Uha :S Jamen hun har godt nok virket en smule syg de sidste par dage, men ikke noget vi var bekymrede for.. Det med savleriet er først begyndt i går.. men jeg ringer til dyrlægen smiley

• #2   25. jun 2012 når en kat savler kan det tyde på kvalme som kan komme af forgiftning.
    den kan også begynde at savle hvis der sidder noget i munden, der ikke skal være der selvfølgelige.

vores killing savler også, men det gjorde vi fra vi fik hende og tog til dyrelæge.
    hun blev undersøgt og dyrelægen fortalt os at nogle katte simpelthen begynder at savle når de spinder fordi det minder dem om mælken (forholdsvis ordret).
    Vores savler stadig, og er blevet testet og hun savler så åbenbart fordi hun har det "rart". smiley

Eftersom jeres kat begyndte senere hen er dette højst sandsynligt ikke tilfældet.

• #3   25. jun 2012 gjorde hun fra*

• #4   25. jun 2012 Det kan skyldes flere ting, f.eks. at hun har bidt i en tudse, en giftig plante, slikket kemikalier i sig, har dårlige tænder osv.

Åbn hendes mund og se, hvordan hendes tunge og tandkød ser ud.

Og hold i hvert fald øje med, om hun spiser og drikker, som hun plejer.

• #5   25. jun 2012 Hun spiser og drikker som hun plejer.. bakke besøg er også normalt.. Hun virker som hun plejer, men savler bare :S Vi ringer til dyrlægen som det første i morgen tidlig smiley Skal nok komme med en opdatering..

• #6   26. jun 2012 Min hankat har gjort det samme med at savle rigtig meget, og han spiste og drak, som han plejede - det viste sig at være halsbetændelse, og jeg fik nogle penicillin piller med hjem, som jeg skulle give ham smiley
    Udover savleriet virkede han ikke syg eller lignende, og det startede også ud med små dryp i starten og til sidst stod det ud af munden på ham med savl.

• #7   26. jun 2012 S H - Hun virkede skidt for nogle dage siden. Ikke noget særligt, men sov bare en del, og ville ikke rigtig snakke. Det er gået over nu, og hun virker som sig selv igen - lige bortset fra savlet..

Jeg har fået en tid tid dyrlægen 14.30. Der var fuldt booket i dag, men de ville se om jeg ikke kunne komme ind. Det håber jeg da :S

• #8   26. jun 2012 Opdatering

Så var vi ved dyrlægen med Selene. Dyrlægen kunne ikke finde noget usædvanligt på hende. Tænderne så fine ud, hun havde ikke feber og hjertet slog som det skulle.
    Dyrlægen mente vi skulle se tiden lidt an, så det gør vi. Er glad for det ikke var noget alvorligt.

Kommentér på:
Kat savler

Annonce