{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.968 visninger | Oprettet:

UPDATE - "Øjenbetændelse???" {{forumTopicSubject}}

Link til første tråd:

http://www.kattegalleri.dk/forum/generel-diskussion/98236-oejenbetaendelse

Det er i morgen en uge siden jeg var ved dyrlæge med Misse...
Jeg har brugt øjensalve på hende 2x dagligt siden, og betændelsen har ikke været at se i 3-4 dage nu...

MEN!!!

Hun går stadig og kniber øjet sammen, ikke konstant, men meget af tiden...

Er det mon noget der bør følges op på med endnu et besøg hos dyrlægen???

Eller er det normalt efter en omgang øjenbetændelse???

Jeg har aldrig prøvet det der med øjenbetændelse før, så det er ikke lige noget jeg ved noget om....

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  UPDATE - "Øjenbetændelse???"
  • #1   24. jun 2012 Mener bestemt at da Tyson havde øjenbetændelse skulle han behandles i 10 dage med Fucithalmic salve, og jeg måtte ikke stoppe behandlingen selvom han ikke havde symptomer mere... Så mit bud er, at du ikke har behandlet længe nok.

• #2   24. jun 2012 Det jeg fik fra dyrlægen hedder "Kloramfenikol DAK øjensalve 1 %"

Jeg kan læse mig til i vejledningen at det faktisk er til mennesker, men dyrlægen kaldte det for "universalsalve", og der sidder da også en mærkat på fra Skanderborg Apotek hvor der står "Lægemiddel til dyr"...

Han sagde ikke noget om behandlingstid, blot "indtil betændelsen er væk og så 2 dage ekstra for at være sikker"...
    Men jeg har bare behandlet videre her imens hun går og kniber øjet sammen...
    Så jeg har ikke stoppet behandlingen endnu...

• #3   24. jun 2012 Ja det man behandler øjenbetændelse med til katte er det samme som til mennesker. Fucithalmic er også til mennesker.

• #4   24. jun 2012 Arh okay smiley
    Var da lige ved at blive nervøs for om jeg havde fået noget forkert med hjem..
    Men ét eller andet rigtigt har det da gjort, for jeg har som sagt ikke set noget betændelse i nogle dage nu..
    Hun virker "kun" irriteret på øjet nu....

• #5   24. jun 2012 Kloramfinikol kan godt virke udtørrende på øjet, så det er muligvis det, der generer hende, men ring for en sikkerheds skyld og spørg dyrlægen.

Jeg går ud fra, h*n har dryppet dens øje med kontraststof for at udelukke hornhindeskade, før den blev sat i behandling.

• #6   24. jun 2012 Nej, han kiggede hende blot i øjnene og viste mig hvor rødt der var i det nederste øjenlåg, gav hende en klat salve i hvert øje og lod hende komme i kassen igen...

• #7   25. jun 2012 Jeg har snakket med min dyrlæge nu, og han vil gerne kigge på hende igen.
    Han nævnte selv denne gang at et måske kunne være rifter/sår på hornhinden, og at der så skulle anden behandling til...

Så vi tager afsted igen i eftermiddag!

Håber godt nok snart at det ordner sig, det er bare slet ikke sjovt at se sin lille prinsesse sådan smiley

• #8   25. jun 2012 Nej det kan jeg godt forstå! smiley

Men synes ærlig talt det er ringe, hvis du skal betale for konsultation igen, da han burde have undersøgt hende med kontraststof, da du var derinde første gang. Og noget helt andet er, at pointen med at tage til dyrlæge ved mistanke om øjenbetændelse er at få undersøgt om der evt. er sår på hornhinden, da behandlingen ikke er den samme.

• #9   25. jun 2012 Jeg betaler ikke konsultationsgebyr smiley
    Så det går nok...
    Og ja, han burde jo nok have tjekket for rifter første gang, men nu bliver det da undersøgt i dag smiley

• #10   25. jun 2012 Så blev Misse tjekket igen...

Han behøvede ikke engang at komme noget kontrastvæske i, han kunne se at der var et lille bitte sår på hornhinden...

Men han ville ikke gøre yderligere ved det, for det er så lidt at det nok skal gå i sig selv igen...

Jeg skal fortsætte en 4 dage endnu med øjensalve 2x dagligt, og så burde det være et overstået kapitel...

Det virker også til at det snart er gået i sig selv, for hun virker mindre og mindre generet af det..

• #11   25. jun 2012 Selv om hun virker mindre generet af dig, ville jeg alligevel give hende noget smertestillende (evt. flydende Metacam ell. Meloxidyl), for et hornhindesår gør hammer ondt, stort eller lille.

(Har selv prøvet det).

• #12   25. jun 2012 generet af dig = generet af det smiley

• #13   25. jun 2012 Jeg tror nu nok det går, han virkede meget overbevisende om at det var ingenting...
    Og jeg har alligevel ikke mulighed for at komme forbi dyrlægen igen før fredag...
    Og der skulle behandlingen gerne være færdig....

• #14   25. jun 2012 Puhha en fadæse smiley
    Jeg troede, jeg stadig befandt mig på HundeGalleriet, da jeg rådede til smertebehandling med Metacam ell. Meloxidyl.

Meloxidyl er til HUNDE - Metacam fås både til katte og til hunde.

• #15   26. jun 2012 Har nu heller aldrig hørt om anden form for smertestillende end Metacam, så det var nu nok blevet mit valg alligevel...

• #16   26. jun 2012 Lotte, der kan også bruges Rimadyl (piller).

• #17   26. jun 2012 Okay så blev jeg dét klogere smiley
    Kendte kun til Metacam, det var det vi brugte på gården hvor jeg arbejded for nogle år siden smiley

Kommentér på:
UPDATE - "Øjenbetændelse???"

Annonce