SÅ slem en nat! - Lang tekst. {{forumTopicSubject}}
Vi blev vækket op ved en 1 tiden i nat fordi vi mente vi kunne høres vores mindste barn græd, jeg går ud i den lille gang mellem værelserne men kan høre det ikke er hende, det er en kat der miaver så jeg vender tilbage til min seng, Nuller går så tit og snakker og gerne om natten - jeg ligger igen og er ved at falde i søvn da det begynder igen, denne gang lyder det som om det kommer udefra, jeg vælger at stå op for at se hvad der sker - da jeg kommer nedenunder i stuen kan jeg se det værste!
VI HAVDE GLEMT FOR ÉN GANGS SKYLD AT LUKKE TEREASSE-DØREN! Vi husker det normalt altid, mest af den grund vi bor i et område hvor der er meget indbrud men denne nat glemte vi det Aben (vores yngste kat) havde prøvet at hoppe ud af døren (en vippe dør, til jer der kender de døre - kan også bruges som vindue) Aben sad fast og i min angst prøver jeg at få ham fri men uden held, jeg løber alt hvad jeg kan op for at vække manden som kommer med ned, vi kan se det nu er slemt og Aben skriger, vi prøver direkte at brække terrasse-døren op men det lykkes ikke - imellem tiden begynder vores smukke Abe at vække naboer rundt omkring, jeg vælger så at ringe til dyrenes 112 - i ca. 10 minutter skal jeg diskutere med damen derinde som vælger at spørge mens hun hører vores søde kat skrige "er det virkelig nødvendigt?" .. JA for fan***!!! Hvortil DAMEN tilføjer "kan i ikke lade ham sidde til i morgen når jeres dyrlæge åbner?" Dér slog det klik i hovedet på mig! Til sidst ville hun sende nogen afsted men siger så "der kommer jo en regning" - Ej men jeg er ligeglad, så betaler jeg da den for pokker, jeg gider ikke snakke om det nu, kom så afsted!!!! En utrolig sød dame fra dyre-redning kommer (ejeren af nordjysk dyre-redning på facebook) hun kan godt se der intet er at gøre, for på det tidspunkt, efter godt en halv time er han blevet mast mere, ned til ca. 1 cm med hans bagparti, hun mærker på hans bagpoter som er det der hænger inde i stuen, der er ingen følelse hun går udenom og ud i haven for at se til ham, hele hans krop er skæv, han begyndte så at komme af med afføring og det "lugte-tis", hun tilkalder straks en dyrlæge som kommer efter en halv time, han kan se der intet er at gøre andet end at give ham fred, han skulle først bedøves eftersom han naturligvis var meget aggresiv af smerte én sprøjte var ikke nok, så han giver ham en til, den virkede heller ikke, så den tredje måtte sprøjtes ind, Nuller (vores anden kat) var mange gange henne for at se hvad der skete med hans ven. Til sidst sov han og dyrlægen kunne få ham fri, han lagde Aben på gulvet og kiggede på ham om der nu alligevel kunne gøres noget, men der var intet at gøre, han ville give ham den sidste sprøjte så han kunne sove. Nuller lagde sig ved hans side med hovedet helt ned i gulvet mens han kaldte på ham, Nuller miavede igen og igen dér brød jeg for alvor sammen - jeg prøvede med alt min magt at gøre noget for Nuller, han skulle ikke se det! Dyrlægen hentede den fineste lille kiste til vores smukke Abe, hvorefter den søde dyrlæge sagde "han sover nu", lige i det han siger det er det som om Nuller forstår "han rejser sig op og kigger på Abe, Nuller miaver sidste gang og vender sig om og går, SÅ hårdt var det - jeg græd og græd, og både dyrlægen og rednings-damen var henne og trøste og snakke, de gav sig god tid, de var henne og nusse for Nuller, han kunne mærke der var noget helt galt. Rednings-damen og jeg aftalte at holde kontakt, hun ville hjælpe alt hvad hun kunne fra nu af, og hvis vi vil have en kammerat til Nuller igen, vil hun hjælpe med at finde den helt rigtige misser.
Aben blev 1 år gammel.
2011 - 2012! Sov sødt min engel.
Nu er der endnu en stjerne født på himlen
okt 2007
Følger: 16 Følgere: 15 Katte: 3 Emner: 135 Svar: 1.764
Jeg håber i alle kommer jer over chokket og kan glæde jer over den gode tid med Aben, uden at se hans frygtelige afslutning for jer. Potekram herfra
feb 2009
Følger: 9 Følgere: 8 Emner: 18 Svar: 1.347
Det gør mig oprindeligt ondt for Jer.
Desværre har man før hørt om sådan nogle uheld med katte og disse vippe vinduer/døre. Og hvor slemme skader katte har pådraget sig ved det .:(
okt 2011
Følger: 10 Følgere: 8 Katte: 2 Emner: 35 Svar: 172
Damen fra dyre-redning tog også billeder af det, til en klage til dyrenes 112 netop fordi de bare bad mig om at gå i seng og vente til næste morgen.
okt 2011
maj 2007
Følger: 2 Følgere: 1 Katte: 1 Emner: 4 Svar: 9
okt 2007
Følger: 16 Følgere: 15 Katte: 3 Emner: 135 Svar: 1.764
Jeg er meget ked af det på jeres vegne.
Trist at man skal kæmpe sådan for at få nogen til at komme og hjælpe ends stakkels nødstedte mis.
okt 2011
okt 2011
apr 2006
Følger: 11 Følgere: 10 Katte: 3 Emner: 43 Svar: 213
okt 2011
aug 2010
Følger: 50 Følgere: 370 Katte: 4 Emner: 181 Svar: 7.218
Det skærer helt i hjertet. Det må have været en særdeles forfærdelig oplevelse - også for Nuller.
maj 2007
Følger: 73 Følgere: 74 Katte: 10 Emner: 59 Svar: 5.741
http://www.loppetjansen.dk/produkter/5304-sikkerhed/
(scroll helt ned på siden).
De viste sikkerhedsrammer er her vist i bunden af et vippevindue, men kan også bruges på vinduer, der åbner øverst.
okt 2011
okt 2011
okt 2011
jul 2010
Følger: 67 Følgere: 64 Katte: 7 Emner: 31 Svar: 1.206
Min gamle kat fik sat sig fast i vores vippe vindue engang, og jeg kan se for mig hvordan det må ha været... heldigvis nåede jeg at få ham ud inden det var for sent, men hvor må det være forfærdeligt... Kan godt forstå du ikke kan være i stuen eller se på døren!
Sender et kæmpe trøstekram til dig
okt 2011
Kirsten N - Jamen jeg snakker med min kæreste men han har ikke det samme behov for det som jeg, han var rørt af det den første nat og selvfølgelig den slemme nat men det er noget han kan "ligge til side" nu, det synes jeg faktisk er helt fint og jeg ville da inderst inde ønske at jeg selv havde det sådan men jeg kan bare ikke, desværre - men det kommer, det skal det!
okt 2011
Jeg har aldrig kunne tåle dyr lide, jeg er typen der hjælper en edderkop ud af sit spind hvis den sidder fast og hvis jeg kunne få en død fugl til at flyve igen så havde jeg gjort det - jeg lærer min søn på 3 at han ikke må træde på myre eller nogen som helst andre dyr, snegle osv. jeg holder SÅ meget af dyr, alle slags, jeg betaler hver måned til forskellige foreninger der hjælper dyr - så dét her var simpelthen så forfærdeligt! Flere gange den nat følte jeg at jeg skulle kaste op eller besvime, føj.
okt 2011
Og endnu engang tusind millioner af tak.
okt 2011
SÅ slem en nat! - Lang tekst.