Gode råd søges til lang hjemtur med ny killing Gode råd søges til lang hjemtur med ny killing
På lørdag, næste weekend skal vi kører her fra Malmø hvor vi bor til Stockholm og kigge på en 12 uger gammel Ragdoll killing.
Turen tager omkring 6 timer i bil, og vil jo gerne gøre det bedst muligt for det bliver mest behageligt og mindst mulig stress for ham, da vi er klar over at det er en laaaang tur.
Mine forældre har hundeopdræt så vi tænker at låne et af deres transportbure, så han har masser af plads at bevæge sig på og så et underlag han kan tisse på hvis uheldet skulle være ude (han kan vel ikke holde sig 6 timer) og et ekstra til at skifte med hvis det er..
Er det bedst for den at blive i transport buret under hele turen?
Andre tips?
nov 2009
Følger: 55 Følgere: 55 Katte: 24 Emner: 58 Svar: 1.704
okt 2009
Følger: 21 Følgere: 20 Katte: 6 Emner: 1 Svar: 74
Jeg vil nok holde ham i buret hele tiden, så risikerer I ikke at han farer rundt i hele bilen incl nede ved pedalerne. Eller bliver slynget igennem bilen under en hård opbremsning. God tur med den lille ny
aug 2007
Følger: 9 Følgere: 7 Katte: 2 Emner: 8 Svar: 124
Er det en lang tur, så hav vand at tilbyde, gerne en engangssprøjte, har selv prøvet at en killing blev meget skidt på en køretur og da var det guld værd med en engangssprøjte, jeg kunne give vand med, spørg opdrætter, hvis du ikke ved hvordan du skal give det..
aug 2006
Følger: 16 Følgere: 15 Katte: 3 Emner: 73 Svar: 1.376
http://www.youtube.com/watch?v=jYms1d6oyz8&feature=player_embedded
http://www.youtube.com/watch?v=MyEZbcF-iVE&feature=player_embedded#!
En kattebakke og noget vand er rigtig godt at tage med, men du skal ikke forvente katten bruger det.
Har lige hentet en kat i Holland (i bil), og havde et bur beregnet til en cocker spaniel str. hund, hvor der var sat en hule ind, en bakke og skåle m/ vand og mad. Hverken bakke eller vand/mad blev rørt undervejs, og det var en køretur på 9 timer.
aug 2006
At sætte kassen på gulvet bag førersædet vil være det samme som en hule, og der ser jeg oftest kattene ligger... I huler altså.
aug 2006
Jeg ændrer IKKE mening. En kat er meget mere sikker i bagagerummet eller på bunden af bilen, og hvis en kat slipper fri i bilen, hvor tror du den søger hen?? Ned under sæderne er mit bud. Der er mørkt og der er "hule" materiale
aug 2006
okt 2011
Følger: 1 Følgere: 7 Katte: 5 Emner: 46 Svar: 179
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Er endnu ikke helt klar over hvor stort buret han skal være er, men det i hvert fald større end det transport bur vi har i og med deres er til hunde, så han burde få ret god plads. De har forskellige størrelser og varianter af transportbure.
Men tak for gode råd - Vi vil bestemt overveje bakken (selvom jeg tvivler lidt på han vil bruge den) og så vil tage et ekstra håndklæde med til at putte over kassen, vandskål, engangssprøjte (rigtig god idé), godbidder og evt en aktivitetsbold til at putte dem i for at holde ham beskæftiget. Og så vil vi selvfølgelig sørger for at han ligger blødt og godt og sørge for at holde pauser.
Uhh godt med noget debat. Vi vil overveje hvor vi vil stille ham.. I øvrigt lidt skræmmende at se de links der. Altså jeg havde jo tænkt på bagsædet, fast med sele..
okt 2011
Men ja du har ret, det jo individuelt hvordan de tager det, så vi må vente at se..
okt 2011
aug 2007
Følger: 9 Følgere: 7 Katte: 2 Emner: 8 Svar: 124
aug 2006
Når du engang kan overkomme at finde tiden, så syns jeg da du skal kigge på de link jeg satte ind. Er helt sikker på du ikke bor til havs hele tiden.
*- Ja, der er desværre stadig folk, der ikke sætter sikkerhed særligt højt.*
Er det så dig selv du snakker om??
aug 2006
Stridslysten?? Naah ikke specielt. Jeg spekulerer bare på om du overhovedet er til at debattere med eller om du generelt bare er den type, der absolut mener at have ret fordi man råwer højest og længest... Men eftersom du endnu ikke har - og temmelig sikkert ikke har intentionerne om at se de link jeg hentydede til, syns jeg bare vi holder den her.
aug 2006
Gode råd søges til lang hjemtur med ny killing