{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.122 visninger | Oprettet:

Thomas H
Thomas H
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 10

Opfostring af killing {{forumTopicSubject}}

Hejsa alle. Fandt i torsdags(14/6-12) en lille killing der sad halvdød fastklemt mellem nogle papkassepaller. Fandt den pga jeg kunne høre et lille halvkvalt piben fra den. Fik lirket den fri og tog den med hjem, gav den lidt lunt mælk & vand blandet i en engangssprøjte som den lappede i sig med glæde, prøvede og lade den drikke selv men det gik ikke så godt _:) Nu er den blevet stærk og har fået krafter på de 5 dage jeg har haft den, har haft købt whiskas killingemælk, som den er utrolig glad for. Ringede så til dyrelægen igår og han sagde den selv skulle begynde og spise tørfoder nu og hvis den ikke selv ville skulle jeg proppe lidt i munden på den, men den spytter det ud hele tiden ud(har selvfølgelig opblødt det med lidt killingemælk). Vi ved ikke hvor gammel den er, den sutter stadig på alt(fingrer, klude, mad). Den har øjne, kan gå, løbe(ser sjovt ud) næsten selv komme op af flyttekassen vi har den i.

Idag har jeg kunne give den lidt whiskas vådfodder(det man køber i de små dåser. Hvis jeg sætter den ned foran det så sutter den på det, men hvis jeg kommer lidt ind i munden på den ryger det ned

Så mit spm er den ikke klar til og spise selv endnu ?
Skal jeg fortsætte med killingemælk på sprøjte eller skal jeg sidde og fodre den med whiskas vådfodder most og blandet med mælk. Ja er ikke lige vant til og være kattemor smiley Håber på et par gode råd....

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Opfostring af killing
  • Thomas H
    Thomas H Tilmeldt:
    jun 2012

#1   19. jun 2012 Her er et link til en video af den. Den vejer ca 500gram og leger fint.
    http://www.youtube.com/watch?v=CmAn4AWtykA&feature=plcp

Kan være nogen kan sige lidt om hvor gammel den måskke er

• #2   19. jun 2012 hvis den vejer 500g så er den nok ca. 5 uger smiley min dyrlæge sagde i hvert fald, at en killing i gennemsnit tager 100g på om ugen, de første 3-4 måneder, da vi nemlig også fandt en killing på næsten samme måde som dig. hun vejede 460g og dyrlægen mente hun var lidt undervægtig pga. hun ikke havde fået mad i noget tid da hun havde siddet i klemme. smiley

• Thomas H
    Thomas H Tilmeldt:
    jun 2012

#4   19. jun 2012 auch du rammer mig lige i hjertet det smiley Det er jo slet ikke noget jeg som alm blødhjertet menneske har tænkt på og eller taget stilling til. Jeg kender ikke nogen med en ammekat jeg kunne aflevere den til, gør jo bare mit bedste for den skulle overleve i stedet for at sidde og lide døden fastklemt mellem de kasser.

• #7   19. jun 2012 Øvøv, hvor sørgeligt smiley Lige et råd, jeg ville aldrig selv købe Whiskas til min(e) katte, har hørt rigtig mange dårlige ting om deres produkter.

Men hvor er det synd for det lille væsen. Synes du skal søge rundt efter en plejemor til den. Prøv guloggratis, og se om der er en kat den kan komme hen og være ved. I kan altid få den igen, når den er gammel nok smiley
    Men ja, har da også hørt om mange der fik så ung en killing, som de opfostrede, og de endte ud som dejlige katte! smiley

• Thomas H
    Thomas H Tilmeldt:
    jun 2012

#8   19. jun 2012 Nu alle jer der opfordrer til plejemor/ammekat, hvad hvis jeg ikke finder en ? Mener i så katten er så dårlig stillet i fremtiden at det er bedre jeg afliver den ?

• Thomas H
    Thomas H Tilmeldt:
    jun 2012

#11   19. jun 2012 De ting kender jeg udemærket til. har en 8 årig golden retriver der såmænd får den nødvendlig behandling, så de ting er jeg ikke uvidende om.

• Linda N
    Linda N Tilmeldt:
    sep 2010

Følger: 1 Svar: 1
    #13   19. jun 2012 Hvis den er 4-5 uger gammel, vil den så kunne gå sammen med mine små på 3½ uge?

Hvis den kan, så må den såmænd gerne komme her, og så får du den bare tilbage, når den er gammel nok til at undvære end mor:)

Kommentér på:
Opfostring af killing

Annonce