Voldsom kløe på hals - HJÆLP! Voldsom kløe på hals - HJÆLP!
Hej KG.
Min dejlige hun kat på 2 år, her fået en form for eksem.
Hun klør sig næsten udafbrudt på hals området, så meget så selvom jeg står på toilettet med lukket dør, så kan jeg hører hende klø sig.
Det ser meget voldsomt ud, og hun bruger sine klør til det.
Der er nu kommet nogle "sår skorper" på hendes hals, det ligner lidt tør hud, som jeg kan pille af. Det sidder fast i hendes pels, ig på huden.
Forleden smurte jeg noget Alo Vera cream på hendes hals, og det har hjulper på skorperne er forsvundet, men hun klør sig stadig ofte, og voldsomt.
Kan det være en vane hun har fået?
- Jeg har snakkket med min dyrelæge om det, og han siger at jeg skal prøve noget klorhexidin, og derefter helosan salve, jeg syntes dog at det lyder lidt voldsom med klorhexidin - da det normalt bliver bruge som brandoilte på mennesker.
Har i nogle råd til hvordan jeg kan hjælpe hende af med hendes "vane" - og evt om i har nogle ideer til hvad det kan være?
Jeg har også et andet sprøgsmål, der angår den samme kat, hun er begyndt at snakke forfærdelig meget! når hun klør sig, når hun ligger sig til at sove, når hun går runft, ja stortset lige meget hvad hun laver så jamre hun sig - og jeg læste et sted af katte kun snakker pga os mennesker? Er der korrekt, og prøver hun evt at fortælle os noget?
Jeg håber i kan hjælpe mig Og jeg beklager på forhånd for stavefejl (Grundet, ny computer)
jun 2011
Følger: 5 Følgere: 4 Katte: 4 Emner: 15 Svar: 20
jun 2011
Vi havde lopper for 3 måneder siden, men hun har altid kløet sig, det er dog blevet mere og mere med tiden.
Jeg har tre katte, og de bliver alle tre tjekket hver anden dag for lopper. Det er inde katte, så chancen for at få det for andre er ikke så stor.
Det Alo Vera jeg prøvede på hende fik skorperne til at forsvinde, men hun klør sig stadig. Og hun er begyndt at klø sig mere og mere i takt med at hun jamre sig mere og mere. Jeg havde en andelse om at hun prøvede at fortælle os noget, men det afviser vores dyrelæge.
jun 2011
sep 2007
Følger: 4 Følgere: 2 Katte: 3 Emner: 1 Svar: 15
- eller har du fået en ny potteplante i huset, der er sprøjtet med nogle fæle pesticider???
aug 2006
Følger: 40 Følgere: 37 Katte: 14 Emner: 14 Svar: 1.395
sep 2007
Følger: 4 Følgere: 2 Katte: 3 Emner: 1 Svar: 15
jul 2007
Følger: 2 Følgere: 1 Svar: 6
Det forsvandt helt, da hun blev neutraliseret.
Vh
Tina
maj 2022
Følger: 2 Svar: 2
Voldsom kløe på hals - HJÆLP!