{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
793 visninger | Oprettet:

Fra min veninde: {{forumTopicSubject}}

Hej KG, jeg fik min nye kat hjem for to dage siden, en yndig lille pige på snart 4 år, nu er hun i hendes 4. og sidste hjem! Men hun opfører sig ikke som jeg er vandt til med katte, jeg har altid kun haft kat hele mit liv, 26 år, men nu er jeg nået til en stopper hvor jeg intet ved mere, min kat er sur! Hun hvæser af mig og kradser i mig, hun gemmer sig ikke overhovedet som nogen katte gør men hun er bare slet ikke til at komme i nærheden af, er hun bange, utryg eller kan hun bare ikke lide at være her?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Fra min veninde:
  • #1   10. jun 2012 2 dage er jo ikke lang tid, den skal jo lige vænne sig til alt det nye

• #2   10. jun 2012 Det skal lige siges at jeg intet har sagt til hende, for jeg aner ikke noget om dét overhovedet så derfor lod jeg hende skrive her - jeg håber i kan hjælpe lidt - jeg vil ikke sige noget forkert smiley

• #3   10. jun 2012 Hvor kommer katten fra? Er den vant til mennesker? Og har de været gode ved den?

• #4   10. jun 2012 Hun kommer fra et hjem uden børn og vist nok kun med én anden person, så boede hun sammen med to hunde som stressede hende ret så meget men derudover ved jeg ikke om hun er vandt til at omgåes andre mennesker.

• #5   10. jun 2012 Der er kun gået to dage smiley For nogle katte tager det tid for dem at falde til smiley

• #8   10. jun 2012 Er katten steriliseret? Betyder rigtig meget, specielt hvis hun er 4 år. 4 hjem på 4 år, trist smiley Håber du er tålmodig og bare giver det tid.

Lad hende komme til dig. Vær rolig men som du plejer. Snak med hende, mens du laver ting i dit hjem. Hun har været meget igennem og har sikkert ting med i bagagen. Forvent der går uger og måneder før hun tør helt op.

Er hun ikke steriliseret (p-pille kat?) så få det gjort hurtigt. Tal med en god kattedyrlæge.

• #9   10. jun 2012 Jeg har også en kat, som kom her knap 1½ år gammel og vi var også hjem nr. 4 smiley Hun tog 10 mdr. om at falde rigtig til smiley Så tålmodighed lønner sig smiley Hun er i dag en rigtig dejlig kælepotte, men i starten kunne vi slet ikke komme til hende smiley

• #10   10. jun 2012 Tålmodighed og neu. hvis hun ikke er det... så skal det nok komme af sig selv smiley

• #11   11. jun 2012 Er katten neutraliseret?
    Får hun p-piller?
    Kommer hun af og til i løbetid?
    Hvor længe siden er det, hun har været hos dyrlægen? Tænker især på, om hun kan have ondt et sted, f.eks. i sine tænder.

Ellers giv hende tid, ro og kærlighed.

• #12   11. jun 2012 I de papirer min veninde fik med står der at hun er neutraliseret, alt er fulgt godt op på hende med vacc osv.

• #14   11. jun 2012 Ja lotte, hun har katten på 3. dag i dag smiley

• #15   2. jul 2012 Hej JK. Nu har jeg ikke læst hele tråden, men ja er enig med det folk siger om at 2 dage ikke er grundlag til at vurdere det ud fra. Jeg ville dog bare lige tilføje at jeg har haft en huskat engang som af natur bare var meget reserveret og meget stresset. Vi kæmpede med hende i mange, mange år - og de sidste par år af hendes liv blev hun da også mere tilnærmelig, men for det meste var hun kun kælen og glad når hun tiggede godbidder eller når hun sov. Resten af tiden kunne hun finde på at kradse, bide og gå til angreb på ens ben fuldkommen uden varsel. Jeg fandt at det vigtige i sådan et tilfælde er stabilitet og de daglige rutiner. At katten har et sted, hvor den kan være 100 % tryg, et sted som kun er dens og hvor den kan gå for sig selv, hvis alting bliver for meget. Sådan en kat kan man ikke omplacere, da det blot vil være at give jokeren videre - Og vi overvejede kraftigt flere gange om det var det værd - Specielt når hun havde sine rigtig slemme perioder. Men i sidste ende elskede vi hende meget, meget højt og med tålmodighed og forståelse for at når katten begynder at vise stress tegn (udvidede pupiller, svag knurren/hvæssen, klynkende og beklagende lyde- så skal man virkelig lade den være i fred, så kan man undgå mange bid/kradse ulykker. Jeg håber det bedste for jeres kat og at den bare skulle vende sig til hjemmet. Hvis det ikke er tilfældet er det vigtiste: Tålmodighed og undgå store ændringer i jeres liv og i hjemmet (for såvidt som det er muligt)

Kh. Anna

Kommentér på:
Fra min veninde:

Annonce