2.497 visninger
|
Oprettet:
Kat savler {{forumTopicSubject}}
Hej allesammen,
dette er sikkert et dumt spørgsmål, men hellere safe than sorry når det drejer sig om vores katte
Selene vores sterilliserede hunkat savlede helt vildt for lidt siden.
Jeg har nok lagt mærke til at der var små dryp med vand i huset, som jeg undrede mig meget over - det må så næsten være hende.
Men det er virkelig meget hun savler, og hun har aldrig gjort det før :S
Skal jeg være bekymret? Tage hende til dyrlægen?
Håber nogle kan svare
apr 2008
Følger: 5 Følgere: 4 Katte: 3 Emner: 17 Svar: 256
maj 2012
Følger: 2 Følgere: 1 Katte: 2 Emner: 3 Svar: 71
den kan også begynde at savle hvis der sidder noget i munden, der ikke skal være der selvfølgelige.
vores killing savler også, men det gjorde vi fra vi fik hende og tog til dyrelæge.
hun blev undersøgt og dyrelægen fortalt os at nogle katte simpelthen begynder at savle når de spinder fordi det minder dem om mælken (forholdsvis ordret).
Vores savler stadig, og er blevet testet og hun savler så åbenbart fordi hun har det "rart".
Eftersom jeres kat begyndte senere hen er dette højst sandsynligt ikke tilfældet.
maj 2012
Følger: 2 Følgere: 1 Katte: 2 Emner: 3 Svar: 71
maj 2007
Følger: 73 Følgere: 74 Katte: 10 Emner: 59 Svar: 5.741
Åbn hendes mund og se, hvordan hendes tunge og tandkød ser ud.
Og hold i hvert fald øje med, om hun spiser og drikker, som hun plejer.
apr 2008
okt 2011
Følger: 1 Katte: 2 Emner: 12 Svar: 55
Udover savleriet virkede han ikke syg eller lignende, og det startede også ud med små dryp i starten og til sidst stod det ud af munden på ham med savl.
apr 2008
Jeg har fået en tid tid dyrlægen 14.30. Der var fuldt booket i dag, men de ville se om jeg ikke kunne komme ind. Det håber jeg da :S
apr 2008
Så var vi ved dyrlægen med Selene. Dyrlægen kunne ikke finde noget usædvanligt på hende. Tænderne så fine ud, hun havde ikke feber og hjertet slog som det skulle.
Dyrlægen mente vi skulle se tiden lidt an, så det gør vi. Er glad for det ikke var noget alvorligt.
Kat savler