{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
795 visninger | Oprettet:

Jeg har et godt spørgsmål! {{forumTopicSubject}}

Hvordan opdrager man en kat til, at blive mest kælen og hengiven?
Jeg har hørt, at når man løfter en kat, og den så vil ned lige efter, så skal man ikke sætte den ned, fordi så lærer den, at den skal bare "vride" sig, eller hvad de fordkellige katte nu gør for at komme ned, også blive de sat ned.. og hvis man så gør det, med ikke at sætte dem ned, når de vil ned, så lærer de at blive oppe... det var et eksempel..

Er der nogen, der har nogle råd eller gode ideér ?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Jeg har et godt spørgsmål!
  • #2   18. maj 2012 Tak skal du ha' Nellie smiley Det var et godt svar.. Jeg synes nemmelig også det lød for godt til at være sandt smiley

• #5   18. maj 2012 Nej tværtimod, Lars(min kat) er en af de mest kælene katte jeg har mødt, og ham har jeg haft fra killing. Alle andre katte vi har haft, og så dem jeg har haft med mine forældre, har også alle sammen været enormt kælne.
    Problemet er bare at jeg ikke har lagt mærke til hvad vi har gjort med dem.

• #6   18. maj 2012 "opdragelse" = prægning finder sted mellem 2 og 8 leveuge. Han killingen i den periode været vant til at være i hænder vil den blive ved at kunne lide det. Det er straks sværere efter den periode at lære katten det - den lærer det ikke ved at holde den fast - skal den lære noget skal det være på en positiv måde

• #7   18. maj 2012 Susan: Nej bestemt ikke, jeg har heller aldrig prøvet det på nogen af mine katte. Det var bare noget jeg kom i tanke om, jeg havde fået af vide engang. Og så tænkte jeg det ville være rart at få bekraftet, eller det modsatte, af nogen som ved noget om det smiley

• #8   18. maj 2012 Okay super, tak Lis.. Så er det lagt på plads med at holde fast..
    Så man skal have dem meget i hænder og i kontakt? På en positiv måde.

• #9   19. maj 2012 Jeg har erfaring med at katten bliver mest hengiven så at sige, hvis man nusser på dens principper. Altså er der "advarsels" signaler som at halen pisker frem og tilbage så siger den "stop" og man respekterer det.
    Kan man afkode den slags kattesprog og respektere det vil man efter min erfaring få den mest hengivne og opsøgende kat smiley

• #10   19. maj 2012 jeg har en mc kastrat på knap 2 år, og han er meget kælen på hans præmiser;)
    hvilket vil sige på gulvet/jorden, hvor han kaster sig for vores fødder og ruler rundt og skal bare nusses;)
    han blir aldrig en skødekat og bryder sig heller ikke synderligt om at blive båret;)
    han blir så taget op, men blir straks sat ned ved mindste tegn på at det er nok...
    jeg købte ham på et kattehjem for 10 mdr. siden og der kunne man slet ikke holde ham mere end et sekund....i dag kan(især min datter) holde ham flere min. hvor han spinder og slapper af;)
    pointen er at man skal respektere hvis katten ikke er så kælen, og fortsætte med at kæle med den så længe den synes det er rart;)

• #11   19. maj 2012 Tak for svar alle sammen smiley
    Det er helt sikkert noget, jeg vil tage med mig.. Når jeg engang skal have en killing mer smiley

Kommentér på:
Jeg har et godt spørgsmål!

Annonce